Beantwoord

Nieuwe telefoon en tijdelijk nummer

  • 1 April 2024
  • 9 reacties
  • 104 Bekeken

Ik heb zojuist een overstap gemaakt van Vodafone naar Odido in combinatie met een nieuwe telefoon. Ik heb een e-mail ontvangen waarin staat dat mijn nummerbehoud gepland staat op 01-05-2024, en dat ik tot die tijd een tijdelijk nummer kan gebruiken. Ik heb de overstap via belsimpel geregeld en daar heb ik gehoord dat mijn nieuwe abonnement bij Odido in gaat op 8 April 2024. Als ik mijn huidige nummer (die ik behoud) invul op de ‘bekijk de status van je nummerbehoud’ pagina van Odido zegt hij ‘Geen merk gevonden voor uw mobiele nummer’. Hoe zit het nou met de datum van mijn nummer behoud? Wil graag Whatsappen etc. met mijn nieuwe telefoon, moet ik dan eerst mijn nummer in Whatsapp veranderen naar mijn tijdelijke nummer? En dan later weer terug veranderen naar mijn huidige nummer? Lijkt me een beetje omslachtig, weet iemand hier raad mee?

Met vriendelijke groet,
Ferre

icon

Beste antwoord door eric 1 April 2024, 14:07

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ferre0303 

Je abonnement gaat pas in nadat het nummer is geporteerd. Vodafone hanteert 1 maand opzegtermijn, daarom zal dat op 1 mei gebeuren. Wat je in deze situatie het beste kan doen is de oude Vodafone simkaart in je nieuwe toestel doen. Dan kun je alles daarop installeren en werkt alles weer, dan kun je op 1 mei de Odido kaart in je toestel doen zodra het Vodafone signaal wegvalt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ferre0303 

Met het tijdelijke nummer hoef je verder niks te doen. Als je de Odido simkaart nu (laat) activeren met het tijdelijke nummer dan zit je tot 1 mei met dubbele kosten omdat het Odido abonnement dan ook start.

Hoi Eric en Waqqas,

 

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb dan nog een vraagje; de Iphone 15 die ik besteld heb heeft als het goed is alleen een e-sim een geen fysieke simkaart. Kan ik dan mijn huidige vodafone sim omzetten naar een e-sim? 

 

Met vriendelijke groet,

Ferre

Reputatie 7
Badge +9

Hey Ferre, van harte welkom op de Community en bij Odido! Leuk dat je naar ons komt en met een gloednieuwe iPhone 15 - heel tof. Ik zie dat je abonnement bij ons inderdaad op 1 mei start. In de tussentijd zou je dan inderdaad een eSIM bij Vodafone moeten/kunnen nemen. Ik weet natuurlijk niet hoe het precies bij Vodafone zit, maar ik neem aan dat dat wel kan hoor. Neem even contact met Vodafone op. Dan komt het helemaal goed! Laat je het ons weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 😄

Hoi Marciano, 
Hartstikke bedankt! Ik neem contact op met Vodafone. De telefoon komt als het goed is morgen binnen, dus ik zal dan nog even een reactie achterlaten :) 

Hoii,

Het is allemaal gelukt met de esim!! ik kan fijn mijn telefoon gebruiken totdat het nummer naar odido overgezet wordt :)

Reputatie 7
Badge +9

Goeiemorgen Ferre, superfijn dat het allemaal is gelukt! Hoe bevalt je nieuwe toestel? 😄

Bevalt erg goed, had eerst een samsung s20 en dit is toch wel een flinke upgrade :)

Reputatie 7
Badge +9

Heel nice, dat zal inderdaad een heel verschil zijn. Ik wens je er nog heel veel plezier mee en mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. Je weet ons te vinden! 😁

Reageer