Odido Unlimited Plus

  • 6 September 2023
  • 5 reacties
  • 594 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb momenteel een unlimited SIM only abonnement van het oude T Mobile. Odido biedt 4 verschillende Unlimited abonnementen aan, waarbij Unlimited Plus wel interessant lijkt voor mij. Voordat ik hierover een beslissing neem, zou ik graag het volgende willen weten:

  • kan ik het unlimited van T Mobile naar Unlimited Plus om (laten) zetten zonder het abonnement te hoeven verlengen?
  • indien je overstapt, kan je dan bijvoorbeeld Videoland of Amazon Prime ook op je smart tv, computer of tablet gebruiken zonder Odido tv te hoeven gebruiken? 
  • indien je wilt stappen, hoe regel je dat dan? In my Odido of via de klantenservice/Odido winkel?

Alvast bedankt

eric 7 maanden geleden

Hoi @Bigoak ,

Je kunt op/neer schalen tussen de bundels voor de prijzen en voorwaarden zoals die gelden bij het afsluiten van je abonnement.

Zolang je niet verlengt naar een nieuwe abonnement wijzigen de prijs en voorwaarden niet. Mocht jouw huidige abonnement al verlengt kunnen worden, dan kies je dus uit de nieuwe mogelijkheden, o.a. Unlimited Plus. Dat kan gewoon in my-Odido op de website.

Voor de keuzepunten kun je b.v. Videoland kijken zonder dat je ook Odido internet/TV nodig hebt.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Bigoak ,

Je kunt op/neer schalen tussen de bundels voor de prijzen en voorwaarden zoals die gelden bij het afsluiten van je abonnement.

Zolang je niet verlengt naar een nieuwe abonnement wijzigen de prijs en voorwaarden niet. Mocht jouw huidige abonnement al verlengt kunnen worden, dan kies je dus uit de nieuwe mogelijkheden, o.a. Unlimited Plus. Dat kan gewoon in my-Odido op de website.

Voor de keuzepunten kun je b.v. Videoland kijken zonder dat je ook Odido internet/TV nodig hebt.

Reputatie 2

Aangezien ik pas in augustus 2024 kan verlengen, Als ik in My Odido kijk, dan kan ik niet voor Odido Unlimited Plus kiezen. Wel is er een optie (T Mobile) Unlimited Plus of Unlimited &Entertainment: 

 

Aan beide pakketten heb ik niets. De reden om Odido Plus te kiezen, is het feit dat je een data en belbundel in Zwitserland en de Verenigde Staten hebt. In Zwitserland zit het hoofdkantoor van mijn werk en ik zit gemiddeld 2x per jaar in de VS. Dit zou mij een grote besparing opleveren. Maar de boven getoonde opties hebben niet deze mogelijkheid. Tevens is het prijsverschil tussen Odido Unlimited Plus (€30) en de oude T Mobile met Netflix en Videoland (€ 54,30) veel te groot. Het is ook niet duidelijk wat de combinatie korting wordt als voor één van beide opties gekozen wordt. 

Ik vertrek volgende week zaterdag naar Washington DC en zal daar maar weer een Travel & Surf VS bundel nemen. Die kon ik met heel veel moeite nog vinden. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bigoak 

Je zit nu nog op het oude prijsplan, je kan je abonnement niet omzetten naar het nieuwe prijsplan waar je Unlimited Plus kan nemen.

Je dient hiervoor dus te verlengen.

Reputatie 7
Badge +14

Inderdaad. Je hebt tot augustus volgend jaar dezelfde mogelijkheden die je het afgelopen jaar had. De travel en surf bundels zijn een aantrekkelijk alternatief voor de 2 x per jaar dat je in de USA zit.

Het “oude" entertainment pakket is incl Netflix en Videoland, die zijn als je ze los afneemt bij die streamingsdiensten veel duurder dan de meerprijs die je ziet. Maar je moet daar wel behoefte aan hebben. Na verlenging krijg je bij bepaalde unlimited paketten keuzepunten. Videoland is een keuze maar Netflix is zo duur dat het niet in die keuzepunten kan vallen.

Reputatie 2

Ok, dit is dus wederom de normale gang van zaken bij bedrijven die diensten aanbieden. Alleen nieuwe abonnees (geheel nieuw of via verlengen met omzetting) kunnen profiteren van aanbiedingen. Bestaande klanten blijven relatief gezien meer betalen, zelfs als ze een duurder pakket zouden willen. 

De gehele overgang naar Odido en de communicatie naar de bestaande klanten is zeer pover waardoor ik vrees voor wat er in de toekomst gaat gebeuren. Ik laat mijn abonnement gewoon doorlopen zonder het administratief te verlengen want in dat laatste geval zou ik ook nieuwe voorwaarden moeten accepteren. Dit heeft me de laatste keer € 2,14 per maand extra gekost. 

Zo jammer dat jullie reclame campagne niet voor bestaande abonnees geld. 

Reageer