Beantwoord

Abonnement maandelijks wijzigen

  • 13 January 2024
  • 7 reacties
  • 236 Bekeken

Ik heb recent (31 dec) mijn abonnement verlengd. Ik twijfelde tussen twee opties:

(Het was een aanbieding)

120 min + 15GB (1 jaar) = 14,50 → 2,50 klantvoordeel → 12,00 euro per maand

onbeperkt bellen + 15GB (1 jaar) = 17,00 → 2,50 klantvoordeel → 14,50 euro per maand

Er wordt heel duidelijk geadverteerd met maandelijks wijzigen en de vorige keer dat ik mijn abonnement afsloot was het advies om de laagste bundel te pakken omdat je per maand wel kunt wijzigen maar nooit lager dan waar je mee begonnen bent. Dus daarom heb ik gekozen voor 120min + 15GB.

Nu wil ik mijn abonnement dus wijzigen van 120 min naar onbeperkt bellen. Dat is 2,50 euro extra. Maar wanneer ik dat wil doen gaat de korting van de actie weg en moet ik 21,00 → 2,50 klantvoordeel → 18,50 euro per maand betalen. Dat klopt dus niet.

Ik heb via de app en via de telefoon al meerdere keren geprobeerd uit te leggen wat de situatie is maar ze begrijpen het niet. De enige reactie die ik krijg is, dit staat op de site dus dat is wat ik kan geven (21,00/18,50 euro). Wie van Odido kan mij helpen het abonnement op de juiste manier te wijzigen?

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 16 January 2024, 14:16

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als je van een speciale actie bij mobiel gebruik hebt gemaakt dan geldt die speciale korting zolang je niets aanpast. Je kunt zeker de bundels aanpassen zoals aangegeven, maar dat betekend dat speciale kortingen vervallen  maar je wel het standaard klantvoordeel behoudt. Dat het twee jaar geleden wellicht anders werkte zou kunnen, maar je hebt nu een nieuw type Odido abonnement,  geen oud T-Mobile meer.

Als je van een speciale actie bij mobiel gebruik hebt gemaakt dan geldt die speciale korting zolang je niets aanpast. Je kunt zeker de bundels aanpassen zoals aangegeven, maar dat betekend dat speciale kortingen vervallen  maar je wel het standaard klantvoordeel behoudt. Dat het twee jaar geleden wellicht anders werkte zou kunnen, maar je hebt nu een nieuw type Odido abonnement,  geen oud T-Mobile meer.

Nee, de actie was op de databundel, die blijft hetzelfde. Ik wil enkel de belminuten wijzigen. Als dat niet is hoe het werkt, dan is het misleidende reclame en wil ik mijn verlenging annuleren. Want dat slaat natuurlijk nergens op. Dan ben ik duurder uit dan met mijn oude abonnement.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Mark000 Is je abonnement afgesloten met speciale korting? Of tijdens de GOGoGo weken?

Dan wijzigt je het abonnement, dus wijzigt de korting (het gaat altijd om het gehele pakket)

Of het nu op data of belminuten zijn doet er niet toe.  Je kreeg voor de afgesloten optie extra korting. Na wijziging vervalt uiteraard die korting.

Het zou ook niet eerlijk zijn zo als jij wil. Dat zou betekenen dat iedereen zijn abonnement afsluit met extra korting en dan aanpast met behoud van dezelfde korting.

De moderators gaan je verder helpen en uitleggen als ze aanwezig zijn.

PS. Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt. Ging ook om bijstellen bel.min. 

MVG.

@CrisTien nee het stond gewoon bij verlengen, geen bijzondere aanbieding. De prijs van 15GB data was hetzelfde als 10GB data 

Als ik 120min + 15GB koos, was het 12 euro (wat ik nu heb)

Als ik onbeperkt bellen + 15GB zou kiezen was het toen gewoon 14,50 euro.

Ik verwacht dan ook dat het maandelijks wijzigen met alleen het wijzigen van de belminuten ipv data dat ik dan ook op 14,50 zou moeten uitkomen. De data blijft tenslotte hetzelfde. De korting zat op de data.

Ik snap dan ook niet wat er niet eerlijk aan zou zijn. Als ik bij het afsluiten voor onbeperkt bellen + 15GB had gekozen kwam ik gewoon op dat bedrag uit. Dan maak ik toch nergens misbruik van of sjoemel ik met korting.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Mark, welkom op de Community! Leuk dat je je abonnement hebt verlengd tjidens deze actie. Wat @eric en @CrisTien aangeven klopt helemaal. De korting die wordt vastgesteld komt te vervallen als je je abonnement wijzigt. Dit gaat inderdaad om het totale pakket, ook al was de specifieke korting voor de databundel, het blijft 1 pakket. Deze vervalt dus ook als je alleen de bel/sms bundel wijzigt. Mocht je alsnog je belbundel willen verhogen naar Unlimited, dan kan dat uiteraard maar dan betaal je niet het bedrag van € 14,50, maar het bedrag dat je in Mijn Odido vermeldt ziet staan.

Ik snap dat het niet ideaal is, maar ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt!

@Marciano van Odido neem aub contact met mij op, want dit slaat natuurlijk nergens op. Ik kan dit ook niet terugvinden op de site. Ik wil mijn verlenging annuleren of in samenspraak met jullie eenmalig het abonnement aanpassen naar onbeperkt bellen voor de prijs die tijdens het afsluiten vermeld stond. (Wat dus 2,50 extra was. De normale meerprijs voor onbeperkt bellen)

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Mark, je was eigenlijk net (1 dag) te laat om je verlenging te annuleren, maar ik wil voor deze keer wel een uitzondering voor je maken. Je abonnement startte op oudejaarsavond en ik snap dat die periode erg druk is. Stuur me even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan ga ik voor je aan de slag en dan ga je terug naar je vorige abonnement!

Reageer