Beantwoord

Klacht over afsluiten contract

  • 20 March 2024
  • 7 reacties
  • 129 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Geachte heer of mevrouw,

 

Op 5 maart 2024 heb ik geprobeerd gebruik te maken van mijn wettelijke recht van bedenktijd, omdat er na het verlengen van mijn sim-only abonnement negatieve gevolgen waren aan ons thuis abonnement. Ik heb via de chat functie op jullie website contact met jullie gezocht om dit te regelen, waarna er vervolgens een aanbod is gedaan door jullie, hiervan is schriftelijk bewijs, die achteraf helemaal niet gegeven had kunnen/mogen worden. Ik heb hier een klacht over.

 

Graag kom ik met iemand in contact die mij kan helpen met deze klacht of iemand die mij de adres gegevens van Odido kan geven, zodat ik een aangetekende brief kan verzenden met mijn klacht.

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 20 March 2024, 16:50

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @IngoB 

Je mag je klacht hier plaatsen zonder persoonlijke gegevens. Moderators lezen hier ook mee en helpen je graag.

Als je het klantnummer in je community profiel kan zetten dan kunnen de moderators direct meekijken.

Onderwerp: klacht over afsluiten contract

 

Geachte heer of mevrouw,

Op 5 maart 2024 heb ik geprobeerd gebruik te maken van mijn wettelijke recht van bedenktijd, omdat er na het verlengen van mijn sim-only abonnement negatieve gevolgen waren aan ons thuis abonnement. Ik heb via de chat functie op jullie website contact met jullie gezocht om dit te regelen, waarna er vervolgens een aanbod is gedaan door jullie, hiervan is schriftelijk bewijs, die achteraf helemaal niet gegeven had kunnen/mogen worden. Ik heb hier een klacht over.

 

Wat is het probleem?

De verandering in mijn sim-only abonnement is niet in ons voordeel omdat, na de wijziging de kosten van ons Odido thuis abonnement zijn toegenomen. Wij zijn hier vooraf niet over ingelicht en daardoor hebben wij niet de kans gekregen om dit mee te wegen in onze beslissing.

Toen ik hierover contact met jullie opnam en iemand van jullie te spreken kreeg, is mij een aanbod gedaan dat, wat nu blijkt, nooit gedaan had mogen worden aan een al bestaande klant, maar alleen een nieuwe klant van Odido. Dit terwijl, zowel bij de persoon op de chat als aan de telefoon bekend was dat wij geen nieuwe klanten waren, maar reeds bestaande klanten van Odido zijn.

Na door jullie geïnformeerd te zijn via de email dat de ‘bestelling’ geannuleerd is en wij weer contact met jullie hebben gezocht, zijn we inmiddels buiten de wettelijke 14 dagen bedenktijd en hebben wij niet meer de kans van jullie gekregen om dit te veranderen naar de oude situatie.

 

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Volgens artikel 217, boek 6 van het burgerlijk wetboek, komt een overeenkomst tot stand door een aanbod en een aanvaarding daarvan. Het aanbod is tweemaal door jullie gedaan, één keer via de chat (waarvan een uitdraai is) en éénmaal ’s avonds met één van de medewerkers van jullie sales team op 5 maart 2024, waarvan om 19:27 uur een samenvatting door jullie is verstuurd en is bevestigd door ons.

Beide personen waarmee wij hebben gesproken waren op de hoogte dat wij al klanten bij jullie waren en hebben dit ook bevestigd toen zij onze NAW-gegevens controleerde.

Wat verwacht ik van u?

Ik vraag u om óf de situatie terug te brengen naar de oude situatie waar ik om vroeg in de chat met één van uw werknemers, voordat ik een nieuw sim-only abonnement bij jullie afsloot, zodat wij onze kortingen voor het thuis abonnement behouden. Óf om de aanbieding die tot tweemaal door jullie is aangeboden te handhaven.

Ik vraag u vriendelijk om een oplossing, binnen 14 dagen na het plaatsen van dit bericht via jullie forum.

Biedt u geen oplossing?

Dan dien ik hierover een klacht in bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En mogelijk leg ik mijn klacht voor aan onze rechtsbijstandverzekering.  Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag uiterlijk binnen 14 dagen na dagtekening van het plaatsen van dit bericht uw reactie schriftelijk per email of als een reactie via jullie forum op dit bericht.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +15

@IngoB 

Bedoel je hiermee dat de klantvoordeel minder is geworden, nu €5,00 korting per maand op internet thuis?

Dit kan een moderator voor je recht zetten (oude klantvoordeel korting).

Voor bestaande klanten die hun internetabonnement voor thuis al hadden aangemeld voor Klantvoordeel wijzigt er niets, zolang het internetabonnement niet wordt gewijzigd of de snelheid wordt aangepast.

bron

Reputatie 7
Badge +9

Hi Ingo, van harte welkom op de Community! Er is momenteel een probleem bij ons bekend waarbij je oude Internet + TV Klantvoordeel vervalt bij het verlengen van je mobiele abonnement. Niet fijn, maar ik gok dat mijn collega's die je hebt gesproken hier niet van op de hoogte waren. Maar geen zorgen, dit is verder geen blijvend probleem. Onze IT-afdeling is hiervan op de hoogte en werkt er nog aan om dit op te lossen. We houden een formulier bij waarop ze het gemiste Klantvoordeel monitoren en voor je in orde maken. Welk aanbod is je precies gedaan wat eigenlijk niet gedaan mocht worden?

Ik kan inderdaad ook je verlenging ongedaan maken. Dan wordt je oude mobiele abonnement weer actief. Als het goed is krijg je dan ook je oude Klantvoordeel van Internet + TV terug. Alleen durf ik dat op dit moment niet met 100% zekerheid te zeggen, vanwege het bekende probleem dat momenteel speelt. Ik kan het in ieder geval voor je proberen. Mocht dit niet hebben gewerkt, dan moeten we alsnog met bovenstaande oplossing werken en wachten tot mijn collega's van IT dit hebben opgelost. In dat geval kan je dan ook opnieuw de verlenging doen naar het Sim Only abonnement dat je graag wil hebben.

Wil je de verlenging annuleren om dit te proberen? Laat het me dan weten, dan ga ik dit voor je in orde maken.

Voor nu wens ik je een hele fijne avond en ik zie je reactie graag tegemoet! 😄

 

Beste Marciano,

Bedankt voor je bericht. Wij hebben het aanbod gekregen om van ons T-mobile thuis abonnement over te stappen naar een Odido Internet+TV abonnement van 25 EUR per maand voor de eerste 8 maanden, daarna zou het ons 52,50 EUR kosten per maand.

Ja, laten we kijken of we terug kunnen gaan naar de ‘oude’ situatie.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Ingo, ah duidelijk. Bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb de verlenging zojuist geannuleerd. Ik zie je oude mobiele abonnement weer actief staan in het systeem, maar het kan even duren voordat alles goed verwerkt is en overal correct te zien is. Houd je het even in de gaten (in Mijn Odido) of je merkt dat je Klantvoordeel voor Thuis ook weer teruggezet is? Anders laat ik het eind van de middag of na het weekend voor de zekerheid controleren door mijn collega van Thuis. Dan weten we zeker dat het systeem genoeg tijd heeft gehad om deze wijziging te verwerken. 

Houd me maar even op de hoogte en als je merkt dat alles weer goed staat, dan hoor ik het uiteraard ook graag. Anders spreek ik je in ieder geval maandag! 😊

hallo odido,

in dec 2023 moest ik verplicht overstappen naar glasvezelnetwerk. ondanks al mijn mail- en telefooncontact met odido (sept - dec 2023) ben ik toch onverwachts ineens afgesloten van internet via de kabel. Ik moest overstappen naar glasvezel en ik had 10 dagen geen internet en ik werk thuis. Dus ik moest zelf het probleem veroorzaakt door odido op gaan lossen. omdat ik dacht dat ik snel weer internet zou hebben ben ik genoodzaakt ingestemd met het voorstel van Odido (1 jaar contract). Ik heb hierover zoveel mails gestuurd naar odido maar geen reactie ontvangen. Graag alsnog mijn klachtmails in behandeling en via de mail hierop reageren. bvd

Reageer