Beantwoord

Pukcode opvragen

  • 20 October 2023
  • 11 reacties
  • 217 Bekeken

Goedemiddag allen,

Helaas was mijn moeder slim genoeg om de pincode van haar iphone 3x foutief in te vullen in het simkaart veld, er wordt nu natuurlijk gevraagd om de PUK code die ze uiteraard niet heeft.

Kunnen deze normaliter terug vinden in Mijn Odido, echter kunnen we niet inloggen omdat de simkaart geen 2FA SMS kan ontvangen…….

Wie kan mij (en mij moeder.. :-)) helpen!?

Groeten!

icon

Beste antwoord door Cristien 20 October 2023, 16:18

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @AlexRemeeus Heeft ze ook het mapje niet meer waar de pukcode instaat?  


Heeft u het plastic kaartje bewaard waaruit u uw simkaart drukt? Hier kunt u waarschijnlijk uw pukcode vinden. Uw puk code kan ook op de brief staan, die u bij het ontvangen van uw simkaart heeft gekregen

Goedemiddag @AlexRemeeus Heeft ze ook het mapje niet meer waar de pukcode instaat?  

Ben bang van niet! is een telefoon nummer die ze al ruim 10 jaar heeft...

Reputatie 7
Badge +14

@AlexRemeeus Je kan met je moeder naar een shop gaan (neem haar ID mee) of wachten op hulp van de moderators.

Of in de app van Odido inloggen mijn code staat daar ook. Onder instellingen-sim enz.

in de app geen 2FA nodig

Ja wacht de Moderators wel even af, kan zo 1 2 3 niet samen naar een Odido winkel toe, jammer dat er ook zonder ‘’heads up’’ een 2FA op is gezet, had dit ten alle tijden via een Authenticator oid voor d’r ingesteld. juist voor dit soort gevallen.

Reputatie 7
Badge +14

@AlexRemeeus Heeft ze de app niet geïnstalleerd? Mijn 2FA staat ook aan maar kan er altijd zonder  sms.

Hopelijk is er nog moderator aanwezig, anders even op Twitter (X) vragen of er nog iemand kan helpen @odidonederland 

helaas ook niet, nooit geupdate vanaf de tele 2 app..

 

Reputatie 7
Badge +14

@AlexRemeeus 

Pas op Na 9/10 pogingen wordt de simkaart definitief geblokkeerd en zul je een nieuwe simkaart moeten aanvragen. 

Komt goed dankjewel, ik hoop dat de moderators kunnen helpen, heb alle gegevens, kan normaliter gewoon inloggen op mijn odido dus verwacht niet al teel problemen :-)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AlexRemeeus 

Ben je inmiddels verder geholpen? Anders zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Graag ook je e-mailadres dat geregistreerd staat in ons systeem dan stuur ik je pukcode via e-mail. 

Ik hoor graag van je!

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan niet in mijn odido dus ook geen puk code opvragen. Bellen werkt helaas ook niet, want mijn simkaart vraagt om mijn puk code.

 

Graag zou ik hierbij hulp willen.

Reputatie 7
Badge +9

@Martenki Ik heb je een privébericht gestuurd!

Reageer