Beantwoord

Onbeperkt mobiel

  • 2 April 2024
  • 7 reacties
  • 66 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Goede dag,

Ik heb een onbeperkt abonnement met 600mbps maximale snelheid. Nu wil ik dit ook gebruiken om op locaties met geen of slecht internet te werken op mijn laptop nu is dat verbruik wel rond de 90GB per dag. Als ik de voorwaarden lees is dat geen probleem behalve dat ik dan 90gb - 20GB dagbundel = 70GB / 2GB aanvullers = 35 aanvullers verdeeld over de dag moet activeren, is dit een probleem?

 

icon

Beste antwoord door eric 3 April 2024, 07:55

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bramke 

Wil je dit doen dmv een hotspot of door de simkaart in een 4G router te plaatsen? Dit mag namelijk niet.

Maar het zou wel kunnen dmv een hotspot.

Reputatie 7
Badge +14

Dat wordt wel 35 x wachten totdat de verbinding stopt, in de app inloggen en 2gb bestellen en weer verder werken.  Je moet hier niet ms teams vergadering mee willen doen.

Ook is de 600mbit een theoretisch maximum.  Dan moet je buiten zijn en de buurt van een zendmast en een telefoon die dit ondersteund. Maar 90bgb per dag op een laptop verbruiken is ook best wel heel veel hoor. 

Hallo @Bramke 

Wil je dit doen dmv een hotspot of door de simkaart in een 4G router te plaatsen? Dit mag namelijk niet.

Maar het zou wel kunnen dmv een hotspot.

De simkaart zit gewoon in mijn telefoon waar ik een hotspot op maak. 

Dat wordt wel 35 x wachten totdat de verbinding stopt, in de app inloggen en 2gb bestellen en weer verder werken.  Je moet hier niet ms teams vergadering mee willen doen.

Ook is de 600mbit een theoretisch maximum.  Dan moet je buiten zijn en de buurt van een zendmast en een telefoon die dit ondersteund. Maar 90bgb per dag op een laptop verbruiken is ook best wel heel veel hoor. 

Dat wachten is niet het probleem, ik werk met videobestanden. Die 600mbit heb ik zelf ook nog maar enkele keren gehaald maar gemiddeld zit ik nog op een ruime 200mbps. Maar die 90GB per dag komt niet in de knoop met de voorwaarden van mijn abonnement?

Reputatie 1

Uit pure interesse, wat voor werk jaagt er 90 GB per dag doorheen?

Uit pure interesse, wat voor werk jaagt er 90 GB per dag doorheen?

Ik edit YouTube video’s van verschillende kanalen, die uploaden hun beelden in Dropbox naar mij zodat ik ze kan downloaden en bewerken. Zodra de video af is upload ik hem weer terug naar Dropbox de klant bekijkt dan de video en upload hem naar YouTube of vraag voor kleine aanpassingen in de video.

Reputatie 7
Badge +14

Video uploaden kan niet met 200 mbit. Op mobiele verbindingen is upload beperkt tot een theoretisch maximum van 100mbit.  Maar zolang je de laptop alleen via een wifi hotspot op je telefoon gebruikt en het geen belemmeringen voor je data opleverd dat ee verbinding elke keer stopt omdat dat je elke keer een bundelbooster moet activeren zou zoiets wel werken. Er is wel een onderdeel van de voorwaarden voor redelijk gebruik waarin onder andere commercieel verbruik wordt uutgesloten.

Reageer