Beantwoord

Hogere maandkosten door inflatiecorrectie

  • 16 September 2023
  • 7 reacties
  • 152 Bekeken

Ik heb een tele2 abbo met unlimited en dat kostte mij altijd 25 euro per maand, maar sinds vorige maand is het ineens verhoogd naar 28 euro, heeft iemand anders dit ook gehad? of weet iemand waarom dit is gebeurt?

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 18 September 2023, 08:54

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tara1610 

Ik geef je daar graag meer duidelijkheid over. De verhoogde factuur heeft te maken met de inflatiecorrectie. Deze is op je factuur van juli aangekondigd en deze wijziging ging voor het eerst in op de factuur van augustus (omdat je altijd achteraf betaald). Meer informatie hierover vind je op onze 'oude’ Tele2 Community in dit artikel

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.

Hi @tara1610 

Ik geef je daar graag meer duidelijkheid over. De verhoogde factuur heeft te maken met de inflatiecorrectie. Deze is op je factuur van juli aangekondigd en deze wijziging ging voor het eerst in op de factuur van augustus (omdat je altijd achteraf betaald). Meer informatie hierover vind je op onze 'oude’ Tele2 Community in dit artikel

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.

Hi Hajar,

Bedankt voor de uitleg. Ik zou het wel wat netter vinden als dit op een andere manier gecommuniceerd wordt dan onder op de factuur die ik (en waarschijnlijk velen met mij) vrijwel nooit bekijk omdat hij altijd hetzelfde is (althans, dat dacht ik dus) Daarnaast begrijp ik niet waarom jullie een pagina hebben over dit onderwerp waarop staat dat de inflatiecorrectie wordt toegepast in januari 2023. Passen jullie dan twee keer per jaar een inflatiecorrectie toe? Dat lijkt me niet te kloppen:

https://www.odido.nl/service/factuur/inflatiecorrectie

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rotous 

Bij Tele2 klanten werd de inflatiecorrectie in juli toegepast zoals je ook in dit artikel kan lezen. Bij T-Mobile en nu dus Odido wordt de inflatiecorrectie in januari toegepast. Als je in juli al inflatiecorrectie hebt gehad dan zal je dat in januari niet weer krijgen. 

Ik plaats even een reactie zodat ik bovenstaande uitspraak in januari weer terug kan vinden.
Nog een vraag aan @rotous , was het niet 27.50? Want bij 25 euro zou de inflatiecorrectie 2.50 euro (10%) moeten zijn, en niet 3 euro.

Hi @rotous 

Bij Tele2 klanten werd de inflatiecorrectie in juli toegepast zoals je ook in dit artikel kan lezen. Bij T-Mobile en nu dus Odido wordt de inflatiecorrectie in januari toegepast. Als je in juli al inflatiecorrectie hebt gehad dan zal je dat in januari niet weer krijgen. 

Hi Hajar,

Bedankt voor je snelle reactie. Dus dit betekent dat ik volgend jaar ook weer in juli ipv januari een correctie kan verwachten? En kun je me misschien een link geven naar de CBS-pagina waarop die 10% te vinden is? Ik kan namelijk alleen andere cijfers vinden.

Groet, Ronald

Reputatie 7
Badge +14

Je moet op CPI index zoeken. 

Je zie de tabel met cpi per maand, en na december 2022 ook het percentage 10% voor heel 2022.

 

 

...Dus dit betekent dat ik volgend jaar ook weer in juli ipv januari een correctie kan verwachten? ...

 

Ik neem aan dat in jouw geval dan pas weer in januari 2025 inflatiecorrectie toegepast zal worden, misschien kan @Hajar van Odido dat bevestigen.

Reageer