Beantwoord

Abonnement omzetten naar prepaid

  • 19 December 2023
  • 10 reacties
  • 231 Bekeken

Mijn abonnement heeft een einddatum in het verleden (mei 2022), m.a.w. een verlenging, wijziging, opzegging óf omzetting naar prepaid zou technisch gezien vrijwel per direct moeten kunnen plaats vinden. Tenminste dat zou je denken. 

Als wijziging wil ik graag mijn ABONNEMENT om laten zetten naar een PREPAID. 

Op de ODIDO website kan je heel veel zelf aanvragen of zelfs zelf regelen...echter omzetting naar PREPAID, is niet beschikbaar (?). 

Ik heb verschillende pogingen ondernomen om dit te bewerkstelligen.. 

1) Gebeld met ODIDO klantenservice, lange wachttijd, vervolgens iemand aan de lijn die uit moest zoeken hoe dit geregeld kan worden. ANTWOORD; helaas, u dient naar een ODIDO-SHOP te gaan en zij kunnen dat voor u gelijk in gang zetten. 

2) Naar een ODIDO-shop gegaan, door drukte aanwezige klanten moeten wachten. Eenmaal aan de beurt...mijn verzoek uitgelegd. Medewerker heeft de omzetting-aanvraag Abonnement-naar-Prepaid in het systeem gezet. Kon mij helaas geen verwachte omzettingsdatum geven alsook geen bevestiging(smail) dat aanvraag in gang gezet is. 
Mij verteld dat ik, na circa een week even klantenservice dien te bellen, en zij kunnen mij dan een update geven. 

3) Na iets meer dan een week ODIDO klantenservice gebeld. Verhaal verteld. Konden niets zien wat betreft mijn aanvraag. Wel dat ik eerder (1) had gebeld. 
Medewerker heeft na enige zoekwerk kunnen vinden hoe deze omzettings-aanvraag in gang te zetten. En heeft vervolgens dit in het systeem laten starten. Ook hier, geen bevestiging ontvangen...als ook mijn aanvraag heeft na contact niet plaats gevonden. 

4) Ik heb omdat alles nogal onduidelijk is, een ODIDO prepaid simkaart besteld. Met de bedoeling deze te gebruiken om mijn lopend Abonnement daar naar over te zetten. Eigenlijk onnodige omslachtige stap én ook nog eens onnodige extra kosten! 

Bovenstaand gaat over een tijdsperiode van iets meer dan 2 maanden. 

Procesverloop is heel onduidelijk voor de ODIDO-medewerkers laat staan voor de ODIDO-klanten. Er is wat dit betreft nog heel veel verbeteringswerk te gaan voor ODIDO! 


MAAR GOED....RESULTAAT, meer dan twee maanden verder én ben nog steeds TOTAAL geen stap verder gekomen! 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 22 December 2023, 15:51

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Tmobile_klant ,

Je kunt gemakkelijk via de webshop een Prepaid bestellen en daarbij nummerbehoud aanvragen tijdens het bestelproces. Je huidige nummer wordt dan na 1 maand opzegperiode overgezet en je wordt via SMS op de hoogte gehouden wanneer nummerbehoud precies plaatsvindt.

 Ok...DUS, om ODIDO abonnement om te zetten naar PREPAID moet ik eerst een PREPAID-simkaart bestellen (met de optie NUMMERBEHOUD tijdens het bestellen aanvinken). 

 

…maar….LET OP
Ik heb reeds een ODIDO simkaart (Kenmerk: 3607/1.16986763) in bezit. 
Deze SIM heb ik in november besteld en voor €5,08 gefactureerd (factuur 901527681497), op advies van ODIDO. 

SIM kaart details
ODIDO referentie: U2301198165 
ICC: ****482585 (laatste 6 cijfers, wil niet zomaar online volledig ICC-nr hier vermelden!) 

Dus, kan deze bovengenoemd besteld/ontvangen SIM kaart niet gebruikt worden voor ABONNEMENT naar PREPAID omzetting

Om weer een PREPAID sim-kaart te bestellen vind ik een VERSPILLING
a) MILIEU              (Plastic, Papier, Versturen, etc.) 
b) onnodige extra KOSTEN     (reeds €5,08 betaald voor een SIM) 
c) TOTAAL niet klant vriendelijk; Ben al meer dan 2 maanden bezig om een simpel proces, Abonnement naar PREPAID, omzetting door ODIDO te laten uitvoeren. 

 

Service: Bij andere providers is zo'n Abonnement naar PREPAID heel simpel ONLINE aan te vragen ÉN zonder extra kosten voor de omzetting. Heb dit afgelopen week nog laten doen! 

 

KANTTEKENING; Omzetting van PREPAID naar ABONNEMENT (zoals ik op ODIDO website lees) vergt vrijwel geen inspanning van de klant. Dat proces lijkt wel SOEPEL ingeregeld te zijn.

Hoezo is dat van ABONNEMENT naar PREPAID een hels karwei? 

 

Kan iemand van ODIDO mij hier helpen?? 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Tmobile_klant, geen zorgen! Op je klantnummer heb ik gelijk gecheckt en ik zie dat ik je abonnement gewoon kan omzetten naar een PrePaid-aansluiting. Het is niet nodig om hiervoor een aparte PrePaid-simkaart aan te vragen met Nummerbehoud. Dat is alleen het geval, als je gebruikmaakt van een oud Tele2 abonnement, maar ik zie dat dat niet het geval bij jou is! Ook zie ik dat je contract al buiten de contractperiode valt, dus ik kan het abonnement na een maand opzegtermijn, voor je omzetten naar een PrePaid-aansluiting. Als ik de omzetting bijvoorbeeld vandaag voor je verwerk, wordt het abonnement op 22/01/24 omgezet naar een PrePaid. Je hebt namelijk wel altijd één maand opzegtermijn bij ons. Of zou je het op een latere datum willen? 

Kun je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik het gelijk voor je in orde maken! 

Groetjes, 

Pharwin

Hallo Pharwin,

 

Heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord

Ik heb jou zojuist een privébericht gestuurd met de door jou gevraagde gegevens in vermeld. 

 

Start datum omzetting naar een PrePaid:  22/12/2023 

OMZETTINGSDATUM naar een PrePaid-aansluiting: 22/01/2024  

 

Alvast heel erg bedankt voor het in gang zetten van het processssss! 

 

   = TOPIC update = 

 

De overzetting van Abonnement naar PrePaid-aansluiting heeft inmiddels succesvol plaats gevonden! 

Doorgelopen stappen; 
- Bezoek aan een ODIDO-shop (24-11-'23) met verzoek tot omzetting Abonnement naar PrePaid-aansluiting. 
- Omzetting naar PrePaid-aansluiting plaats gevonden op 25-12-'23 (Maand opzeggingstermijn). 

Dus, omzetting is GOED verlopen middels tussenkomst ODIDO-shop!


Voor mij was afgelopen periode (November-December) onduidelijk wat betreft PROCES en wat betreft STATUS aangaande zo'n omzetting. 

- Meerdere malen bellen naar ODIDO-klantenservice verschafte geen duidelijkheid. 
- Bezoek aan ODIDO-shop, onduidelijk of aanvraag goed is doorgekomen! (achteraf wel, blijkt nu!) 
- Niets te zien op MIJN-ODIDO-klantomgeving wat betreft status (zelfs niet dat het in behandeling is) 
- VOOR/TIJDENS/ROND de daadwerkelijke omzettingsdag geen communicatie richting klant. 


Openen van deze TOPIC heeft wel duidelijkheid verschaft, alle DANK en LOF aan Pharwin voor zijn DUIDELIJKE COMMUNICATIE! 

Pharwin informeerde mij afgelopen dinsdag (December de 26ste) middels een privé-bericht dat hij (in de systemen van ODIDO) zag/constateerde dat omzetting inmiddels al heeft plaats gevonden! 

Wat ik wel wil opmerken is dat de procedure "Omzetting van Abonnement naar PrePaid-aansluiting" nog niet helemaal duidelijk is en qua proces niet helemaal soepeltjes verloopt (qua klant-beleving). 

 

Je vindt op ODIDO.nl het volgende; 

Overstap PRE-PAID naar ABONNEMENT; 
https://www.odido.nl/service/abonnement/mobiel/overstappen/naar-abonnement 
→ zelf online aan te vragen 
→ middels een belletje naar ODIDO SERVICE 
→ middels een bezoekje aan een ODIDO SHOP 

Overstap ABONNEMENT naar PRE-PAID; 
https://www.odido.nl/service/abonnement/mobiel/overstappen/naar-prepaid 
  → Aanvraag zou moeten gaan middels een belletje naar ODIDO SERVICE 

Maar ondanks (gezien bovenstaande links) wel online aangegeven, verliep het proces (in mijn geval) wat moeizaam (qua klant-beleving). 

 

Wat ontbrak er dan aan? 
Nou, heel simpel duidelijkheid...waar ben je aan toe. Niemand kon mij duidelijk vertellen, zo en zo en dan en dan zal dit en dat plaats vinden. 
Dus ik miste MISSCHIEN WEL HET ALLERBELANGRIJKSTE, namelijk een VOORTDUREND COMMUNICATIE-UPDATE van STATUS van PROCES (middels e-mail/sms/WhatsApp/ etc.). 

 

De volledige omzetting T-MOBILE naar ODIDO vergt uiteraard tijd en daarom verwacht ik dat dit zeer binnenkort overal waar nodig is (alle beschikbare ODIDO-communicatie-plekken) niet alleen GOED aangegeven zal zijn MÁÁR dat een klant tijdens het PROCES ook voortdurend over PROCES status geïnformeerd wordt. 

 

Maar al met al, ben superblij dat omzetting afgelopen 24ste, 25ste of 26ste december uiteindelijk SUCCESVOL heeft plaats gevonden (Maand opzeggingstermijn). 

                                                                                                                                     

                                                                                                                   = TOPIC update =

Mijn abonnement heeft een einddatum in het verleden (mei 2022), m.a.w. een verlenging, wijziging, opzegging óf omzetting naar prepaid zou technisch gezien vrijwel per direct moeten kunnen plaats vinden. Tenminste dat zou je denken. 

Als wijziging wil ik graag mijn ABONNEMENT om laten zetten naar een PREPAID. 

Op de ODIDO website kan je heel veel zelf aanvragen of zelfs zelf regelen...echter omzetting naar PREPAID, is niet beschikbaar (?). 

Ik heb verschillende pogingen ondernomen om dit te bewerkstelligen.. 

1) Gebeld met ODIDO klantenservice, lange wachttijd, vervolgens iemand aan de lijn die uit moest zoeken hoe dit geregeld kan worden. ANTWOORD; helaas, u dient naar een ODIDO-SHOP te gaan en zij kunnen dat voor u gelijk in gang zetten. 

2) Naar een ODIDO-shop gegaan, door drukte aanwezige klanten moeten wachten. Eenmaal aan de beurt...mijn verzoek uitgelegd. Medewerker heeft de omzetting-aanvraag Abonnement-naar-Prepaid in het systeem gezet. Kon mij helaas geen verwachte omzettingsdatum geven alsook geen bevestiging(smail) dat aanvraag in gang gezet is. 
Mij verteld dat ik, na circa een week even klantenservice dien te bellen, en zij kunnen mij dan een update geven. 

3) Na iets meer dan een week ODIDO klantenservice gebeld. Verhaal verteld. Konden niets zien wat betreft mijn aanvraag. Wel dat ik eerder (1) had gebeld. 
Medewerker heeft na enige zoekwerk kunnen vinden hoe deze omzettings-aanvraag in gang te zetten. En heeft vervolgens dit in het systeem laten starten. Ook hier, geen bevestiging ontvangen...als ook mijn aanvraag heeft na contact niet plaats gevonden. 

4) Ik heb omdat alles nogal onduidelijk is, een ODIDO prepaid simkaart besteld. Met de bedoeling deze te gebruiken om mijn lopend Abonnement daar naar over te zetten. Eigenlijk onnodige omslachtige stap én ook nog eens onnodige extra kosten! 

Bovenstaand gaat over een tijdsperiode van iets meer dan 2 maanden. 

Procesverloop is heel onduidelijk voor de ODIDO-medewerkers laat staan voor de ODIDO-klanten. Er is wat dit betreft nog heel veel verbeteringswerk te gaan voor ODIDO! 


MAAR GOED....RESULTAAT, meer dan twee maanden verder én ben nog steeds TOTAAL geen stap verder gekomen! 

Hallo, ik heb hetzelfde probleem: ik wil graag mijn abonnement omzetten naar PREPAID. Mijn abonnement heeft ook een einddatum in het verleden. De Chat verwijst me steeds om te bellen omdat “alle adviseurs bezet zijn”. Ik zit in het buitenland en kan niet bellen. Erg omslachtig en kost me heel veel tijd om zo iets simpels te regelen. Mag ik svp dezelfde oplossing als voor deze klant boven?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @BOA88, stuur je mij een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Laat me ook direct weten per welke datum je PrePaid wil laten ingaan. Dan kijk ik graag met je mee of ik je abonnement kan opzetten naar PrePaid! 😄

Hoi @BOA88, stuur je mij een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Laat me ook direct weten per welke datum je PrePaid wil laten ingaan. Dan kijk ik graag met je mee of ik je abonnement kan opzetten naar PrePaid! 😄

Bedankt, @Marciano van Odido 

Ik heb je 2 dagen een privébericht gestuurd maar heb nog niets van je gehoord.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi BOA, bedankt voor je bericht. Ik kom zo direct bij je! 

Hoi BOA, bedankt voor je bericht. Ik kom zo direct bij je! 

Dank Marciano,

Ik heb nog gisteren op jouw bericht gereageerd. Wil je even kijken?

Reageer