Beantwoord

Foutmelding bij toevoegen mobiel abonnement

  • 28 November 2023
  • 5 reacties
  • 92 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik wil het mobiele abonnement van mijn dochter aan mijn account toevoegen. Mijn ex-partner heeft hem ontkoppeld van zijn abonnement en dit is ook bevestigd. Ik krijg een foutmelding dat het abonnement nog steeds is gekoppeld aan een ander account.

Hoe is dit op te lossen? Alvast dank voor de reactie.

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 1 December 2023, 10:09

Bekijk origineel

5 reacties

Beste Ayntema,

Als je te maken hebt met een probleem betreft het toevoegen van het mobiele abonnement van je dochter aan je Odido-account, en je ondervindt een foutmelding waarin staat dat het abonnement nog steeds is gekoppeld aan een ander account, volg dan deze stappen om het op te lossen:

  1. Klantenservice Odido: Neem direct contact op met de klantenservice van Odido. Geef hen alle relevante details, inclusief de bevestiging van ontkoppeling door je ex-partner. Zij hebben de mogelijkheid om de status van het account te controleren en de koppeling mogelijk handmatig op te heffen.

  2. Bezoek een Odido-winkel: Overweeg een bezoek aan een fysieke Odido-winkel. Medewerkers in de winkel hebben vaak meer mogelijkheden om directe ondersteuning te bieden en technische problemen op te lossen. Zorg ervoor dat je alle documentatie meeneemt die aantoont dat het abonnement is ontkoppeld.

  3. Accountbeheerportal: Controleer of Odido een online accountbeheerportal heeft. Probeer in te loggen op het account van je dochter en kijk of er opties zijn om accounts te beheren of te koppelen. Mogelijk kun je daar de koppeling verbreken.

  4. Documentatie: Bied alle relevante documentatie aan, inclusief bevestigingen van ontkoppeling. Het kan helpen bij het versnellen van het proces.

Blijf in contact met de klantenservice en vraag om regelmatige updates over de voortgang. Als de online opties niet werken, is direct contact met de klantenservice of een bezoek aan een winkel vaak de meest effectieve aanpak.

Ik hoop dat dit je helpt het probleem op te lossen. Mocht je verdere assistentie nodig hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met de klantenservice van Odido.

Met vriendelijke groet,

Aramaic

Ik heb de klantenservice al gebeld, maar zij kunnen niets doen. Mijn ex-partner moet bellen zeggen ze. Dat mag niet via mij gaan. Mijn ex-partner gaat niet bellen. 

Ik heb de klantenservice al gebeld, maar zij kunnen niets doen. Mijn ex-partner moet bellen zeggen ze. Dat mag niet via mij gaan. Mijn ex-partner gaat niet bellen. 

Beste Ayntema,

Het is begrijpelijk dat je in een lastige situatie zit, vooral als de klantenservice aangeeft dat je ex-partner moet bellen om de koppeling op te heffen, maar je ex-partner niet bereid is om dat te doen. Hier zijn enkele stappen en uitleg die je kunt overwegen:

  1. Leg de situatie uit: Als je opnieuw contact opneemt met de klantenservice, leg dan gedetailleerd uit waarom je ex-partner niet bereid is te bellen en waarom het voor jou moeilijk is om deze kwestie op te lossen zonder hun medewerking. Geef aan dat het om een praktische reden gaat en dat je graag een alternatieve oplossing wilt.

  2. Juridische documenten: Als je de juridische eigenaar van het account bent, overweeg dan om documentatie te verstrekken die aantoont dat je het recht hebt om wijzigingen aan te brengen in het account zonder de toestemming van je ex-partner. Dit kan bijvoorbeeld een scheidingsakte of andere juridische documenten zijn waaruit blijkt dat je het recht hebt om het account te beheren.

  3. Bezoek een fysieke winkel: Overweeg een bezoek aan een fysieke Odido-winkel. Medewerkers in de winkel hebben soms meer bevoegdheden en flexibiliteit bij het oplossen van dergelijke problemen. Neem alle relevante documentatie mee om je zaak te ondersteunen.

  4. Overweeg juridisch advies: Als alle andere opties niet werken, overweeg dan juridisch advies in te winnen om te begrijpen welke rechten en mogelijkheden je hebt in deze situatie. Een jurist kan je adviseren over de stappen die je kunt nemen om het probleem op te lossen.

Belangrijk is om geduldig te blijven en duidelijk te communiceren met de klantenservice over je situatie. Hopelijk leidt dit tot een bevredigende oplossing.

Met vriendelijke groet,

Aramaic

Ik ben inmiddels een stap verder. Maar nu krijg ik weer een foutmelding bij het invoeren van de bevestigingscode. Inmiddels een paar keer geprobeerd, maar blijf de melding krijgen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Ayntema, allereerst van harte welkom op de Community! Staan jouw abonnement en het abonnement van je dochter op exact dezelfde gegevens (naam, geboortedatum en adres)? Als dit niet zo is, kan het abonnement niet gekoppeld worden en kun je voor beide abonnementen een apart Mijn Odido-account gebruiken. Mocht je dit toch op dezelfde naam willen hebben, dan is contractovername nodig. 

Staan de abonnementen wel op dezelfde naam? Stuur me dan een privébericht met de gegevens voor beide abonnementen: 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer, de laatste 4 cijfers van het IBAN en het e-mailadres waarmee je inlogt. Dan duik ik er voor je in! 😄

Reageer