Beantwoord

4g voor thuis valt weg en router pakt het zelf niet op

  • 1 May 2024
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Beste allen, 

ik verhuur op de veluwe een chalet aan gasten. Maar aangezien er geen kabel naar de kavel ligt is er enkel een 4g verbinding mogelijk. Daarvoor een 4g voor thuis abonnement afgesloten en die sim in een TP-Link MR200 geplaatst. Echter valt elke nacht de verbinding weg maar pakt de router dit niet meer opnieuw op. Nu weet ik dat elke 24 uur de verbinding verbroken word met het netwerk maar ook weer opgezet door Odido. Nu is dat prima als je hem elke ochtend aan en uit zou moeten zetten, maar nu begint dit verhaal ook regelmatig overdag plaats te vinden. Iemand de tips en tricks zodat mijn gasten dat ding niet meerdere keren per dag aan en uit moet zetten? Want soms werkt het ook pas weer als ze het na 3x aan en uitzetten.

Iemand tips en tricks? en eventuele instelling te controleren?

icon

Beste antwoord door Jellesbode 1 May 2024, 10:57

Bekijk origineel

4 reacties

Ik heb een simpele tijdschakelaar tussen de netvoeding en de router geplaatst die elke nacht op een vast moment voor 5 minuten de stroom eraf haalt waarna de router daarna weer netjes zichzelf opstart. Al vele jaren probleemloos. 

Ik heb een simpele tijdschakelaar tussen de netvoeding en de router geplaatst die elke nacht op een vast moment voor 5 minuten de stroom eraf haalt waarna de router daarna weer netjes zichzelf opstart. Al vele jaren probleemloos. 

Ja dat is een oplossing als het niet ook nogmaals overdag op andere tijden kan gebeuren. En zeker ook dat hij niet altijd het weer oppakt en dan nogmaals aan en uit moet.

 

Reputatie 2

Ik heb met mijn Huawei router in het menu  de mogelijk om op een bepaalde tijd opnieuw op te starten.

Kijk eens via de TP-link app of daar iets verkeerd staat in het menu

Reputatie 4
Badge

@huismangerwin 

Zet er een tijdklok tussen. Zo reset je ook elke nacht je router. De verbinding wordt altijd na 24 uur vanaf het moment dat deze aangezet wordt vanuit de mast gereset. Dit ga je voorkomen door zelf de router met een tijdklok uit en weer aan te zetten. Is hier vanaf het begin één groot succes. Overdag nooit een verbinding die zich reset vanuit de mast gehad.

Blijf je er last van hebben zou dit toch moeten zoeken in de tp router. Kan je als er geen verbinding is wel connecten met de router? Is het de wifi die wegvalt of is het echt de dataverbinding?

Succes.

Reageer