4g voor thuis, verbinding wifi ligt er steeds uit.

  • 7 November 2023
  • 20 reacties
  • 265 Bekeken

Hoi Odido, nu iets van 4 weken 4g voor thuis. Bijna elke dag ligt de WiFi eruit. Meestal in de avond, maar ook in de ochtend. Ik heb hier geen kabel, dus dit is de enige mogelijkheid. Op deze manier kan ik niet eens normaal vanuit huis werken. Ik haal de stekker eruit en soms doet de WiFi het dan weer. Het witte lampje blijft branden of knipperen als de verbinding weg valt. Wat kan hier aan gedaan worden? 

Pharwin van Odido 4 maanden geleden

Nu nog een maand verder. Niks is verbeterd. Meerdere malen teruggezet naar de fabrieksinstellingen, geen verbetering. Ik moet elke dag 2 of 3 keer opnieuw de stekker er in en uit doen, omdat er geen verbinding is. Dit kan echt niet. Als ik niet thuis ben, kan ik dus niet met mijn digitale apparaten thuis verbinden. Als ik thuiswerk, ligt het internet eruit. 

Wat kan Odido voor mij doen om dit te verbeteren? Ik betaal niet om elke dag opnieuw eruit gegooit te worden. 

Hoop echt dat dit verholpen kan worden. Dat hoort anno 2023 toch gewoon te werken. 

Hallo @Debora88 

Goed dat je contact hierover opneemt, ik help je graag verder, zodat je weer optimaal gebruik kunt maken van je 4G voor Thuis router! Allereerst, wil ik een aantal stappen met je controleren. Heb je nog voldoende data om gebruik te kunnen maken van je router? Je kunt

je data heel gemakkelijk checken in je My T-Mobile account: https://www.t-mobile.nl/my/verbruik-en-kosten

 Kun je mij laten weten om welke router het gaat? Het zou moeten gaan om één van de onderstaande routers: 

  • binnenrouter van Huawei (type E5186, B618, B818);
  • binnenrouter van ZTE (MF289D);
  • buitenrouter van Huawei (type B2368);
  • buitenrouter van WNC (AF55).

Kun je mij ook laten weten wat je bij de overige lampjes op je router te zien krijgt? Als je ook voor mij een speedtest kunt doen: speedtest.net  en de resultaten hiervan middels een screenshot met mij kan delen, kan ik je zo goed mogelijk verder helpen! Ook ontvang ik graag een privébericht met je 097-nummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie, zodat ik met je mee kan kijken! 

Groetjes, 

Pharwin 

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Elke 24 uur wordt de verbinding met het mobiele netwerk verbroken. Zet er anders een eenvoudige tijdschakelaar tussen die om 03:00 even het modem opnieuw start.

Wat is dat en hoe doe ik dat? 

Reputatie 4
Badge

Hi @Debora88 ,

Heb je meerdere keren per dag problemen met je wifi of is dat elke dag 1 keer?

Is het de wifi of de verbinding? 

Hi @Debora88 ,

Heb je meerdere keren per dag problemen met je wifi of is dat elke dag 1 keer?

Is het de wifi of de verbinding? 

Meerdere keren per dag helaas... en het lijkt steeds vaker te worden dan eerst dat WiFi eruit ligt. 

Heb je als je wel verbinding hebt, een goede verbinding? Wat meet je dan aan snelheden? Gebruik daarvoor de app Speedtest op te telefoon of laptop. 

Heb je als je wel verbinding hebt, een goede verbinding? Wat meet je dan aan snelheden? Gebruik daarvoor de app Speedtest op te telefoon of laptop. 

Hij is niet heel snel ofzo. Ik zal dat volgende keer checken. Inmiddels al een uur zonder wifi terwijl ik de modem opnieuw opgestart heb. 

Reputatie 4
Badge

Heb je op andere apparaten ook geen wifi?

Reputatie 4
Badge

Kan je via de browser je router benaderen wanneer de wifi is weggevallen?

Heb je op andere apparaten ook geen wifi?

Nee, op elk apparaat valt de WiFi uit. 

Kan je via de browser je router benaderen wanneer de wifi is weggevallen?

Nee. 

Reputatie 4
Badge

Dan zie ik al enige mogelijkheid wat je zelf kan doen om de router even te resetten naar fabrieksinstellingen? Of had je dat al geprobeerd?

Als het probleem dan nog zo is moet je met T-mobile contact opnemen want dan zal er iets niet goed zijn met de router.

Reputatie 4
Badge

Welk abonnement heb je eigenlijk?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Debora88 

Is het mobiele netwerk wel goed bij jouw thuis als je telefoon met 4G verbonden is? Zo niet dan zou je dit kunnen melden op de dekkingskaart.

Reputatie 7
Badge +14

Belangrijk verschil bij de term “ wifi ligt eruit”

  1. Is het wifi signaal tussen de router en de laptop weg. Als je op een mobieltje zoekt naar wifi netwerken, zie je dan jouw wifi netwerk nog in de lucht?
  2. Het signaal tussen router en wifi is er wel, maar er is geen internet connectiviteit via die verbinding mogelijk.

Welke is het?

Reputatie 4
Badge

Zoals Debora88 al zegt. Wifi ligt ook op andere apparaten eruit. Ligt dus niet aan de dekking maar echt aan de router. Ze kan ook niet de router benaderen wanneer de wifi eruit ligt.

Belangrijk is nu welk abonnement en router ze heeft en zoals ik heb aangegeven de router even te resetten naar fabrieksinstellingen. 

Dan zie ik al enige mogelijkheid wat je zelf kan doen om de router even te resetten naar fabrieksinstellingen? Of had je dat al geprobeerd?

Als het probleem dan nog zo is moet je met T-mobile contact opnemen want dan zal er iets niet goed zijn met de router.

Dat heb ik nog niet gedaan. Zal ik vandaag doen. Dankje voor het meedenken! 

Welk abonnement heb je eigenlijk?

 

Die het omcirkelt is als meest gekozen. + de sim natuurlijk. 

Belangrijk verschil bij de term “ wifi ligt eruit”

  1. Is het wifi signaal tussen de router en de laptop weg. Als je op een mobieltje zoekt naar wifi netwerken, zie je dan jouw wifi netwerk nog in de lucht?
  2. Het signaal tussen router en wifi is er wel, maar er is geen internet connectiviteit via die verbinding mogelijk.

Welke is het?

Dat weet ik niet. Vorige week lag alles eruit. Een paar dagen daarna deed die het op mijn werkmobiel wel, maar privémobiel niet. Als ik dan mijn telefoon uit en aan zet, merk ik snel genoeg of het de wifi of telefoon is. Met de stormachtige dagen van code oranje had ik de hele avond en nacht geen verbinding op geen enkel apparaat. In mijn vorige huis had ik tele2 met kabel. Nooit geen problemen gehad. 

Nu nog een maand verder. Niks is verbeterd. Meerdere malen teruggezet naar de fabrieksinstellingen, geen verbetering. Ik moet elke dag 2 of 3 keer opnieuw de stekker er in en uit doen, omdat er geen verbinding is. Dit kan echt niet. Als ik niet thuis ben, kan ik dus niet met mijn digitale apparaten thuis verbinden. Als ik thuiswerk, ligt het internet eruit. 

Wat kan Odido voor mij doen om dit te verbeteren? Ik betaal niet om elke dag opnieuw eruit gegooit te worden. 

Hoop echt dat dit verholpen kan worden. Dat hoort anno 2023 toch gewoon te werken. 

Reputatie 6
Badge +6

Nu nog een maand verder. Niks is verbeterd. Meerdere malen teruggezet naar de fabrieksinstellingen, geen verbetering. Ik moet elke dag 2 of 3 keer opnieuw de stekker er in en uit doen, omdat er geen verbinding is. Dit kan echt niet. Als ik niet thuis ben, kan ik dus niet met mijn digitale apparaten thuis verbinden. Als ik thuiswerk, ligt het internet eruit. 

Wat kan Odido voor mij doen om dit te verbeteren? Ik betaal niet om elke dag opnieuw eruit gegooit te worden. 

Hoop echt dat dit verholpen kan worden. Dat hoort anno 2023 toch gewoon te werken. 

Hallo @Debora88 

Goed dat je contact hierover opneemt, ik help je graag verder, zodat je weer optimaal gebruik kunt maken van je 4G voor Thuis router! Allereerst, wil ik een aantal stappen met je controleren. Heb je nog voldoende data om gebruik te kunnen maken van je router? Je kunt

je data heel gemakkelijk checken in je My T-Mobile account: https://www.t-mobile.nl/my/verbruik-en-kosten

 Kun je mij laten weten om welke router het gaat? Het zou moeten gaan om één van de onderstaande routers: 

  • binnenrouter van Huawei (type E5186, B618, B818);
  • binnenrouter van ZTE (MF289D);
  • buitenrouter van Huawei (type B2368);
  • buitenrouter van WNC (AF55).

Kun je mij ook laten weten wat je bij de overige lampjes op je router te zien krijgt? Als je ook voor mij een speedtest kunt doen: speedtest.net  en de resultaten hiervan middels een screenshot met mij kan delen, kan ik je zo goed mogelijk verder helpen! Ook ontvang ik graag een privébericht met je 097-nummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie, zodat ik met je mee kan kijken! 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer