Beantwoord

Ik kan mijn nieuwe eSIM niet activeren

  • 17 March 2024
  • 19 reacties
  • 306 Bekeken

Hallo, ik heb een heel groot probleem, het is twee dagen geleden dat ik probeerde mijn fysieke simkaart om te wisselen voor een e-simkaart toen ik de uitwisseling uitvoerde vanuit de applicatie of de pc, geen probleem, dat is wat het probleem op dit moment gebeurt of ik moet scannen de QR-code en klik hieronder op activeren zodra ik op activeer uw e-sim klik. Ik kom hierop terecht, wat moet ik doen?  Het is een aantal dagen geleden en ik moet deze uitwisseling uitvoeren

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 18 March 2024, 16:25

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Skeeter, welkom op de Community! Er was dit weekend onderhoud, waardoor je je eSIM niet kon activeren. Het onderhoud is iets uitgelopen en is op dit moment nog aan de gang. Geen zorgen, als je belt met mijn collega's op 0800-0092 helpen zij je direct verder met het activeren van je nieuwe eSIM na een ID-check! Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Nu is het niet meer mogelijk om een ​​wijziging door te voeren, wat moet ik doen?
 

 

Reputatie 6
Badge +6

@Skeeter662288 ik kan voor je kijken of ik een nieuwe eSIM voor je kan klaarzetten. Echter, kan ik op je mailadres je telefoonnummer niet naar voren krijgen. Zou je deze anders in je profiel willen zetten? Dan kan ik gelijk met je meekijken! 😁

Ik heb het zelfde probleem, pagina zit nog steeds op slot in de APP en op desktopversie. 

Kan de nieuwe sim niet activeren ! 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @RaymondRAKO welkom op onze Community! Yes, dat klopt en heeft te maken met dat er onderhoud in het weekend heeft plaatsgevonden aan onze IT-systemen. Ik zie dat het momenteel nog steeds aan de gang is, waardoor het niet mogelijk is om een nieuwe simkaart zelf te activeren en je inderdaad de melding te zien krijgt dat die pagina op slot zit. Ze zijn hiervan op de hoogte en proberen het onderhoud zo snel mogelijk op te lossen, excuses voor het ongemak! In je account zie ik dat het om een zakelijk abonnement gaat. Geen zorgen, mijn collega's van de zakelijke afdeling kunnen je helpen om de nieuwe simkaart te activeren. Neem gerust telefonisch contact op door te bellen naar: 0800-7112. Dit kan op werkdagen van 08:00 tot 23:00 en in het weekend 09:00 - 17:30. Zij kunnen je hier direct verder mee helpen! 

Of loop even langs één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, mijn collega's kunnen op vertoon van een geldige legitimatiebewijs direct een nieuwe simkaart koppelen en deze ook gelijk voor je activeren! 

Hi,

 

Ik heb hetzelfde probleem gehad als hierboven. Echter wanneer ik nu de esim pagina probeer te bereiken staat er niet meer dat die op slot staat maar dat ik geen esim heb besteld:

Ik kan ook geen nieuwe esim bestellen via https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim want hier geeft die nu aan dat er geen product beschikbaar is.

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Luuk94, welkom op onze Community! Het klopt dat er momenteel geen nieuwe eSIM besteld kan worden, wegens IT-onderhoud. Geen zorgen, ik heb gelijk kosteloos een nieuwe eSIM voor je besteld. Deze zal binnen een half uurtje voor je klaarstaan in je Mijn Odido account! Je kunt 'm wel zelf activeren via je Mijn Odido account. Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag! 

en ik heb het ook 1 week nodig?

Reputatie 6
Badge +6

@Skeeter662288 ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je klaargezet in je Mijn Odido account. Je kunt 'm wel zelf activeren, dus het moet helemaal goedkomen! Laat je me even weten of het is gelukt? Ik hoor het graag! 

Op welk nummer alstublieft?

Ik heb hetzelfde probleem. Kunt u een nieuwe e-sim in mijn ruimte genereren?

[Afbeelding verwijderd door moderator i.v.m. privégegevens] 

 

Als ik op activeren klik, wordt altijd dezelfde vergrendelpagina weergegeven

 

Reputatie 6
Badge +6

@RON6603NL Ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie dat er bij jou simkaartfraude is geconstateerd, ik kan daarom ook niks voor je betekenen, sorry! Je huidige eSIM is geblokkeerd en de blokkade gaat er vanaf, zodra je langs bent geweest in onze shop met een geldig legitimatiebewijs. Op deze manier kunnen mijn collega's verifiëren dat jij de juiste persoon bent en kan er ook geen fraude worden gepleegd! 

@Skeeter662288 Was het wel gelukt om de QR-code te scannen? Dan kan ik de nieuwe eSIM voor je activeren in je account! 

Nee, als ik klik op het activeren van de esim, krijg ik te horen dat de pagina is vergrendeld

Reputatie 6
Badge +6

@Skeeter662288 dat snap ik, maar met de QR-bedoelde ik of je deze al had gescand, voordat je 'm ging activeren. Het is van belang dat je de QR-code hebt gescand, zodat deze in ieder geval gekoppeld staat in je toestel. Ik heb zojuist de nieuwe eSIM voor je geactiveerd. Deze staat nu gekoppeld aan je abonnement en is ook actief. Het gaat om simkaartnummer dat eindigt op: ***2947. Zou je je toestel even opnieuw kunnen opstarten? Als het goed is, zou het daarna moeten werken! 

Maar ik zeg je dat wanneer ik klik om de QR-code weer te geven, ik dit bericht krijg, dus ik heb de QR niet gezien

???

Reputatie 6
Badge +6

@Skeeter662288 Dan ben ik bang dat het vanuit deze kant niet in orde kan worden gemaakt, sorry! Je kunt het beste even bellen met mijn collega's op dit nummer: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 21:00u en op zaterdag van 08:00 tot 18:00u. Of je kunt langsgaan in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe eSIM! 

Reageer