Mobiel abonnement verlengen - getoonde korting wordt niet toegepast na bestelling

  • 6 September 2023
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Gisteren heb ik mijn oude tele2 abonnement verlengt en zit ik nu dus bij odido. De app adverteert met verleng je abonnement nu en krijg klantenkorting. Hierdoor zou je voor onbeperkt internet €7,50 p/maand korting krijgen.

Zag er uit als een mooie deal ;)

Na de bestelling blijkt deze korting niet toegepast te zijn. Met klantenservice gebeld en die verteld mij dat dit komt omdat er maar 1 abonnement op mijn huisadres afgesloten is.

Het gekke is, aangezien de app nog niet goed werkt, en ik weer op de 'verleng nu' knop klik, wordt er toch echt duidelijk gezegt dat je klantvoordeel zou krijgen en wordt er nergens vermeld dat er 2 abonnementen op je huisadres afgesloten moeten zijn.

Aangezien klantenservice hier niks mee doet en geen antwoorden heeft, vraag ik me af of ik me niet moet beroepen op mijn bedenktijd. Nu vroeg ik me af wat jullie hier over denken, en of dat deze opvatting aan mij ligt.

Zie onderstaande screenshots:

 

Bij voorbaat dank!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jan W 

Tijdens het bestellen krijg je de volgende vraag :

Indien je geen ander Odido abonnement op je adres hebt kies je voor nee zodat de voordelen van klantvoodeel niet worden weergegeven.

Verder ontvang je tot €7,50 korting op unlimited abonnementen.

Dat klopt, bij deze vraag inderdaad ook nee geselecteerd. Vervolgens als je onderaan op 'verlengen' klikt wordt alsnog een korting toegepast. Ik zou niet weten wat de juiste term hiervoor is.

Wat vervolgens na de bevestiging en betaling niet meer toegepast wordt.

Reputatie 7
Badge +14

Maar je verlengd toch niet in de app? Je wordt dan doorgezet naar de website waar alleen als je JA selecteerd het klantvoordeel wordt getoond.  

Bij Nee verdwijnt dat groene blok en kom je onderaan uit op de standaard prijzen. 

 

Misschien een idee om in de app klantenkorting niet te beloven als de klant geen meerdere producten heeft? Of om er gewoon meteen bij te zetten dat de korting alleen geld als je meerdere abonnementen afneemt?

 Als je in de app laat zien ‘Dit zijn je klantvoordelen’ terwijl je ingelogd bent dan is het niet raar dat mensen verwachten dat dat in hun specifieke geval waar is, en niet iets is wat weer snel wordt weggehaald als je het bestelformulier in vult? Mag toch wel een keer geluisterd worden naar dit soort signalen, en het is niet de eerste keer dat mensen op dit forum melden dat ze zich misleid voelen door dit soort reclame uitingen die pas bij het invullen van de bestelling niet toepasbaar blijken te zijn.
 

Reageer