Beantwoord

Gestalkt door +31614094100

  • 11 January 2024
  • 7 reacties
  • 5484 Bekeken

Reputatie 1

Meerdere keren per dag word ik door +31614094100 lastig gevallen.

Google leert mij dat het Odido zou zijn. In de privacy instellingen binnen Odido heb ik opgegeven niet door Odido benaderd te willen worden. Desondanks word ik sinds 4 januari dagelijks gebeld. 

Meerdere mensen worden dagelijks lastig gevallen

De momenten dat ik lastig gevallen ben zijn:

04-01 16.42

05-01 13.18

06-01 12.23

08-01 10.46

09-01 09.28

10-01 16.54

11-01 11.15

11-01 15.47

Dringend het verzoek mij telefonisch niet meer te benaderen. Mochten jullie mij toch blijven bellen dan doe ik melding bij de ACM.

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 12 January 2024, 16:45

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @shearwater, dat is inderdaad erg vaak! Het nummer +31614094100 is het salesnummer waarmee gebeld wordt naar klanten die kunnen verlengen of een mooi aanbod krijgen om een mobiel en/of Internet + TV abonnement erbij te nemen. Ik weet dus zeker dat je een heel goed aanbod van mijn collega's zult ontvangen. Als je in de privacyinstellingen al hebt aangegeven dat je niet meer gebeld wilt worden door ons, zal dit in onze systemen verwerkt worden. Echter, kan dit wel even duren voordat het verwerkt is. Als je een snellere optie wenst, stuur me gerust even een privébericht met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik direct een verzoek indienen bij de afdeling die hierover gaat, om je nummer uit ons belsysteem te verwijderen! 

Reputatie 1

@Pharwin van Odido Die optie stond al uit voordat ik gebeld werd. De privacy instellingen worden dus genegeerd.

Reputatie 7
Badge +9

Hi, het kan natuurlijk altijd zijn dat er een instelling niet helemaal goed wordt opgeslagen. had je Pharwin al de gevraagde gegevens gestuurd? Zo niet, doe dat dan alsnog, dan kan hij morgen - zoals aangegeven - direct met de juiste collega's aan de slag om dit voor je te regelen. Mag uiteraard ook naar mij! 

Reputatie 1

Ik zit al jaren bij T-Mobile en die instellingen hebben altijd zo gestaan en opeens gaat dat niet goed?  

En dan alsnog wie belt nou meer dan een week meerdere keren per dag. Na 3 x bellen moet je toch wel door hebben dat iemand daar niet van gediend is? 

Jullie maken er de laatste tijd een zooitje van. Echt alles gaat mis bij jullie! Ik ben helemaal klaar met Odido.

Reputatie 6
Badge +6

@shearwater dat is natuurlijk niet de bedoeling, excuses hiervoor! Ik heb gelijk een verzoek ingediend bij de afdeling om je telefoonnummer uit ons belsysteem te verwijderen, zodat je niet meer gebeld wordt! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 

Reputatie 6
Badge +6

@shearwater daar ben ik weer met nog even een update over je situatie. Het is ook uitgezocht door de afdeling die hierover gaat en er is naar voren gekomen dat je eigenlijk niet door ons bent gebeld. Vanuit ons is dan ook de juiste werkwijze gehanteerd, omdat je natuurlijk in de privacyinstellingen van je Mijn Odido account hebt aangegeven dat je niet door ons gebeld wilt worden. Het is dus vermoedelijk een '’spoofing'’ nummer, waardoor ons nummer wordt vervalst door een fraudeur. Dat blijkt ook uit de momenten dat je door het nummer bent gebeld, want dat zouden wij natuurlijk nooit zo vaak doen. Ik raad je aan het nummer gewoon te blokkeren, zodat je niet meer gebeld kan worden. Meer informatie over zulke fraude onderwerpen kun je terugvinden op onze website: https://www.odido.nl/phishing

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Reputatie 1

@Pharwin van Odido 

Bedankt dat je terug bent gekomen op mijn melding dat waardeer ik.

Bizar dat zelfs criminelen het nummer van Odido kunnen spoofen en dat jullie daar niets tegen kunnen doen. 

Het nummer is geblokkeerd.

 

Reageer