Beantwoord

PrePaid kaart werkt niet meer

  • 25 July 2023
  • 9 reacties
  • 735 Bekeken

Reputatie 3

Ik heb hier al heel lang een prepaid tel nr / simkaart, deze is nu ineens niet meer actief, kan niet bellen of gebeld worden, mijn andere simkaart  met abo (ook tmobile) doet het wel. (Heb een Dual Sim telefoon)

 

ben al naar tmobile shop geweest en tevens helpdesk gebeld, maar die kunnen me niet verder helpen.

Nu blijkt volgens de tmobile shop dat mijn geboorte datum die bij prepaid nr vermeld staat niet correct is, hoe dat zo komt weet ik niet, verder zijn alle gegevens correct, maar daarom kunnen ze me niet verder helpen.  

Ik kreeg advies om alsnog het mobile prepaid nr online te registreren en dan kijken of ik de gegevens aan kon passen, maar dat gaat niet want ik kan de bevestigings sms code niet ontvangen.😊
 

ik zou graag dit prepaid tel nr willen behouden, die heb ik al heel lang, is er nog iemand hier van tmobile die iets kan betekenen ?

 

mvgr.  Chris

 

icon

Beste antwoord door ezow123 25 July 2023, 19:48

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ezow123 

Wanneer je jouw prepaid simkaart in de laatste 6 maanden niet hebt gebruikt voor internetten, bellen of sms'en dan wordt deze geblokkeerd. Je kan hem dan dan meer deblokkeren en je nummer meenemen.

Reputatie 7
Badge +14

Hier staat bij de FAQ de informatie over geldigheidsduur. 

Als je jouw PrePaid-simkaart meer dan 6 maanden niet actief gebruikt, dan plaatst T-Mobile voor een periode van 30 dagen een blokkade op de simkaart. Deze blokkade zorgt er voor dat je het nummer niet meer kunt gebruiken. Voordat we de blokkade plaatsen ontvang je drie sms-berichten als aankondiging. Doe je binnen 30 dagen een opwaardering ( onlineonline met een opwaardeerkaart of via My T-Mobile)? Dan wordt de blokkade automatisch verwijderd (dit kan maximaal 24 uur duren) en kan je het nummer weer gebruiken. Doe je geen opwaardering? Dan wordt de simkaart na 30 dagen alsnog afgesloten van ons netwerk.

De reden dat wij simkaarten na 6 maanden geen gebruik blokkeren, is dat we telefoonnummers niet onnodig lang actief willen laten op het netwerk. PrePaid aansluitingen worden namelijk vaak maar voor een korte tijd gebruikt, en een opzegging is bij PrePaid niet nodig. Zie voor meer informatie hierover de Algemene Voorwaarden PrePaid (pdf).

Actief gebruik 

  • Zelf bellen (als het gesprek wordt aangenomen)

  • Inspreken van een voicemail

  • Een sms versturen

  • Tegoed opwaarderen

  • Internetten via het T-Mobile netwerk (niet via wifi)

  • Doorgeschakeld gesprek (als het gesprek wordt aangenomen)

Geen actief gebruik

  • Gebeld worden

  • Zelf bellen (als het gesprek niet wordt aangenomen)

  • Zelf bellen en gebeld worden via T-Mobile Samen

  • Bellen naar 1244

  • Je voicemail wordt ingesproken 

  • Sms ontvangen

  • Opwaarderingen door T-Mobile zelf

  • Doorgeschakeld gesprek (als het gesprek niet wordt aangenomen)

Weer kunnen bellen
Is jouw nummer gedeactiveerd omdat de aansluiting te lang niet is gebruikt én niet hebt opgewaardeerd binnen 30 dagen? Dan kan dat niet teruggedraaid worden. Je tegoed is vervallen. Als je een nieuw T-Mobile PrePaid nummer wilt, kan je een nieuwe simkaart bestellen in onze online shop of langsgaan bij een T-Mobile Shop.

Reputatie 3

Okay, probleem is dat ik niet kan controleren /zeggen wanneer ik het nummer voor laatst gebruikt heb. (Inkomende sms’jes wel, die had ik recent nog gehad)

 

Dus hoe kom ik er achter of de Sim kaart definitief uitgeschakeld is door boven genoemde reden of dat er misschien iets anders aan de hand is ?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@ezow123 

Met niet actief bedoel je geen bereik meer? Dan is de simkaart geblokkeerd.

Reputatie 3

Klopt geen bereik meer. Bij de tmobile shop zeiden ze nml dat er een streep of kruis door heen zou staan ofzo, maar dat is niet het geval, leen geen streepjes en 3G of 4G aanduiding.

(En 2G zou per 1 juli afgeschakeld zijn zeiden ze)

 

bij de abo SIM is het wel actief. Met 4G vermelding. (5G kan mijn gsm niet)

Reputatie 7
Badge +14

Okay, probleem is dat ik niet kan controleren /zeggen wanneer ik het nummer voor laatst gebruikt heb. (Inkomende sms’jes wel, die had ik recent nog gehad)

 

Dus hoe kom ik er achter of de Sim kaart definitief uitgeschakeld is door boven genoemde reden of dat er misschien iets anders aan de hand is ?

 

 

 

Bel eens naar het nummer. Kom.je op de voicemail of krijg je 'dit nummer bestaat niet'. In het laatste geval is het definitief over en uit. 

 

Reputatie 3

Dit nummer geeft geen gehoor krijg ik als melding (Voice Mail staat bij mij standaard altijd al uit)

Reputatie 7
Badge +14

Ok, dan is er hoop en zit je in die 30 dagen notificatie periode. Als je nu eens 10 euro opwaardeert?

Reputatie 3

Bedankt iedereen voor meedenken / reageren, ik ben er inmiddels uit:

 

ik stak de Sim in andere telefoon, en jawel, daar deed hij het wel.!

toen ben ik bij de instellingen van netwerk gaan kijken, bij geavanceerd stond in mijn eigen telefoon bij prepaid Sim alleen via 2G aangevinkt, en laten ze die nu net deze maand per regio afgeschakeld hebben 😁

Nu op 4G gezet en werkt het weer….

Er stond trouwens ook nog ruim 7€ beltegoed op, maar had al nieuw beltegoed gehaald, zet ik dat ook maar er bij ;-)

 

 

Reageer