Beantwoord

Coulance abonnementskosten mobiel

  • 19 November 2023
  • 4 reacties
  • 51 Bekeken

Hi Odido!

 

Afgelopen maand wilde ik mijn telefoonabonnement bij jullie opzeggen. Ik had naar de klantenservice gebeld om te vragen hoe ik dat moest doen. Ze zei dat zij het zelf kon stopzetten maar dat het handiger was om bij het afsluiten van een nieuw abonnement nummerbehoud aan te vragen. Op dat moment zou mijn abonnement automatisch opgezegd worden. Daarom heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij Simpel en hierbij nummerbehoud aangevraagd. Maar op dat moment kreeg ik een mail van Odido dat er een nieuw nummer aan mijn huidige abonnement wordt gekoppeld (omdat een abonnement niet zonder nummer kan). En nu zit ik met dubbele abonnementskosten voor deze maand. Is het mogelijk die laatste maand aan abonnementskosten (voor het nieuw gekoppelde telefoonnummer) kwijt te schelden uit coulance? Er werd mij immers verteld dat het abonnement automatisch zou worden opgezegd bij aanvraag van nummerbehoud. 

icon

Beste antwoord door eric 19 November 2023, 12:02

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat er een nieuw nummer wordt gekoppeld heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de nieuwe provider binnen jouw contract termijn (let ook op 30 dagen opzegtermijn) het nummer wilde hebben.  Dan worden de resterende dagen waarbij je nog binnen contract zit van Odido er een ander nummer aan gekoppeld. Je kunt de aanvraag bij je nieuwe provider binnen 14 dagen na aanvraag nog annuleren. Dan even goed de data uitzoeken en dan nog een keer proberen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pratpitt 

Wat is de einddatum van het contract bij Odido?

Verlengen of overstappen met nummerbehoud kan vanaf 4 maanden vóór de einddatum van je huidige contract.

Dat lijkt mij gek, de einddatum van mij contract is 9 juli 2016 (volgens Odido app)

Reputatie 7
Badge +9

Hi Pratpitt, wat @eric zegt klopt inderdaad! Ik zie dat er op 30 oktober en 6 november SMS'jes gestuurd zijn over je nieuwe 06-nummer, omdat je je 1 maand opzegtermijn wel moet meetellen, ook al zit je buiten je contract. Je nieuwe abonnement bij Simpel had eigenlijk 1 maand in de toekomst moeten liggen om je abonnementen precies op elkaar te laten overlopen.

Reageer