TV abonnement bij 4G voor thuis

  • 15 September 2023
  • 12 reacties
  • 147 Bekeken

Ik wil graag een TV-abonnement met de TV app afsluiten voor mijn 4G voor thuis abonnement, waarom kan dat niet?


12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jumbers 

4G voor thuis is een abonnement dat via het mobiele netwerk gaat, een tv abonnement is alleen mogelijk bij DSL en glasvezel.

Ja, dat het niet aangeboden wordt is duidelijk, maar mijn vraag is waarom dat zo is. Technisch moet het toch gewoon kunnen?

Reputatie 7
Badge +15

@jumbers 

Het tv abonnement wordt geleverd over het vaste internet (VLAN 300) en via 4G is dat niet mogelijk.

Ja, via de TV box is dat misschien zo, maar zoals je ziet gaat mijn vraag over de Online TV app. Die werkt overal, dus dat zou ook gewoon moeten werken met 4G voor thuis, toch?

Reputatie 7
Badge +15

@jumbers 

Die app werkt in heel NL en de EU en is bedoeld voor de kleine schermen zoals telefoon of tablet maar om de app te gebruiken heb je de tv gegevens nodig die je alleen krijgt als je een tv abonnement hebt.

Is daar een reden voor? Het lijkt me dat het technisch ook mogelijk zou moeten zijn om een abonnement voor alleen de online TV app aan te bieden.

Reputatie 5

Een tv abonnement zou inderdaad niet per definitie technisch gelinkt hoeven zijn aan een DSL of Glasvezel verbinding. Maar goed, commercieel zou het misschien wel niet mogen. Je zou NLZIET kunnen overwegen, hiermee kun je op je 4G voor thuis alsnog TV kijken.

Ah, bedoel je dat het misschien een voorwaarde is van de TV-zenders dat de Online TV app gekoppeld is aan een DSL- of glasvezelverbinding?

Interessant, ik hoor graag van iemand van Odido of dat inderdaad de reden is.

Misschien neem ik dan inderdaad NLZIET, jammer voor Odido, ik had mijn geld ook best bij hen willen uitgeven in plaats van bij NLZIET 😉

Reputatie 7
Badge +14

Voor een goede TV ervaring is veel data nodig. Dst past niet in het 4G voor thuis product.  Ondanks de grote bundel eb gratis bundelboosters is de kans dat je halverwege de maand alleen maar bundelboosters aan het bestellen bent best groot als je TV kijkt. Dat zou teveel klachten opleveren en dat kan ook een reden zijn om dit niet zo aan te bieden.  

Voor een goede TV ervaring is veel data nodig. Dst past niet in het 4G voor thuis product.  Ondanks de grote bundel eb gratis bundelboosters is de kans dat je halverwege de maand alleen maar bundelboosters aan het bestellen bent best groot als je TV kijkt. Dat zou teveel klachten opleveren en dat kan ook een reden zijn om dit niet zo aan te bieden.  

dat zou een reden kunnen zijn. ik weet dat het in veel landen best een normaal aanbod is kijk maar eens naar https://tadaam.be/ in belgie kunnen ze wel dit aanbod leveren en abonnement heeft een grote basis bundel tegenwordig dan 4g voor thuis.

Reputatie 7
Badge +14

Misschien dat na de 3.5 Ghz frequentie (die in Belgie al geweest is) dat providers een soort Fixed Wireless Access zonder bundel gaan bieden. Door die frequentieband, met voor de liefhebbers 100 Mhz bandbreedte, is er heel veel exra capaciteit beschikbaar in de lucht.

Misschien dat na de 3.5 Ghz frequentie (die in Belgie al geweest is) dat providers een soort Fixed Wireless Access zonder bundel gaan bieden. Door die frequentieband, met voor de liefhebbers 100 Mhz bandbreedte, is er heel veel exra capaciteit beschikbaar in de lucht.

nee ze kijken veel meer naar de beschikbare bandbreedte en werken met prioriteit op netwerk. het huidige aanbod hebben ze ook al langer dan enkel de 3,5 ghz. in hun voorwaarde staat wel dit “” 5.4 Fair Use Policy
TADAAM gaat uit van een ongelimiteerd volume. Bij een mobiel netwerk is het hebben van een goede internetervaring niet alleen afhankelijk van een goede mobiele dekking, maar ook de bezetting van dat netwerk speelt een belangrijke rol. Om alle TADAAM klanten een zo optimaal mogelijke internetervaring te geven zonder onnodig te moeten ingrijpen met volumebeperkingen, opteren we voor een “Fair use policy” die enkel en alleen zal worden toegepast van zodra we merken dat de ervaring van bepaalde TADAAM klanten negatief wordt beïnvloed door het surfgebruik van andere TADAAMers. Concreet betekent dit dat van zodra je internetverbruik meer dan 300GB bedraagt in de lopende periode dan kan het zijn dat we je snelheid terugbrengen naar 5Mbps, hetgeen nog ruimschoots voldoende is om op een kwalitatieve wijze TV te kijken met TADAAM. Desalniettemin zullen we dus enkel ingrijpen indien we merken dat andere TADAAM-klanten hinder ondervinden bij het gebruiken van hun dienst. Je volume blijft onbeperkt. “” dat is misschien wel een veel betere oplossing

 

Reageer