Beantwoord

eSim geactiveerd (in het buitenland) maar geen bereik

  • 18 December 2023
  • 2 reacties
  • 104 Bekeken

Hi community! Er zijn al veel topics over het activeren van een eSim in het buitenland / geen bereik hebben na het activeren van een eSim, maar geen een geeft antwoord op mijn specifieke vraag. 

Ik ben de komende maanden in Amerika en heb hier een nieuwe telefoon gekocht waarop ik alleen eSim kan hebben. Daarom heb ik een eSim aangevraagd in de Odido app op mijn oude telefoon en op mijn nieuwe telefoon met de QR code ‘geinstalleerd’. Hij staat nu in mijn instellingen ook op ‘aan’. Echter, nu blijkt dat ik niks kan versturen of ontvangen op dit nummer, ik ben al een week verder dus de 48 uur blokkade lijkt niet meer van toepassing. 

De activatie van de eSim lijkt dus toch niet echt gelukt, en om hem via de app te ‘activeren’ (mocht dat toch nog niet gelukt zijn) moet ik een 2FA systeem doorkomen via sms of IDIN. Voor beide opties moet mijn oude nummer dus actief / bereikbaar zijn, en dat is niet zo. 

Ik kan hier nu zelf weinig aan doen, en omdat ik hier in Amerika zit kan ik ook niet zomaar even naar NL bellen en ben ik afhankelijk van deze community en de chat. Het is mij tot nu toe nog niet gelukt een echt persoon te pakken te krijgen dus vandaar mijn vraag hier. Ik kan gelukkig wel in de mijn Odido app, en er zitten hier T-Mobile winkels maar ik weet niet of zij mij kunnen helpen omdat het om een Nederlands nummer gaat?

Zou iemand mij verder kunnen helpen? 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 19 December 2023, 16:27

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hi community! Er zijn al veel topics over het activeren van een eSim in het buitenland / geen bereik hebben na het activeren van een eSim, maar geen een geeft antwoord op mijn specifieke vraag. 

Ik ben de komende maanden in Amerika en heb hier een nieuwe telefoon gekocht waarop ik alleen eSim kan hebben. Daarom heb ik een eSim aangevraagd in de Odido app op mijn oude telefoon en op mijn nieuwe telefoon met de QR code ‘geinstalleerd’. Hij staat nu in mijn instellingen ook op ‘aan’. Echter, nu blijkt dat ik niks kan versturen of ontvangen op dit nummer, ik ben al een week verder dus de 48 uur blokkade lijkt niet meer van toepassing. 

De activatie van de eSim lijkt dus toch niet echt gelukt, en om hem via de app te ‘activeren’ (mocht dat toch nog niet gelukt zijn) moet ik een 2FA systeem doorkomen via sms of IDIN. Voor beide opties moet mijn oude nummer dus actief / bereikbaar zijn, en dat is niet zo. 

Ik kan hier nu zelf weinig aan doen, en omdat ik hier in Amerika zit kan ik ook niet zomaar even naar NL bellen en ben ik afhankelijk van deze community en de chat. Het is mij tot nu toe nog niet gelukt een echt persoon te pakken te krijgen dus vandaar mijn vraag hier. Ik kan gelukkig wel in de mijn Odido app, en er zitten hier T-Mobile winkels maar ik weet niet of zij mij kunnen helpen omdat het om een Nederlands nummer gaat?

Zou iemand mij verder kunnen helpen? 

Hallo @fsvangent, welkom op onze Community! Geen zorgen, ik ga je hierbij helpen! Het klopt dat je hiervoor niet terecht kan in een Amerikaanse winkel van T-Mobile, zij helpen namelijk alleen klanten die in Amerika een abonnement hebben afgesloten en alleen wij kunnen je hierbij helpen! Als je de QR-code hebt gescand, staat de eSIM gekoppeld in je toestel. Deze dient alleen nog even geactiveerd te worden. Je gaf aan dat het niet zelf lukt om deze te activeren, door de Tweestapsverificatie. Kun je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik met je meekijken in je account of ik de eSIM voor je kan activeren! 

Note; ik had je al van een reactie voorzien in het onderstaande topic: 

Zullen we het centraal houden in dit topic, zodat het overzichtelijk blijft voor iedereen? Alvast bedankt! 

Groetjes, 

Pharwin 

Ja hier centraal houden is een goed idee! Ik kon gisteren een tijdje geen nieuwe topic posten, want de ‘plaats’ knop werkte niet. Later pas ontdekte ik dat dat te maken had met de tags dus die toen verwijderd en toen lukte het plaatsen ineens. Vandaar dat mijn verhaal ook ergens in een reactie staat.

Bedankt voor het meekijken, ik heb je een bericht gestuurd! 

Reageer