Beantwoord

Firmware LTE CPE B2368-66

  • 26 November 2023
  • 6 reacties
  • 170 Bekeken

Ons modem is bijna 2 jaar oud maar er is geen mogelijkheid om naar nieuwe firmware te zoeken in de webbrowser van het LTE CPE B2368-66 modem.

Via Huawei kreeg ik het bericht dat ik bij de leverancier de firmware kan aanvragen.

Mijn vraag is dus hoe kan ik een nieuwe firmware ontvangen?

icon

Beste antwoord door GrannySmith 26 November 2023, 14:09

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3

Want? Mist u iets? De kans dat u via Odido een update zult krijgen is ongeveer nul.

In de drie jaar dat ik 4GvT gebruik heb ik nog nooit een update gezien.

 

Reputatie 7
Badge +14

Inderdaad, de modems zijn niet als managed dienst verkocht maar als “mobiel device, net zoals een telefoon”. Updates worden dus eventueel door een fabrikant gedaan, niet door Odido. 

Deze modems/routers worden namelijk rechtstreeks verkocht, bijvoorbeeld bij Bol. Ook daar geldt dat updates van Huawei moeten komen, maar die zijn niet echt meer actief op de NL markt, dus vermoed dat er geen nieuwe versies voor Nederland zijn.

Reputatie 3

Inderdaad, de modems zijn niet als managed dienst verkocht maar als “mobiel device, net zoals een telefoon”. Updates worden dus eventueel door een fabrikant gedaan, niet door Odido. 

Deze modems/routers worden namelijk rechtstreeks verkocht, bijvoorbeeld bij Bol. Ook daar geldt dat updates van Huawei moeten komen, maar die zijn niet echt meer actief op de NL markt, dus vermoed dat er geen nieuwe versies voor Nederland zijn.

Ik vermoed dat je het onjuist hebt. De door Odido geleverde modems kunnen een specifieke versie bevatten van de firmware. Mijn Huawei 4GvT modem heeft bijvoorbeeld het t-mobile logo in de GUI. Dus moet de fabrikant niet gaan updaten… dan zijn specifieke aanpassingen verloren. De kans is dan ook dat daardoor het device niet eens meer werkt. Vrijwel zeker zou Odido de update moeten doen, niet Huawei.

 

Reputatie 7
Badge +14

Een provider is zeker niet het bedrijf dat firmware schrijft voor modems. Het kan zeker zo zijn dat een fabrikant een specifieke firmware setting maakt, maar dan zullen zij dat stukje customised ook weer op de volgende firmware versie moeten zetten en naar hun hardware moeten sturen. Maar goed,  laten we eens kijken of een moderator nog een aanvulling gaat doen in dit topic.

Reputatie 3

Een provider is zeker niet het bedrijf dat firmware schrijft voor modems. Het kan zeker zo zijn dat een fabrikant een specifieke firmware setting maakt, maar dan zullen zij dat stukje customised ook weer op de volgende firmware versie moeten zetten en naar hun hardware moeten sturen. Maar goed,  laten we eens kijken of een moderator nog een aanvulling gaat doen in dit topic.

Nee, Odido maakt zeker de firmware niet, maar heeft vrijwel zeker als ISP van Huawei een customizing tool om features aan/uit te zetten. Ik heb twee Huawei b618s devices, 1 branded T-Mobile en een “echte” Huawei. Er zitten grote verschillen tussen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi RvdTop, leuk om te lezen dat je al een tijdje 4G voor Thuis gebruikt! Ik heb deze vraag uitstaan bij mijn collega's. Zodra ik een reactie heb, laat ik het je uiteraard direct weten! 😄

Reageer