Beantwoord

ESim bestellen en activeren in het buitenland

  • 12 December 2023
  • 3 reacties
  • 128 Bekeken

Hi Odido,

Ik zit op dit moment in Mozambique voor 5 jaar. Ik zou graag mijn Simkaart willen overzetten naar Esim op mijn google pixel 7 pro maar ik heb begrepen dat activeren in het buitenland niet mogelijk is? 

Is hier een mogelijkheid om toch een eSim van Odido te krijgen (zodat ik ook een mozambicaans nummer kan toevoegen)?

Groet,

Nick

icon

Beste antwoord door eric 12 December 2023, 09:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er gaat wel eens wat mis met E-sim download en activatie. Dan is de oplossing om naar een Odido winkel te gaan. Daar zijn er 140 van in Nederland. Voor jou dit betekenen dat je nummer onbereikbaar wordt. Advies, leg de Odido sim in de kast en zet deze alleen aan als je hem echt nodig hebt. Of neem een 2e toestel. Mocht je in de komende periode nog een keer naar Nederland komen, doe dan de swap naar E-sim.

Hi Eric,

Dank! In andere topics las ik dat odido via een prive bericht toch nog klanten heeft kunnen helpen met een eSIM, op het moment dat zij in het buitenland zaten. Misschien dat dit in dit geval ook mogelijk is. Zo niet, dan is dat de enige optie.

Nick

Reputatie 6
Badge +6

Hi Eric,

Dank! In andere topics las ik dat odido via een prive bericht toch nog klanten heeft kunnen helpen met een eSIM, op het moment dat zij in het buitenland zaten. Misschien dat dit in dit geval ook mogelijk is. Zo niet, dan is dat de enige optie.

Nick

Hallo @nickveldwijk, wat mijn collega Eric hieronder vermeld, klopt helemaal! We kunnen een simkaart voor je activeren, maar het beste zou zijn om dit altijd op ons Nederlands netwerk te doen. Want mochten er problemen optreden tijdens de activatie, dan zit het netwerk van de buitenlandse provider ertussen en wordt het lastig om het probleem op te lossen. Daarom raden we altijd aan om simkaarten op ons eigen Nederlands netwerk te activeren. Als je wilt, kunnen we een poging wagen! Zou je via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim een eSIM kunnen aanvragen? Je ontvangt dan direct een QR-code in je account, die je kunt scannen met je toestel. Op dat moment staat de eSIM gekoppeld in je toestel, daarna dient deze alleen nog geactiveerd te worden. Als je mij dan een privébericht kunt sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie, kan ik de eSIM voor je activeren! Houd er dus wel rekening mee dat er wel een risico aan verbonden zit met de activatie, maar meestal wil dit wel goed gaan! 

Als je dit risico wilt nemen, verneem ik graag een reactie en een privébericht met je gegevens! 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer