PrePaid actief houden in het buitenland

  • 17 August 2023
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo,

 

Ik ben momenteel voor langere tijd in Nieuw-Zeeland en wil mijn Nederlandse telefoonnummer behouden. Daarvoor heb ik een prepaid abonnement. 

 

Ik weet dat het abonnement eens in de zes maanden actief moet houden door te smsen of te bellen. Nu loop ik er tegenaan dat ik niet meer kan smsen of bellen met de simkaart. Ik weet niet waarom, smsjes worden niet verstuurd.

 

Is tegoed opwaarderen ook voldoende om het prepaid nummer te behouden? 

 

Kan er gecontroleerd worden (door tmobile klantenservice) of mijn nummer nog steeds actief is?

 

Hoe kom ik in contact met klantenservice voor een persoonlijke vraag zonder te bellen? Ik vind het gek dat er geen emailadres is. De chatbot brengt me niet veel verder.

 

Please help!

 

-Jorinde


5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jorvos 

Alleen opwaarderen is niet voldoende. Je moet hem gebruiken. Dus data/bellen/sms. Als je dat 6 maanden lang niet doet komt het nummer te vervallen.

Als je niet weet wanneer je het voor het laatst gebruik hebt kun je de simkaart aanzetten en handmatig zoeken naar een netwerk. Selecteer een netwerk en kijk of je toegang krijgt.

Het uitbellen is niet mogelijk in Nieuw Zeeland. Dat zie ik bij de bijzonderheden. Dat betekend dat er op dit moment geen netwerk daar is welke prepaid uitgaande gesprekken of sms ondersteund. 

Je zou kunnen kijken of je gebelt kan worden. Bel hiervoor met een ander toestel naar je prepaid nummer. Als het overgaat dan is het voldoende. Je maakt dan geen kosten als je niet opneemt.

Om de simkaart actief te houden blijft het gebruik van DATA over. Dat kun je doen via Spark New Zealand en Two Degrees Networks. Mocht je toch meer willen aan zekerheid en je hebt nog een Nederlands woonadres/EU bankrekening, dan kun je overstappen naar een klein abonnement. Dan hoef je niet meer door deze hoepels heen. Je kunt dan dezelfde simkaart behouden.

 

 

 

Hi @eric

Dankjewel voor de vlotte reactie. Goed om te weten dat het niet mogelijk is om uit te bellen en te smsen vanuit Nieuw-Zeeland. 

Ik ben wel nog verward over dat je zegt dat opwaarderen niet geldt als actief gebruik. Op de website onder prepaid kaarten staat namelijk het volgende voor actief gebruik:

 

Actief gebruik 

  • Zelf bellen (als het gesprek wordt aangenomen)

  • Inspreken van een voicemail

  • Een sms versturen

  • Tegoed opwaarderen

  • Internetten via het T-Mobile netwerk (niet via wifi)

  • Doorgeschakeld gesprek (als het gesprek wordt aangenomen)

Tegoed opwaarderen (via MyT-mobile) zou dus wel moeten werken. Zou je voor mij willen nagaan of deze informatie correct is alsjeblieft?

Smsen was eerder in het jaar ook een optie om de simkaart actief te houden, is het recent gewijzigd dat smsen niet meer mogelijk is vanuit Nieuw-Zeeland? 

Vanuit bovenstaande opties blijft in dat geval namelijk alleen opwaarderen over (bellen, smsen en datagebruik zijn blijkbaar allemaal niet mogelijk in Nieuw-Zeeland). 

Ik begrijp dat een alternatieve optie is om een abbonement aan te schaffen. Echter kan dit qua kosten niet uit bij een langdurig verblijf in het buitenland. Daarom is mij eerder door T-Mobile zelf geadviseerd om een prepaid kaart te gebruiken. Voor mij als klant is het dus verwarrend en eerlijk gezegd frustrerend dat ik nu andere informatie toegestuurd krijg. 

Nogmaals dank voor je hulp in het beantwoorden van mijn vragen! 

 

Hartelijke groet,

Jorinde

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Ja, je hebt gelijk. Je initiele vraag was natuurlijk, “was ik op tijd en doet ie het nog” .. Had je dat al kunnen testen met te bellen naar dat nummer?

Dat klantenservice advies klopt op zich natuurlijk ook. Alleen blijft het tricky als je het vergeet of als het eens op zo'n bestemming niet werkt. Afhankelijk hoe belangrijk dat nummer voor je is moet je de afweging maken om inderdaad wat geld te besteden aan de zekerheid van dit nummer. 

Hi Eric,

Ik kan het helaas niet testen door te bellen, want ik kan niet bellen. Of smsen. Wat ik tot zover heb gemerkt is dat mijn opwaardering gewerkt heeft en dat ik een prepaid surprise sms ontving. Ik kan ook verbinding maken met het netwerk hier. Daaruit leidt ik nu voorzichtig af dat de prepaid simkaart nog actief is. Ik hoop dat er door T-Mobile gecontroleerd kon worden in mijn account of het nummer nog steeds actief is, is er een manier om dat te laten controleren? 

En verder dus ook de vraag of opwaarderen uiteindelijk wel of niet een methode is om het actief te houden? Als dat het geval is, ga ik ervanuit dat er geen probleem is in de toekomst.

Reputatie 7
Badge +14

Als je netwerk ziet en een sms kan ontvangen dan werkt de simkaart zeker nog! Voor de rest, volg de website informatie die je al gevonden had.

Reageer