Beantwoord

Abonnement is stopgezet

  • 12 October 2023
  • 11 reacties
  • 300 Bekeken

Ik heb een betalingsregeling bij odido mobiel. Deze heb ik idd te laat betaald en nu is mijn abonnement stopgezet. Ik heb de verlopen termijn nu dus wel betaald. Maar wordt mijn abonnement weer hersteld? 

icon

Beste antwoord door Cristien 12 October 2023, 19:30

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Dgrigoj01 Welkom bij Odido.

Ik plak even de voorwaarden hier en verder moet je wachten op hulp(reactie) van de moderators.

Heb je nu via IDeal betaald of overgemaakt?

 

Alvast goed om te weten.

  • Je kan tijdens een betaalafspraak geen andere betalingen uitstellen.

  • Je krijgt tijdens de afspraak een blokkade. Hierdoor kan je niet meer bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers en sms-diensten gebruiken.

  • Tijdens de betaalafspraak kan je in Mijn Odido de status van je afspraak bijhouden.

  • Tijdens de afspraak kan je je abonnement niet wijzigen of verlengen.

  • Je betaalt je normale maandelijkse facturen op tijd.

  • Als je je tijdens de betaalafspraak niet aan de betalingsvoorwaarden houdt, dan kan Odido verdere maatregelen nemen.

https://www.odido.nl/service/factuur/mobiel/betalen

Ik heb het nu zelf overgemaakt, aangezien de betaal link was verlopen. En ik zag in de mijn odido app dat mijn abonnement was stopgezet. Dus niet geblokkeerd 

Reputatie 7
Badge +14

@Dgrigoj01 Zelf overmaken duurt langer bovendien zit nu het weekend ertussen.

Je moet even afwachten op een reactie van de moderators.
MVG. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi, fijn dat je een betalingsregeling hebt kunnen treffen. Minder fijn dat deze niet op tijd betaald is! Op dit moment is je abonnement omgezet naar PrePaid. Zodra je volledige betalingsachterstand is voldaan kun je ons een mail sturen met je betaalbewijzen. We kunnen je abonnement dan herstellen. Let er s.v.p. op om je betalingen vanaf nu echt op tijd te doen. Het zou zo zonde zijn als er een incassobureau moet worden ingeschakeld. Dat wil ik je natuurlijk allemaal besparen. Zoals @CrisTien ook zegt duurt de verwerking van een handmatige betaling even. Ik zie deze nu namelijk ook nog niet binnenkomen. 

Wacht voor nu het weekend even af, daarna kunnen we zien of de betaling goed is ontvangen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Anders wens ik je voor nu alvast een heel fijn weekend!

Hoi Marciano. Ik heb niet het volledige bedrag betaald maar wel het afgesproken termijnbedrag. Ik moet nog 9 termijnen van 300 eu betalen. Mijn werk situatie is dusdanig verbeterd, dat ik mij gewoon aan de afgesproken termijnen kan houden. Ik kan niet zo lang zonder abonnement zitten. Is het mogelijk dat vanwege de hoogte van het bedrag, mijn abonnement geactiveerd kan worden als deze betaling bij jullie verwerkt is. 

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Dgrigoj01  Je hebt nu prepaid dus je zit niet zonder, alleen het kan nu niet nog meer oplopen.

Dus je kan bellen toch?

Nee hij geeft aan dat ik zonder service zit. En opwaarderen gaat dus ook niet. Ik heb nu gewoon niks 

Reputatie 7
Badge +14

Als het abonnement vanwege het niet nakomen van een betalingsregeling wordt gestopt,  worden alle nog komende maanden direct gefactureerd,  incl. de toestellening.  Maar €2700 euro is wel echt veel. Hoe kon dit bedrag zo hoog worden?

Dan vind ik het nog steeds erg bot van odido dat ik hiervan niet eens op de hoogte wordt gebracht. Voor ik het weet heb ik incasso aan mn broek hangen. Het is idd een hoog bedrag maar de reden hoef ik hier niet te gaan vertellen. 

Reputatie 7
Badge +14

Het klopt dat je geen reden hoeft te vertellen hoor. Een betalingsregeling van 9x300 euro was al lastig genoeg.  Maar zoals je bij de betalingsregeling hebt geaccepteerd,  als deze niet goed wordt nagekomen kan Odido verdere maatregelen treffen.  Dat hebben ze na het missen van een termijn bij jou gedaan en daar hoeft dan niet eerst weer voor gewaarschuwd worden.  De wanbetaling en schuld zal ook aangemeld zijn bij stichting Preventel en als het ook nog een toestel lening was bij het BKR. 

Vandaar het dringende advies van de moderator om het gehele openstaande bedrag z.s.m. te betalen.  

Reputatie 7
Badge +14

Dan vind ik het nog steeds erg bot van odido dat ik hiervan niet eens op de hoogte wordt gebracht. Voor ik het weet heb ik incasso aan mn broek hangen. Het is idd een hoog bedrag maar de reden hoef ik hier niet te gaan vertellen. 

 Weet je @Dgrigoj01  Ik vind Odido al heel coulant. Jij maakt zoveel schuld niet Odido en dan vind jij het bot! Die houding snap ik niet omdat je zelf de regeling niet na kwam.
 

Je kreeg een ruime regeling dus wees dankbaar. En klopt de rede gaat niemand iets aan maar iets meer dankbaar zijn is nooit weg! 
Bij elke maatschappij krijg je een incasso bij ingebrekestelling dat weet iedereen.

Tip: koop tijdelijk een prepaid kaartje bij de supermarkt. 
En oprecht gefeliciteerd met je nieuwe baan. 👍🏻💪🏻🤝🌟

 

Reageer