Beantwoord

Opzeggen vanuit het buitenland onmogelijk?


ik heb twee mobiele abonnementen en internet die ik allemaal moet opzeggen vanwege verhuizing naar het buitenland. ik belde om dat te doen en kreeg advies dat de opzegging sneller verwerkt wordt met email. ik stuurde mailtje naar klantenservice@t-mobilethuis.nl met de opzegging gegevens een week geleden. toen verhuisde ik (over 12 uur tijdsverschil!) nu zie ik dat ik geen reactie of bevestiging heb ontvangen EN dat ik vanuit het buitenland de bevestigingsnummers niet kan bereiken. waarom is het opzeggen zo moeilijk? please help. :)

-- dusko

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 August 2022, 10:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

23 reacties

 

 

Het e-mail adres dat ze doorgegeven hebben is alleen voor T-Mobile voor Thuis zaken, niet voor mobiele abonnementen.

 

T-Mobile Mobiel

Wanneer je een mobiel abonnement wilt opzeggen dan kan dit door de stappen te volgen die vermeld worden op deze pagina.

Nog sneller gaat het als je gebruik maakt van het digitale opzegformulier als je nog kunt inloggen op je My T-Mobile Account(s) dan kan je als het goed is snel en eenvoudig zonder allerlei gedoe opzeggen.

 

T-Mobile voor Thuis

Je opzegging voor T-Mobile voor Thuis kan per brief en e-mail, daarvoor is het e-mail adres die je noemde inderdaad geschikt voor. Heb je wel alle relevante informatie in de e-mail vermeld?

Wil je online opzeggen? Je kunt je opzegging doorgeven door ons een e-mail te sturen naar: klantenservice@t-mobilethuis.nl. Vermeld in je e-mail in ieder geval:

  • Naam van degene die het abonnement afgesloten heeft
  • Adres, postcode en woonplaats
  • Telefoonnummer (mobiel of vast nummer)
  • Klantnummer (deze vind je in My T-Mobile Thuis)
  • Geboortedatum
  • Rekeningnummer waar het abonnement van wordt afgeschreven
  • Datum van opzegging (je wensdatum, houd hierbij rekening met de opzegtermijn)
  • Welke diensten je op wilt zeggen
  • Reden van opzegging

Bron: T-Mobile.NL

 

De verwerking van e-mails kan soms (vooral in de huidige vakantietijd) even op zich laten wachten. Een moderator (T-Mobile Medewerker) kan misschien even voor je navragen of de e-mail is gearriveerd en- / of in behandeling genomen is.

dankje! het digitale opzegformulier werkt wel voor een van de nummers, maar bij de andere krijg ik een beetje absurde error msg:

“Je kunt nu niet opzeggen omdat jouw contractverlenging nog niet is ingegaan. Probeer het nog eens als je verlenging is ingegaan.”

het lijkt alsof iemand zegt: “je moet het verlengen, zodat ik meer geld moet vragen wanneer je het contract verbreekt?”

of heb ik het mis?

 

het lijkt alsof iemand zegt: “je moet het verlengen, zodat ik meer geld moet vragen wanneer je het contract verbreekt?”

Hebben jullie het abonnement die niet te beëindigen is, toevallig nog voor de verhuizing, verlengd?

Als dit het geval is, dan zal deze verlenging eerst geannuleerd moeten worden. Misschien kan je eens inloggen in de My T-Mobile omgeving behorende bij dat telefoonnummer. Als er inderdaad een verlenging heeft plaatsgevonden dan zou je dit, als het goed is, in je My T-Mobile omgeving op deze pagina moeten terugzien.

de reactie op het indienen van het formulier is hieronder gecopieerd.

ik herhaal dat ik vanuit het buitenland het nummer niet kan bereiken. ik had hem vorige week van nederland bereikt, en toen kreeg ik juist de advies dat het met email sneller is. maar op email kreeg ik eerst geen reactie, en nu dit:

Beste meneer Pavlovic,

Je hebt een aanvraag ingediend om je T-Mobile abonnement op te zeggen. Helaas is het niet gelukt om jouw aanvraag te verwerken. We verzoeken je daarom contact op te nemen met de onze Klantenservice via 0800 8104.

Supersnelle service in de T-Mobile app
Met onze app heb je alles zelf onder controle: geen wachttijden, bekijk je facturen, hou je verbruik in de gaten, pas je abonnement aan en meer. Blijf verbonden met je account en download de T-Mobile app.

Heb je nog vragen?
Vind je antwoord dan snel op t‑mobile.nl/klantenservice.

 

PS ik heb de T-mobile app wel, maar het lijkt niet mogelijk daarme op te zeggen. dat zeiden ze in de winkel ook. ik snap niet waarom email dat nu adviseert? also of iemand ecth hun best doet om het moeilijk te maken. dat zouden ze natuurlijk nooit doen??

 

Van het kastje naar de muur sturen dus, dit is zeker niet de bedoeling.

Ik heb je topic even onder de aandacht gebracht zodat een medewerker het z.s.m. oppakt.

Reputatie 7

Hoi @dusko_p,

Geen zorgen - een opzegging regelen we zo voor je, zeker als de reis naar het buitenland gaat. We kunnen dit gemakkelijk voor je regelen. Om ervoor te zorgen dat dit helemaal goed verloopt, wil ik je vragen om met ons wel een verhuisbewijs te delen. Omdat dit aardig privacy gevoelig is, is het verstandig deze te mailen naar hetzelfde mailadres wat hierboven is genoemd. Dit kan een uitschrijving bij de gemeente zijn bijvoorbeeld. Wanneer dit bewijs binnen is, doen wij de rest. Wil je het ons laten weten wanneer je het hebt gestuurd? Alvast heel erg bedankt.

hoi boris. DANKJE voor je hulp!

je zegt: “Omdat dit aardig privacy gevoelig is, is het verstandig deze te mailen naar hetzelfde mailadres wat hierboven is genoemd.” --- ik zie helaas geen mailadres boven je bericht. ik heb het bewijs toegestuurd op het enige email adres waarvan t-mob met me kontact opnam: community@t-mobile.nl

je kan het bewijs echter ook hier vinden:

XXXX Link verwijderd

ik hoop dat de ene of de andere werkt. svp bevestigen :)

Moderator edit: geen persoonsgegevens of anderzijds herleidbare informatie in een openbaar bericht plaatsen.

hoi boris. DANKJE voor je hulp!

je zegt: “Omdat dit aardig privacy gevoelig is, is het verstandig deze te mailen naar hetzelfde mailadres wat hierboven is genoemd.” --- ik zie helaas geen mailadres boven je bericht. ik heb het bewijs toegestuurd op het enige email adres waarvan t-mob met me kontact opnam: community@t-mobile.nl

je kan het bewijs echter ook hier vinden:

{KNIP}

ik hoop dat de ene of de andere werkt. svp bevestigen :)

De link naar je Dropbox zou ik even verwijderen daar dit tot mogelijke misbruik kan leiden.

 

dankje gerrit.

maar mijn probleem is niet dat mijn mail adres in utrecht of in hawaii (die in het verhuisbewijs openstaan) onder een aanval van de kwade hackers zitten. mijn probleem is dat ik al twee weken t-mobile services blijf proberen op te zeggen, en het beleid van de goede t-mobile heeft me tot nu toe 2 uur aan de telefoon en iets van 20 emails gekost. het schijnt voor mij tenminste veel makkelijker mijn privacy te beschermen, dan t-mobile services op te zeggen.

ik hoop dat je me met het opzeggen van t-moblie zal helpen, en ik zal voor mijn privacy zorgen.

alvast bedankt ::)

-- dusko

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dusko_p, slim dat ja bij ons aan de digitale bel trekt! Ik wil je dolgraag helpen en zal ervoor zorgen dat het contract met onmiddellijke ingang kan worden beëindigd, nu is het echter zo dat het document dat in de Dropbox meegestuurd is - dankzij @Gerrit078 heb ik deze kunnen inzien voordat ik de moderator-edit uitvoerde - niet voldoet aan de typering van een verhuisbewijs. Een verzoek tot aangifte vertrek naar het buitenland is geen geldig verhuisbewijs. Een verhuisbewijs wordt als volgt omschreven: een verhuisbewijs is een officieel document. Het kan een einde verhuurcontract zijn van de verhuurder of een verkoopcontract van een koophuis. Ook kan het een verhuur- of koopovereenkomst zijn van het nieuwe adres. Tenslotte accepteren wij ook een bewijs van inschrijving van de gemeente (BRP, basisregistratie personen).

Kun je één van bovenstaande documenten naar ons sturen? Dit mag naar hetzelfde e-mailadres als Boris benoemd heeft hierboven. Zodra ik een correct verhuisbewijs ontvangen heb, zal ik de opzegging direct in orde maken, dat beloof ik! 

Reputatie 7
Badge +16

@dusko_p Aanvullend: het mailtje dat je naar ons klantenservice@ adres hebt gestuurd, is niet voldoende om op te zeggen. Je dient een verhuisbewijs aan te leveren om tijdens het jaarcontract een abonnement te beëindigen. Dit is ook meteen de reden dat de opzegging bij T-Mobile voor thuis niet direct toen afgerond is. Ik ontvang graag nog een geldig verhuisbewijs, dan maak ik de opzegging stante pede in orde! 😉

@dusko_p Aanvullend: het mailtje dat je naar ons klantenservice@ adres hebt gestuurd, is niet voldoende om op te zeggen. Je dient een verhuisbewijs aan te leveren om tijdens het jaarcontract een abonnement te beëindigen. Dit is ook meteen de reden dat de opzegging bij T-Mobile voor thuis niet direct toen afgerond is. Ik ontvang graag nog een geldig verhuisbewijs, dan maak ik de opzegging stante pede in orde! 😉

hallo jason.

het einde huurcontract is hier:

XXXX Link verwijderd

ik zie niet dat boris een of andere mailadres had gegeven, maar ik probeer een copie ook bij klantenservice toe te sturen.

dankje voor het proberen te helpen. ik begrijp wel dat het t-mobile beleid is om het wel zo moeilijk mogelijk maakt :)

-- dusko

Moderator edit: geen persoonsgegevens of anderzijds herleidbare informatie in een openbaar bericht plaatsen.

Een verhuisbewijs wordt als volgt omschreven: een verhuisbewijs is een officieel document. Het kan een einde verhuurcontract zijn van de verhuurder of een verkoopcontract van een koophuis. Ook kan het een verhuur- of koopovereenkomst zijn van het nieuwe adres. Tenslotte accepteren wij ook een bewijs van inschrijving van de gemeente (BRP, basisregistratie personen).

Kun je één van bovenstaande documenten naar ons sturen? Dit mag naar hetzelfde e-mailadres als Boris benoemd heeft hierboven. Zodra ik een correct verhuisbewijs ontvangen heb, zal ik de opzegging direct in orde maken, dat beloof ik! 

ik probeerde ook wel een “meer officiele” uitschrijvingsbewijs van gemeente utrecht te krijgen, maar het inloggen daar lukt niet meer omdat ik niet meer bij hen ben ingeschreven. een inschrijving bij andere gemeente bestaat niet omdat ik terug ben in de VS. een nieuwe huurcontract heb ik niet omdat ik terug ben in mijn eigen huis in hawaii.  het koopcontract vandat huis uit 2013 is ~350 paginas. die link kan ik wel toesturen maar naar een of andere prive adres, want daar zitten wel gevoelige gegevens.

-- dusko

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dusko_p, bedankt voor de Dropboxlink met het einde huurcontract in het privébericht. Ik heb meteen het contract opgezegd met onmiddellijke ingang. Je ontvangt hier nog een e-mail over ter bevestiging. Ik begrijp dat je al verhuisd bent, dan wordt het waarschijnlijk lastig om de apparatuur te retourneren naar ons retouradres - of niet? We ontvangen graag nog het Zyxel modem terug namelijk. Kun jij ervoor zorgen dat deze geretourneerd wordt - alle apparatuur is in bruikleen. Alvast bedankt voor je hulp en veel woonplezier op Hawaii! 😄

dankje jason! op welk adres moet de modem toegestuurd worden? of kan het ergens in utrecht in persoon afgeleverd worden?

((het lukt me niet meer om het zelf te doen, omdat ik er niet meer ben. maar ik zal bij vrienden om hulp pleiten. --- wat dom dat ik het niet voor vertrek had geregeld. maar ik belde 10 dagen voor vertrek om het te regelen, en kreeg een vriendelijke en overtuigende advies dat het met email makkelijker is. en email terug dat ik moest bellen pas toen ik in het buitenland was.))

ik neem aan dat de mobiele abonnementen ook opgezegd zijn? dat was namelijk ook met internetformulier gedaan, en zelfs bevestigd, maar toen moest ik ze ook bellen…

nogmaals bedankt!

Zeker weten doe ik het niet @dusko_p maar ik vermoed dat @Jason alleen T-Mobile voor Thuis heeft beëindigd, morgen komt hij hier hopelijk nog even op terug. Het e-mail adres die je gebruikt hebt is eigenlijk alleen voor (een paar zaken rondom) T-Mobile voor Thuis maar wacht het even af.

 

Voor wat betreft het retourneren;

Alles rondom het retourneren van T-Mobile voor Thuis apparatuur staat in een mooi topic die je hier kunt vinden. 

 

 

Reputatie 7

Hoi @dusko_p,

Ik vermoed dat we voor het T-Mobile Mobiel abonnement moeten aankloppen bij mijn collega @Hajar. Die kan met je meedenken over de opzegging bij Mobiel. Voor het terugsturen kan je de tips uit het topic die door @Gerrit078 is gedeeld, volgen. Dan komt het pakketje zeker aan bij ons! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dusko_p 

Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Zou je mij een privébericht met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN kunnen sturen? Als je op mijn naam klikt dan zie je de optie stuur bericht. Ik zie die graag tegemoet!

aloha @Hajar . je hebt 3 dagen geleden om mijn gegevens gevraagd, om me te kunnen helpen met het gigantische taak van het opzeggen van t-mobile abonnementen, wat vanuit buitenland onmogelijk lijkt te zijn. jason heeft met het opzeggen van internet geholpen. ik heb alle verzochte gegevens als een privebericht naar je op dezelfde dag naar je gestuurd, zoals je zei. heb je dat ontvangen? zoniet kan ik ze ook hier copieren. ((het zijn allemaal openbare gegevens))

dankje :)

-- dusko

Reputatie 7
Badge +16

@dusko_p Slim dat je nogmaals aan de bel trekt! Ik heb eventjes aan Hajar gevraagd of deze kan worden opgepakt vandaag. Thanks voor je reminder! 👍

@dusko_p Slim dat je nogmaals aan de bel trekt! Ik heb eventjes aan Hajar gevraagd of deze kan worden opgepakt vandaag. Thanks voor je reminder! 👍

dankje jason. hajar is wel kunnen vinden dat een van de abonnement opzeggingen doorging, en heeft een link gestuurd waarmee we de andere kunnen opzeggen omdat we nog steeds in de bedenkperiode zijn. MAAR die procedure is door t-mobile te bellen!! en dat was precies het startpunt van deze thread: t-mobile.nl kan niet vanuit het buitenland gebeld worden.

ik zit dus al 3 weken iedere ochtend in hawaii an de opzegging van t-mobile abonnementen in nederland te werken. met een heb jij wel geholpen (dankje!), de tweede schijnt opgezegd te zijn geweest vanaf het begin (hoewel dat op mytmobile niet zichbaar is), en bij derde ben ik op het startpunt terug.

het is voor mij waarschijnlijk goedkoper aan t-mobile die abonnement te blijven betalen dan nog een paar maanden aan die opzegging te blijven werken.

dankje voor je hulp :)

Reputatie 7
Badge +9

@dusko_p Heb je deze retourformulier al ingevuld? Daarmee kun je de bestelling annuleren. Ik hoor graag of het lukt!