Afkopen contract

  • 29 August 2023
  • 8 reacties
  • 3684 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Klopt het dat het afkopen van een lopend contract 13,50 x het aantal nog lopende maanden is?

Hajar van Odido 8 maanden geleden

Hi @bbooms 

Ik zie dat Cristien jou al het juiste antwoord heeft gegeven. De afkoopsom bedraagt 50 procent van de resterende abonnementskosten, en 100 procent van de resterende termijnen voor het toestel. Bij het berekenen van de afkoopsom telt korting niet mee. Als je je nummer wilt meenemen naar de nieuwe provider dan kun je vragen of zij doen aan nummerbehoud met afkoop. Wanneer je dan bij een andere provider nummerbehoud aanvraagt voor het T-Mobile nummer, kan je kiezen om het T-Mobile contract af te kopen. Dan wordt automatisch na drie werkdagen het nummer overgezet en ook automatisch een afkoopsom opgesteld voor het T-Mobile contract. 

Hopelijk kom je zo verder!

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @bbooms het kost je 50% van je resterende abonnement kosten.
Als je een abonnement met telefoon hebt moet je eerst die telefoon in een keer afbetalen. Dat kan je zelf regelen in je account.

Met je abonnement en de kosten daarvan kan een moderator je verder helpen. 
 

Ga je weg bij TM of heb je een andere mooie optie gezien?

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

@CrisTien Ik heb een goede aanbieding gezien bij de concurrent die ik niet kan laten liggen vandaar de vraag omtrent het afkopen.

Is er een moderator die mij kan helpen?

Reputatie 7
Badge +14

@bbooms  Je kan bellen of wachten tot de moderators aan jouw onderwerp toe zijn. 
Hopelijk is dat nieuwe abonnement ondanks de afkoop de moeite 🫣 waard 
Succes!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bbooms 

Ik zie dat Cristien jou al het juiste antwoord heeft gegeven. De afkoopsom bedraagt 50 procent van de resterende abonnementskosten, en 100 procent van de resterende termijnen voor het toestel. Bij het berekenen van de afkoopsom telt korting niet mee. Als je je nummer wilt meenemen naar de nieuwe provider dan kun je vragen of zij doen aan nummerbehoud met afkoop. Wanneer je dan bij een andere provider nummerbehoud aanvraagt voor het T-Mobile nummer, kan je kiezen om het T-Mobile contract af te kopen. Dan wordt automatisch na drie werkdagen het nummer overgezet en ook automatisch een afkoopsom opgesteld voor het T-Mobile contract. 

Hopelijk kom je zo verder!

Hi @bbooms 

Ik zie dat Cristien jou al het juiste antwoord heeft gegeven. De afkoopsom bedraagt 50 procent van de resterende abonnementskosten, en 100 procent van de resterende termijnen voor het toestel. Bij het berekenen van de afkoopsom telt korting niet mee. Als je je nummer wilt meenemen naar de nieuwe provider dan kun je vragen of zij doen aan nummerbehoud met afkoop. Wanneer je dan bij een andere provider nummerbehoud aanvraagt voor het T-Mobile nummer, kan je kiezen om het T-Mobile contract af te kopen. Dan wordt automatisch na drie werkdagen het nummer overgezet en ook automatisch een afkoopsom opgesteld voor het T-Mobile contract. 

Hopelijk kom je zo verder!

@Hajar Bedankt voor je snelle antwoord. Ik neem het in overweging.

@Hajar van Odido 

Excuus voor het kapen van dit topic, maar ik heb een aanvullende vraag op jou bovenstaande antwoord

De afkoopsom bedraagt 50 procent van de resterende abonnementskosten, en 100 procent van de resterende termijnen voor het toestel. Bij het berekenen van de afkoopsom telt korting niet mee.

Hoe kan ik dit zelf uitrekenen per abonnement? Ik snap dat de ik de 2,50 klantvoordeel bij alle abonnementen eraf moet halen. Maar hoe kom ik er achter wat de korting is op de abonnementen? Als ik de bundels aanpas naar de goedkoopste versie zie ik niet staan wat de korting is. Maar de bedragen zijn voor elk abonnement verschillend en bij elk abonnement staat er nu op de factuur een korting op de abonnementskosten. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AJSL-NL 

Wanneer ik in de Odido app op abonnement druk en dan vaste kosten, dan zie ik dit :

Zonder kortingen zou ik in mijn geval dus uit moeten gaan van €54,30.

De rekensom voor mij is dan volgens mij :

€54,30 × de resterende maanden en dan de helft daarvan + het resterende toestelkrediet.

Dank je @Waqqas

Maar dat is voor huidige bundels en ik wil natuurlijk wel eerst de abonnementen naar beneden bijstellen. Waarom voor een hoger bedrag afkopen dan nodig is. Zeker bij meerdere abonnementen.

Alleen wordt bij het aanpassen niet de korting getoond en zal dit dus alleen zichtbaar worden als ik het aanpas. Ik denk niet dat mijn kinderen het zullen waarderen als ze de komende maand met 1GB aan data moeten doen omdat papa wil weten hoeveel hij moet betalen om alle abonnementen af te kopen. 

 

Reageer