Beantwoord

Inflexibiliteit T-Mobile bij verlenging


Reputatie 1

Even mijn ervaring onlangs met T-Mobile. Normaal een tevreden klant. Nu niet meer.

Gistermiddag werd ik gebeld door TM of ik mijn abonnement wilde verlengen. Nu heb ik Go 19.1 (Unlimited/120 min) voor 28 euro. Per 3-11 loopt mijn contract af. Best zeg ik, ik wil wel gebruik maken van die nieuwe Unlimited met Netflix/Videoland. Kost me uiteindelijk 43 euro. Geregeld.

 

Later zag ik in de app dat dit pas ingaat per 3.11, echter dat wil ik niet. Ik word gebeld voor een verlenging, dan wil ik dat dit ook direct ingaat (het is ook nog een veel duurder abo). Opnieuw gebeld “Oh geen probleem dat regelen we".

Na dit gesprek kijk ik weer in de app en inderdaad ik kan nu Netflix koppelen aan mijn eigen Netflix account. Niet veel later zie ik tot mij afgrijzen dat ik niet €43,00, maar €50,50 moet gaan betalen. Hebben ze mijn oude 19.1 gekoppeld aan de Netflix combinatie! Maar dát was niet de bedoeling. Waarom wordt dit niet vermeld? Ik heb hier niets van meegekregen en moet er maar zelf achter komen.

Weer opnieuw gebeld (dus nu de 3e keer in gesprek met TM). Ja, ik had gelijk het was nu gekoppeld aan mijn oude abo. Ik zeg, ik ga zeker geen dik 50 euro betalen, dan annuleer maar weer.

Alles is nu weer geannuleerd. Ik vroeg nog, waarom is dit niet mogelijk? Enige flexibiliteit zou toch wel op zijn plek zijn? Ik ga van 28 naar 43 euro, het is niet alsof ik TM benadeel met mijn vraag! Nee, dat contract moest echt uitgezeten worden.

 

Waarom kan dit niet, T-Mobile?

 

Als er opzeggers zijn die kortingen van 2,50 p/mnd aangeboden krijgen, moet er in mijn geval toch zeker wel een goedkoper contract voortijdig opgezegd kunnen worden? Ik begrijp hier echt totaal NIETS van. Ik ben er echt pissig over. Zeker ook omdat ik nu 3x al contact heb gehad met T-Mobile zonder ook maar iets opgeschoten te zijn.

 

 

icon

Beste antwoord door Dave 10 August 2021, 16:34

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Budje70 

Een verlenging gaat pas in na de einddatum van je huidige abonnement. Hetzelfde geldt ook bij andere bedrijven waar je een contract verlengt.

Je huidige contract is afgesloten voor 1 of 2 jaar en die periode zit je dus vast aan het contract, zie ook de voorwaarden.

Reputatie 1

Dus ik wil graag een DUURDER abonnement. Drie maanden voor mijn 24 maanden zijn afgelopen.

 

Maar dat kan niet. Neenee, ik moet eerst mijn goedkope maanden uitzitten. Dat is toch idioot?

Reputatie 7
Badge +15

@Budje70

Oh sorry, je kan je bundel gewoon gratis aanpassen.

Via de website onder abonnement & instellingen > bundel wijzigen > GO add-ons dropdown menu of via de app onder abonnement > GO add-ons.

Reputatie 1

Ja. Dat is dus wat de klantenservice bij het 2e belletje heeft gedaan; in dat geval ga ik echter €50,50 betalen in plaats van € 43,-

Zonder de extra kosten te vermelden ook nog. Fijne klantenservice.

Nee, dat is dus geen oplossing.

Reputatie 7
Badge +15

@Budje70

Ik bekeek het net via de T-Mobile app en ik ga dan 41 euro betalen.

Ik betaal nu 26 euro voor unlimited data en bellen en zou 41 euro voor het entertainment pakket betalen, let op de kosten worden weergegeven exclusief klantvoordeel!

bekijk het maar eens voor jezelf.

Reputatie 1

Ik nu Unlimited + 120 min bellen 19.1

30

klatvoordeel -2,50

27,50

Ik kan zelf geen Netflix toevoegen. Alleen Netflix Premium voor 3 euro???

Videoland voor 4,49 ???

Wat is dit voor een rare bedoeling?

En ik mag nu ook al bedankje € 4,20 extra betalen omdat ik de klantenservice heb gebeld, terwijl van mijn 120 minuten beltegoed nog steeds 120 minuten gebruikt kan worden.

Wat een clusterfuck is dit zeg.

Reputatie 7
Badge +15

@Budje70

Ik denk dat je andere prijzen ziet omdat je op een oudere prijsplan zit.

 Later zag ik in de app dat dit pas ingaat per 3.11, echter dat wil ik niet. Ik word gebeld voor een verlenging, dan wil ik dat dit ook direct ingaat (het is ook nog een veel duurder abo). Opnieuw gebeld “Oh geen probleem dat regelen we".

Een verlenging kan alleen direct ingaan als je al contract-vrij bent. Ben je nog niet contract-vrij, moet je eerst je lopende overeenkomst (12/24 maanden) uitzitten. Je gaat een overeenkomst aan voor 12 of 24 maanden, dus via en omweg ontkomen aan de resterende maanden (bijvoorbeeld door te verlengen) zit er niet in.

 

Ik kan zelf geen Netflix toevoegen. Alleen Netflix Premium voor 3 euro???

Videoland voor 4,49 ???

 

Heb je toevallig al eens gekeken bij Go add-ons, deze staat boven het toevoegen van bundels en ik vermoed dat je onder Go add-ons onderin het Unlimited & Entertainment abonnement voor ca. € 52,17 p/m kunt afnemen. Dit is exclusief klantenvoordeel en inclusief de inflatiecorrectie welke over de afgelopen jaren is berekend (uitgaande van 2019).

 

@Budje70

Ik denk dat je andere prijzen ziet omdat je op een oudere prijsplan zit.

Kijkende naar twee abonnementen die ik heb 1x Unlimited Entertainment (recent verlengd) en 1x Go 19:1 (uit 2019) zit er inderdaad een prijsverschil in. Bij deze laatste wordt n.l. ook nog inflatiecorrectie meegerekend waardoor de kosten sowieso al hoger uitvallen.

Reputatie 1

Is mijn vraag beantwoord?

Ik weet nergens van?

Reputatie 1

Dit is wat ik nu als antwoord heb gekregen van T-Mobile.

En het KLOPT gewoon niet.

[quote]

Bedankt voor het doorgeven van de controle gegevens. Ik help je graag verder.

Je geeft aan dat je hebt gekozen voor een verlenging met een Unlimted Entertainment pakket inclusief de Netflix upgrade.

Voor de verlenging heb je een bevestiging ontvangen dat de maandprijs 43 euro wordt maar pas start in November. Omdat de verlenging nog niet actief is wil je graag het huidige abonnement omzetten naar dezelfde optie.

Ik kan me voorstelen dat je hetzelfde bedrag had verwacht. Ik geef je hier graag uitleg over.

De volle prijs voor het Unlimited Entertainment pakket is 50 euro. De upgrade van Netflix Naar UltraHD kost 3 euro, totaal is dit 53 euro. 

Afhankelijk van het Klantvoordeel krijg je nog een extra korting. Bij het gebruik van 2- of meer Unlimited abonnementen op 1 adres (of een combinatie van Uit en Thuis) ontvang je 10 euro korting. Met deze korting kom je op 43 euro uit. In de prijs van de verlenging is meegerekend dat je deze korting zou krijgen.

Op dit moment zitten er niet 2- of meer Unlimited abonnementen in jouw Klantvoordeel groep. Hierdoor krijg je geen 10 euro korting maar 2.50 euro. Zodoende kom je uit op een prijs van 50.50 euro. 

Als er geen verandering in de Klantvoordeel komt zou de verlenging ook 50.50 euro kosten en niet de 43 euro, die geldt alleen als de daadwerkelijk meerdere Unlimited abonnement op het adres hebt. Excuses voor de verwarring die is ontstaan door de bevestiging van de verlenging.

Ik heb de verlenging voor je geannuleerd. Je ontvangt nog een tweede mail ter bevestiging van de annulering.
[/quote]

 

Waar ik me het meest aan stoor:

Waar komt de info vandaan dat ik meerdere Unlimited abo's moet hebben om 10 euro korting te krijgen? Zelfs in de nieuwe situatie??? Nergens is dit op de website te vinden.

 

Je hebt recht op voordelen als je twee of meer T-Mobile abonnementen hebt op hetzelfde adres. Je ontvangt je voordeel zolang er minimaal één ander T-Mobile abonnement ook is aangemeld voor Klantvoordeel. Het nieuwe abonnement wordt automatisch aangemeld bij het plaatsen van een bestelling. Je hoeft dus alleen nog je andere abonnement(en) aan te melden om te profiteren van Klantvoordeel. Dit kun je eenvoudig doen via My T-Mobile. Alle combinaties zijn mogelijk:

  • Mobiele abonnementen (Sim Only of met telefoon)
  • Thuis abonnement
  • 4G voor Thuis abonnement
  • Data-abonnement voor op je tablet
Reputatie 7
Badge +14

Tja, dit is best ingewikkelde materie die je het best met die persoon waarvan je die mail hebt gehad kan afhandelen. Heb je nu een mailadres?

Reputatie 1

Nee dat ben ik niet met je eens, het is niet ingewikkeld. Je kan gewoon op de mainsite van T-Mobile wanneer je Klantenvoordeel hebt, daar heb je echt geen meerdere Unlimited abo’s voor nodig, maar dat wordt wél beweerd. Sorry maar dat vind ik gewoon een ernstige fout.

Reputatie 1

Kan een mod svp dat “Beste antwoord” uitvinken? Ik heb helemaal geen beste antwoord. Ik snap dat de mod's graag groene vinkjes willen zien maar hier is geen groen vinkje van toepassing hoor.

Reputatie 7

Hi @Budje70,

De “groene vinkjes” zijn voor ons inderdaad belangrijk, want het zorgt ervoor dat jij en andere klanten die in dit topic belanden de juiste informatie vinden. Wij krijgen hier (jammer genoeg) geen bonussen voor, maar wij markeren het beste antwoord wanneer wij zien dat het juiste antwoord of de juiste antwoorden zijn gegeven door een andere klant of vanuit onszelf. Gerrit078 heeft op jouw oorspronkelijke vragen juiste informatie gegeven, dus vandaar het markeren van het beste antwoord. Voor nu heb ik het “groene vinkje” voor je weggehaald, zodat je zelf een beste antwoord kunt kiezen.

Nu verder op jouw laatste vraag over het Klantvoordeel. Ik heb op dit moment geen inzage in jouw gegevens, dus ik kan alleen aangeven wat de algemene informatie over Klantvoordeel is en waarvan ik denk dat hetgene is waar het verschil door komt. Er zijn namelijk verschillende abonnementen uit verschillende perioden, waarvoor verschillend Klantvoordeel geldt. Ik weet niet of mijn collega hiermee in de war is geraakt, maar bij de oudere abonnementen geldt inderdaad het antwoord die jou gegeven is.

Echter, bij de nieuwe abonnementen, waaronder dus ook jouw verlenging zal vallen, is dit niet meer van toepassing en maakt het niet uit welk abonnement je combineert met jouw Unlimited & Entertainment-abonnement. Zoals gezegd, misschien was mijn collega in de war met de informatie omtrent Klantvoordeel óf gaf hij/zij informatie op basis van jouw specifieke situatie die ik dus niet in kan zien, maar bij een nieuw abonnement kun je ieder abonnement combineren voor het Klantvoordeel.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag!

 

Hi @Budje70,

Echter, bij de nieuwe abonnementen, waaronder dus ook jouw verlenging zal vallen, is dit niet meer van toepassing en maakt het niet uit welk abonnement je combineert met jouw Unlimited & Entertainment-abonnement. Zoals gezegd, misschien was mijn collega in de war met de informatie omtrent Klantvoordeel óf gaf hij/zij informatie op basis van jouw specifieke situatie die ik dus niet in kan zien, maar bij een nieuw abonnement kun je ieder abonnement combineren voor het Klantvoordeel.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag!

Even een kleine aanvulling hierop, het kan zijn dat “als je verlengt” je nog gebruik maakt van de oude klantvoordeel voorwaarden, als je eenmaal omgezet bent naar het nieuwe abonnement en inlogt op je My T-Mobile omgeving, dan zou je de volgende melding moeten zien staan;

Er is een nieuwe versie beschikbaar van T-Mobile Klantvoordeel

Als je op deze melding klikt, kun je jezelf aanmelden voor de nieuwe T-Mobile Klantvoordeel voorwaarden en maakt het niet langer uit of het andere abonnement wel of geen Unlimited is.

 

Reageer