Beantwoord

Hoezo word ik als vast klant zo behandeld geen respect gewoon toen het nog t -mobile was had ik nooit problemen

  • 16 December 2023
  • 11 reacties
  • 156 Bekeken

Hi ik heb een tijdje terug 45 dagen geen gebruik kunnen maken van mijn sim kaart daarvoor meer als 20 uur moeten bellen ongeveer dezelfde tijd in de wacht gestaan ik ben nogsteeds in shock en heb heel veel last ervan gehad als vaste klant dat ik zo behandeld word is niet normaal  en dit was hun reactie :

De simkaart werkt weer! Je hebt diensten en hij is geactiveerd zie ik. Daar ben ik heel blij mee. Nu rest nog de vergoeding waar we het over hebben gehad. 
 

Zoals ik al aangaf gaan we niet het volledige bedrag die je aangeeft te hebben besteed aan Lebara opwaarderen vergoeden. Wel vergoeden we de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je simkaart. Het toestelkrediet en de aankopen voor je iCloud extra opslag kunnen we niet vergoeden. De vergoeding voor het niet kunnen gebruiken van je abonnement komt op  €39.40. Ik ben dan uit gegaan van dat je  45 dagen niet van je simkaart gebruik hebt kunnen maken. Op 30 augustus heb je het laatst met de simkaart gebeld. De dagen er na, tot 6-9 is er nog wel wat data gebruikt maar niet heel veel. die tel ik dus niet mee, we gaan tellen vanaf 31 augustus. Op 14 oktober heb je de nieuwe simkaart geactiveerd. Bij elkaar kom ik dan op die 45 dagen. Dan kom ik op €39.40. Ik rond het af op 40 euro. 

Naast dat bedrag voor de gemiste dagen heb je natuurlijk ook kosten gemaakt. Hoewel het niet de gewoonte is om die kosten te vergoeden wil ik je wel tegemoet komen daarin omdat je best last gehad hebt van de storing die er speelde. Ik wil daarvoor 50 euro gaan vergoeden uit coulance. Totaal maak ik dus een credit nota aan voor 90 euro. Deze is inmiddels ingegeven en hij wacht op goedkeuring. 

 Ik ga er van uit dat het euvel hiermee is opgelost en we klaar zijn. Ik hoop dat je een voorspoedige afronding hebt van de zaak waardoor je (zoon)  geen gebruik kon maken van je oude simkaart. En een prachtige dag natuurlijk.

 

Toen heb vervolgens deze mail gestuurd op 14 nov en tot heden geen reactie gehad : 

Ik vind dit respectloos na uitgelegd te hebben dat ik langer als 20 uur met jullie klantenservice heb gebeld , ongeveer dezelfde aantal uren in de wacht gestaan en 5 keer langs de winkel ben geweest 50 euro is niets vergeleken met 2 maanden zonder simkaart en 10 keer opgehangen te worden na in de wacht te staan door jullie collega’s het heeft veel last veroorzaakt en een juiste oplossing zou zijn nadat ik al jaren klant ben van t mobile de maandelijkse kosten te verminderen naar een bedrag met rond de 20 euro per maand minder 50 euro coulance is onredelijk en dat weten jullie zelf ook het is ook niet normaal dat ik al die moeite heb moeten doen voordat ik een simkaart kreeg als je dat omrekent is 20 euro minder betalen per maand niet eens redelijk. 

Ik hoor graag van jullie voor een redelijke oplossing jullie kunnen mij mailen of telefonisch bereiken op XXXX

 

Mvg ,

K.R.H Turner de zoon van mevrouw Paesbrugge. 
inmiddels is het 16 december vandaag heb ik deze mail nog gestuurd :

Ik heb dit op 14 november naar jullie gemaild en nogsteeds geen reactie dit is niet normaal meer totaal geen respect voor je klant en het is belachelijk na alle moeite die ik heb moeten doen voor een simkaart wat is 50 euro heb alleen al 150 aan lebera moeten aanschaffen in die tijd 

Mvg ,

K.R.H Turner de zoon van mevrouw Paesbrugge

Alleen odido kenende nadat een medewerker had belooft dat ik lebera kon kopen en het vergoed zou worden dat ze het niet serieus gaan nemen als je weet hoeveel ik ben misgelopen door extra kosten in die tijd en hoeveel last ik ervan heb gehad mijn moeder van 63 moest meerdere keren langs de winkel echt ongelooflijk dit.

 

Moderator edit: Het is niet verstandig om persoonlijke gegevens online te delen.

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 20 December 2023, 14:15

Bekijk origineel

11 reacties

Besef een community met zogenaamd 300k personen en alweer 2 dagen geen reactie zijn jullie serieus ?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Kenneth Turner , dit is een klant helpt klant community.  Jouw verhaal hebben we kunnen lezen, maar je originele probleem waar we als medeklanten hadden kunnen meedenken is opgelost,  en over geld gaan we niet. Daar is de klantenservice voor en daar heb je al contact mee gehad. 

Enigste als je achteraf terugkijkt is dat als je een probleem hebt met een Odido abonnement dat het best raar is dat iemand dan zegt, koop een Labara sim en wij betalen alle kosten. Dan zou je verwachten dat een Odido prepaid sim als alternatief zou worden geadviseerd. Ook heeft Odido 120 winkels waar je ook terecht had gekund met sim problemen van abonnementen.

Enfin, het is allemaal gebeurt en de voorgestelde regeling klinkt, als je verder op dit forum kijkt wat voor (indirecte) schade wordt vergoed, heel schappelijk. 

Het probleem is duidelijk niet opgelost sinds er een vergoeding die niet te vergelijken is met de problemen en last die het heeft veroorzaakt en als je kunt lezen zie je dat mijn moeder meerdere keren langs de winkel is geweest en ik ben dat ook geweest verder heb ik niet veel aan je reactie als je Odido zo goed vind geef dit dan zelf door voor mij aan de klantenservice voor mij en die medewerker zei dit bewaar de bonnetjes van je Lebara en dit zal terug betaald worden omdat er meerdere zelf de soort zaken waren als je nog beter leest zie je dat ik al een mail naar de persoon die hierover ging heb gestuurd en sinds

14 november op reactie wacht zolang je niks voor  me gaat regelen kom dan a.u.b. niet met eigenwijze reacties Eric en bedenk dat het probleem bij Odido ligt als ze een storing hebben waardoor je geen sim kaart kan bestellen terwijl je gewoon betaald voor je abonnement. Echt niet normaal weer dit en dat tegen iemand die al jaren bij t-mobile zit zodra ik weer in Nederland ben bel ik om een klacht in te dienen 

En welke provider heeft nou een klant helpt klant community eentje waarvan en vooral medewerkers zijn die niks kunnen en hun klanten met stress en onredelijke vergoedingen achterlaten echt fijn zo’n reactie na alle moeite die ik voor me eigen sim kaart heb moeten doen + 

Bellen naar Nederland en de rest van de EU kost 3,05 p/m, gebeld worden 1,27 p/m, sms versturen 0,51 p/b en sms ontvangen is gratis.  

Tijdelijk internetten? Stuur een gratis sms met S4 naar 1280 voor aankoop van een Travel & Surf pas van 5 MB (deze kost 39,99, en is 7 dagen geldig). Prijzen zijn in euro en incl. btw. Tot gauw, Odido ga lekker iemand anders oplichten ziek bedrijf dit 

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Kenneth Turner Elke provider in NL heeft een klant helpt klant community daar is niets bijzonders aan. 
Mensen proberen je te helpen dus een beetje vriendelijkheid zou niet misstaan! 
Er wordt hier niemand opgelicht, iedereen doet wat in hun vermogen ligt. 
 

Prettige dag verder

 Crist tien laten we eerlijk zijn je kan duidelijk zien aan eric’s bericht alsof hij doet dat de fout bij mij ligt en ik heb het hier geplaatst zodat er wel iets mee gedaan word wat blijkbaar niet zo is ook ben ik niet geholpen daarmee ik heb de klantenservice genoeg gesproken ik zal wel weer een klacht indienen want dat is de snelste manier om geholpen te worden (door een medewerker verteld) .

en met oplichten bedoel ik de prijzen voor bellen sms’en en gebeld en gesms’t worden in het buitenland en vooral de deal van 39,95 voor 5 mb internet bundel 💀

Ook is het bedrag wat ik heb ontvangen zeer onredelijk vergeleken met wat ik allemaal heb moeten doen en is het respectloos dus als je het hebt over aardig zijn kan dat als ik met respect behandeld word wat vanaf jullie kant niet echt gebeurd. 
Ook nog een fijne dag verder.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Kenneth Turner , de wereld is in zones verdeeld. De tarieven die jij aanhaalt zijn zone 4 tarieven. "Landen in zone 4: 

In deze zone maakt je telefoon verbinding met een satelliet, of gebruik je internet (wifi) op een (cruise)schip of in een vliegtuig. Maakt dus niet uit in welk land je bent." 

Dat is bij elke operator heel duur door de inkoop bij de satelliet providers. Maar als je in zo'n omgeving zit is het technisch toch fijn dat het kan. Ook hier weer je eigen keuze om dit wel of niet te doen.

Reputatie 7
Badge +14

 Crist tien laten we eerlijk zijn je kan duidelijk zien aan eric’s bericht alsof hij doet dat de fout bij mij ligt en ik heb het hier geplaatst zodat er wel iets mee gedaan word wat blijkbaar niet zo is ook ben ik niet geholpen daarmee ik heb de klantenservice genoeg gesproken ik zal wel weer een klacht indienen want dat is de snelste manier om geholpen te worden (door een medewerker verteld) .

en met oplichten bedoel ik de prijzen voor bellen sms’en en gebeld en gesms’t worden in het buitenland en vooral de deal van 39,95 voor 5 mb internet bundel 💀

Ook is het bedrag wat ik heb ontvangen zeer onredelijk vergeleken met wat ik allemaal heb moeten doen en is het respectloos dus als je het hebt over aardig zijn kan dat als ik met respect behandeld word wat vanaf jullie kant niet echt gebeurd. 
Ook nog een fijne dag verder.

Nogmaals wij zijn net als jij klanten. Er is geen jullie kant. En lees wat @eric zegt. In mijn ogen (als klant) heb je een behoorlijke vergoeding gehad.

Misschien had je beter aan iemand in NL om hulp kunnen vragen in plaats vanuit zo’n dure zone blijven bellen enz. 

Evengoed groetjes en Fijne kerstdagen🧑‍🎄🎅🏼 

Eric weer met zijn eigenwijze reactie ook dat van cristien net ? (iedereen doet wat binnen zijn budget zit ) als ik net 3300 uitgeef aan een vakantie en hier voor 7 euro een e-sim met un limited bellen en internet voor een maand heb geregeld zijn jullie tavieren gewoon belachelijk en andere providers zijn goedkoper vergeleken met Odido aub stop met reageren als je niks nuttigs voor me gaat zeggen dan kan ik ook aardige reacties geven aan de hand van hulp niet meer gezeik.

En als je wilt helpen voer je de klacht voor me door aan je collega’s ipv voor Odido opkomen 

Heb genoeg aardig gedaan tegen jullie (Odido) na zo behandeld te worden is dit meer als normaal 

Een hele fijne dag verder 

Cris tien & Eric ik heb 45 dagen lang gebeld erover in nl ik ben nu toevallig op vakantie. Het gaat om het feit dat ze niet reageren op de mail van (13) nov waarin ik aangeef dat het een vergoeding is die totaal niet te vergelijken is met de problemen die ze hebben veroorzaakt.

En ik heb als klant zelf meer dan 20 uur met ze moeten bellen ongeveer de zelfde tijd in de wacht gestaan meerdere keren door werknemers (onprofessioneel) (onopgeleid voor klantenservice) ophangen na lange wacht tijden.

Ook is mijn moeder 3 keer langs de winkel geweest en ik zelf iets van 4 keer.

Een bedrijf hoort dit zelf te regelen en ik moest als klant blijven bellen anders had ik me sim kaart niet ontvangen. 
Als jullie zo reageren zien jullie de ernst er niet van in en ik heb veel meer geld mis gelopen door niet bereikbaar te zijn op mijn nummer al die tijd.

En als je dit heel schappelijk vind dan heeft het geen zin om met jou te praten hierover ze hebben aan de telefoon veel meer beloofd in vorige gesprekken tot ik iemand anders aan de lijn kreeg die uiteindelijk een vergoeding van niks aan het regelen was ze hebben mij genaaid terwijl ik betaalde voor mijn abonnement. 

M.v.g ,

K.R.H Turner

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Kenneth, welkom op de Community! Zoals @eric en @CrisTien   aangeven, wordt je hier voornamelijk door andere klanten geholpen en kan het zo zijn dat een reactie wat later komt. Daarnaast wil ik je wel aanraden om op een normale manier met ons (en voornamelijk Eric en Cristien) te communiceren. Ik snap dat je situatie niet ideaal is, maar zij proberen je alleen maar te informeren en te helpen.

Dat gezegd hebbende;  niet fijn dat je 45 dagen geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement. Als er problemen bij ons bekend zijn waardoor je – in dit geval – geen nieuwe simkaart kon aanvragen en geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement, dan heb je recht op een vergoeding voor de dagen dat je hier geen gebruik van hebt kunnen maken. Deze heb je zo te zien ontvangen. Daarnaast ben ik blij om te lezen dat je nog eens een extra coulance hebt ontvangen van € 50 voor overige gemaakte kosten. Dit is al een mooie uitzondering geweest van mijn collega. Niet leuk om te lezen dat je hier niet blij mee bent, maar ik hoop dat je wel snapt dat dit wel een flinke coulance is geweest. Ik kan hier daarom niet (heel veel) meer van maken.

Wat betreft de kosten in het buitenland. Dit heeft Eric al goed uitgelegd. In sommige landen ligt het tarief nu eenmaal hoger. Niet fijn, maar je kiest uiteraard altijd zelf of je daar een bundel wil aanschaffen of niet. Het woordje oplichting is dan niet van toepassing en wordt ook zeker niet gewaardeerd.

Als je me een privébericht stuurt met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN, kijk ik graag nog met je mee naar eerdere contactmomenten en wat er allemaal is besproken. Wellicht dat ik nog iets voor je kan betekenen. Ik kan niks beloven, maar ik ga wel m’n best voor je doen! 😄

Reageer