Beantwoord

ZTE 289d vraagt bij opstarten om in te loggen, anders geen internet. 4GvT

  • 18 October 2023
  • 5 reacties
  • 118 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Beste Lezers,

Mijn ZTE289d modem / router vraagt elke keer als deze opnieuw wordt opgestart om in te loggen op de gebruikersinterface pagina van het modem (192.168.0.1) Daarna moet ik de LTE functie handmatig aanzetten om verbinding te maken met het 4G netwerk.

Met een sim van een enig andere provider heb ik dat probleem niet en start de modem automatisch op en maakt ook automatisch verbinding met het 4G netwerk.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

icon

Beste antwoord door GrannySmith 19 October 2023, 20:12

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3

Vaak bij routers is dit een instelling. Dus even zoeken na inloggen op de router.

@ Granny,  welke instelling denk jij aan? Als ik een simkaart van een andere provider in de modem gebruik, heb ik dat probleem niet..

Reputatie 3

Het is de SIM card die beveiligd is, niet de router. Want stel dat jij een telefoon vindt die vraagt om de pincode van de SIM dan moet het dus niet zo zijn dat je de SIM uit die telefoon wel in een andere telefoon kan gebruiken. Dan heeft de beveiliging geen zin.

Kortom, de SIM van de andere provider is niet beveiligd, de SIM in de ZTE dus wel.

Je telefoon of in dit geval de ZTE router kan als je de pincode weet wel de SIM “vertellen” dat deze niet meer beveiligd is.

Zo ziet het er bij mij uit op een Huawei router:

Goed zoeken in de GUI van de ZTE.

 

@ Granny, dank voor je antwoord. Waarschijnlijk is het opgelost: In de ZTE289d kun je in de GUI kiezen voor geavanceerde instellingen en dan kiezen voor overige instellingen, daar staat de pincode beheer. Dit had ik al uitgezet. Maar blijkbaar moest ik pincodebeheer eerst aanzetten, dan de pin van de sim invullen en dan weer uitzetten kiezen. Dan is de pincode pas gedeactiveerd.

Dus bij mij werkt het nu inderdaad goed. Dank voor jouw hulp!

Reputatie 3

Top! Uiteraard moet je de pincode invoeren om het uit of aan te zetten.

Mooi dat het gelukt is.

 

Reageer