Huawei B818 inloggen op router lukt vaak niet

  • 19 October 2023
  • 1 reactie
  • 86 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Al geruime tijd (> anderhalf jaar) heb ik 4G voor Thuis. Daar ben ik op zich erg tevreden over. Het werkt goed, is snel genoeg en is over het algemeen erg stabiel. 

Toen ik het contract afsloot, zat daar Huawei B818-263 4G router/modem bij. Met dat ding heb ik een beetje haat/liefde verhouding. 

Als hij werkt, en je komt er niet meer aan, dan doet ie wat ie moet doen. Maar je wil soms ook wel eens inloggen op de router om een instelling na te kijken of te veranderen. En dat werkt helemaal niet lekker. 

 

Eigenlijk komt het er op neer dat inloggen op deze router nauwelijks mogelijk is. Er gebeurt het volgende (en het probleem is reproduceerbaar...). Als de router eenmaal een tijdje draait, is inloggen niet meer mogelijk. Ik probeer met verschillende laptops met verschillende browsers verbinding te maken, maar dat lukt niet, of ik krijg een heel onduidelijk scherm met 4 regeltjes tekst. En ja, ik heb het correcte IP-adres om in te loggen.

Zet ik de router uit, en probeer ik DIRECT na het opstarten in te loggen, dan lukt dat wel even. Ik krijg het inlogscherm te zien, kan soms ook daadwerkelijk inloggen, heel soms kan ik een andere pagina uit de setup openen, maar dan bevriest de boel. Het is niet meer mogelijk verder te browsen door de router setup. 

En ja dat is erg irritant, want ik wil wat settings veranderen (met name Wifi werkt niet goed genoeg).

Ooit was er een app. Maar die werkt ook niet meer. Althans op mijn telefoon, ik krijg de melding dat de app te oud is voor mijn telefoon. 

 

Vraag 1: herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?

Vraag 2: stel dat ik elders een andere 4G router zou willen kopen. Kan ik dan kopen wat ik zou willen of moet ik nog met speciale specs rekening houden?

Vraag 3: zou Odido genegen zijn deze router om te ruilen voor de ZTE router?

 


1 reactie

@ Wiend Hoe probeer jij in te loggen op het modem, via wifi of via een ethernet kabel?

Op jouw Huawei zitten 2 ethernet poorten probeer de kabel in de andere ethernet poort en probeer dan nog eens in te loggen.

Als laatste optie kun je proberen om het modem naar fabrieks-instellingen terug te zetten.

 

Reageer