Annulering contractverlenging

  • 27 March 2024
  • 4 reacties
  • 62 Bekeken

13 dagen geleden kocht ik een S24 ultra-telefoon van Odido met een contractverlenging van 2 jaar, maar ik was niet tevreden. Ik wil mijn contract beëindigen door deze telefoon te retourneren. Welke actie moet ik ondernemen om mijn oude contract voort te zetten zonder het contract te verlengen (ik heb al de teruggave van de telefoon die ik heb gekocht aangevraagd)?

Marciano van Odido 30 dagen geleden

Hi Ahmet, ik zie nu dat je ook een eigen topic hebt gestart. Ik had zojuist ook gereageerd op je vraag in dit topic. Hier nogmaals:

Ik zie dat de retourprocedure inmiddels in gang is gezet. Dit kan een paar dagen duren, er moet namelijk e.e.a. gecontroleerd en verwerkt worden. Zodra de retourprocedure is afgerond, zullen mijn collega's de verlenging annuleren en dan wordt je oude abonnement weer actief. Mocht je eind volgende week nog niets gehoord hebben of merken dat je oude abonnement weer actief is, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag voor je of er een update is in jouw retourcase: 69933274

Moet dus helemaal goedkomen! 😄

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge

Bel de klantenservice.

Nu.

Bedenktijd is doorgaans twee weken, en daarbij zit je op de rand. Dit forum wordt gelezen door moderatoren van Odido die dit waarschijnlijk ook kunnen regelen, maar de berichten afwerken van oud naar nieuw, wat een vertraging van 1 a 2 dagen kan geven. Als het klopt dat de bedenktijd 14 dagen is dan kun je die extra tijd er niet bij hebben.
Ik heb reacties op anderen die wilden opzeggen gezien waarbij dat werd afgewezen omdat ze eerst aan het lijntje werden gehouden (er werd wel gezegd wat de opzegtermijn was), en waarbij later gezegd werd “sorry, je was te laat, je zit er nu aan vast”

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Ahmet, ik zie nu dat je ook een eigen topic hebt gestart. Ik had zojuist ook gereageerd op je vraag in dit topic. Hier nogmaals:

Ik zie dat de retourprocedure inmiddels in gang is gezet. Dit kan een paar dagen duren, er moet namelijk e.e.a. gecontroleerd en verwerkt worden. Zodra de retourprocedure is afgerond, zullen mijn collega's de verlenging annuleren en dan wordt je oude abonnement weer actief. Mocht je eind volgende week nog niets gehoord hebben of merken dat je oude abonnement weer actief is, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag voor je of er een update is in jouw retourcase: 69933274

Moet dus helemaal goedkomen! 😄

Hey! @Marciano van Odido 

Allereerst hartelijk dank voor je hulp. Ik was heel blij om hier bevredigende antwoorden te ontvangen😀. Ik heb zojuist een e-mail ontvangen van Odido en heb gemerkt dat mijn telefoon is geretourneerd.

Moet ik extra actie ondernemen om de abonnementsverlenging te annuleren? Zoals ik al eerder heb aangegeven wil ik een nieuwe telefoon bestellen en hiervoor moet ik terug naar mijn oude abonnement.

Alvast bedankt! 🤗 

Mvg, Ahmet

Reputatie 7
Badge +9

Hi Ahmet, uiteraard graag gedaan! Super dat je vandaag al de mail hebt ontvangen. Ik zie inderdaad dat de status inmiddels, sinds 2 uur geleden bijgewerkt is naar taar toestel ontvangen en verwerkt. De verlenging is of wordt héél binnenkort automatisch geannuleerd. Daar zie ik op dit moment nog geen update over, maar die zal ook heel binnenkort komen. Mocht je deze week opnieuw proberen te verlengen en het lukt niet, laat het me dan even weten. Het komt wel eens voor dat dit handmatig nog geannuleerd moet worden door mijn collega's, maar ik ga er vanuit dat dit wel automatisch goed gaat bij je! 😁

Reageer