Samen unlimited omslachtige manier?

  • 5 February 2024
  • 4 reacties
  • 288 Bekeken

Goedemiddag,
Zojuist heb ik geprobeerd om een samen unlimited abonnement te maken voor mijn vrouw en mij.
Ik heb al een nieuwe vorm abonnement waar dit bij mogelijk is.
Mijn vrouw heeft ook een odido-abonnement in de oude vorm, die uit haar contract is en maandelijks opzegbaar is.
Beide abonnementen + het thuisabonnement staan in mijn Odido-omgeving gekoppeld.

Online lukt het helaas niet om het abonnement om te zetten naar de 20 euro variant van unlimited. 
Chatten gaat helaas niet vanwege de drukte.
Telefonisch heb ik tot 2x toe iemand die ophing nadat ik mijn naam zei. Ter info, ik heb niet gebeld, dus ik ben (nog) geen bekende klagende klant die ze helemaal zat zijn.

Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de telefoon die mij wel kon helpen, maar dan zou het huidige nummer van mijn vrouw afgesloten worden, er een simkaart opgestuurd worden met een tijdelijk nummer, dan moet er nummerbehoud uitgevoerd worden en dan kan het abonnement samengevoegd worden in 1 Samen Unlimited abonnement.

Het kan aan mij liggen, maar: ik vind dat veel te omslachtig, zonde van het geld en vervelend van de periode dat mijn vrouw niet bereikbaar is op haar bekende nummer.

Weet iemand hier of dat de normale gang van zaken is en het dus aan mij ligt dat ik het vreemd vind?
Of dat het ook echt een hele rare oplossing is en ik niet zo gek ben als ik zelf begin te denken?

Met vriendelijke groet,
Ferdy

 

Marciano van Odido 2 maanden geleden

Hoi Ferdy, van harte welkom op de Community en leuk dat jij en je vrouw voor Samen willen gaan! Ik geef je graag meer informatie. Allereerst geen zorgen. Je vrouw blijft gewoon bereikbaar. Het klopt wel dat ze een nieuwe simkaart ontvangt en intern nummerbehoud moet aanvragen, maar dat is een eitje en komt helemaal goed. Dit komt namelijk omdat er een nieuw abonnement moet worden toegevoegd aan jouw Hello Unlimited abonnement en zij hierbij komt onder hetzelfde klantnummer. Daarna vervalt met nummerbehoud het huidige abonnement en gaat ze over op Samen.

Op welke manier heb je geprobeerd om Samen aan te vragen? Als je inlogt op Mijn Odido, vervolgens onderaan kiest voor 'Abonnement toevoegen. Voeg een bestaand abonnement toe of bestel een nieuw abonnement’ > Bestel een nieuw abonnement > Kies voor Sim Only of Telefoon > Selecteer Samen Unlimited voor € 20. Volg de rest van de stappen en dan moet het helemaal goedkomen. Zodra je de simkaart hebt ontvangen vraag je nummerbehoud aan. Hier kan je kiezen voor Op de eerst mogelijke datum die je provider doorgeeft. 

Laat je het me weten of het is gelukt? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😄

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Ferdy, van harte welkom op de Community en leuk dat jij en je vrouw voor Samen willen gaan! Ik geef je graag meer informatie. Allereerst geen zorgen. Je vrouw blijft gewoon bereikbaar. Het klopt wel dat ze een nieuwe simkaart ontvangt en intern nummerbehoud moet aanvragen, maar dat is een eitje en komt helemaal goed. Dit komt namelijk omdat er een nieuw abonnement moet worden toegevoegd aan jouw Hello Unlimited abonnement en zij hierbij komt onder hetzelfde klantnummer. Daarna vervalt met nummerbehoud het huidige abonnement en gaat ze over op Samen.

Op welke manier heb je geprobeerd om Samen aan te vragen? Als je inlogt op Mijn Odido, vervolgens onderaan kiest voor 'Abonnement toevoegen. Voeg een bestaand abonnement toe of bestel een nieuw abonnement’ > Bestel een nieuw abonnement > Kies voor Sim Only of Telefoon > Selecteer Samen Unlimited voor € 20. Volg de rest van de stappen en dan moet het helemaal goedkomen. Zodra je de simkaart hebt ontvangen vraag je nummerbehoud aan. Hier kan je kiezen voor Op de eerst mogelijke datum die je provider doorgeeft. 

Laat je het me weten of het is gelukt? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😄

Reputatie 7
Badge +5

@Ferdy1987 

Ja zulke omwegen om van Den Haag naar Amsterdam via Keulen te gaan zijn normaal. (niet alleen bij Odido)
Iedereen wijst naar “het systeem” dat zelfs een korte weg (onder begeleiding) over Utrecht niet mogelijk maakt.

Dus helaas zal je vrouw even onbereikbaar zijn onder “haar” nummer. En dan hopen dat het Odido lukt om een nummerportering in de eigen systemen gedaan te krijgen.

Dank jullie wel voor de reacties, ik ga nog even bedenken wat ik ga doen. Bij elke provider zal altijd wel wat onlogisch administratief geneuzel zijn, maar ik vind het maar niks om met tijdelijke nummers en nieuwe simkaarten te werken als je bij dezelfde provider blijft.

Reputatie 7
Badge +5

@Ferdy1987 

Misschien ter geruststelling.

Ook ik heb ooit een nummer wissel ondergaan bij de omzetting prepaid naar een abonnement met een “tussennummer”
Dit was binnen 1 week (zelfs 3 werkdagen) achter de rug. Juist in mobiel telefoonland heeft men dit soort processen behoorlijk onder de knie door de vele overstappers die er vroeger door de aanbiedingen van een “gratis” nieuw toestel bij een ander abonnement waren. 😀

Reageer