Beantwoord

Sim omzetten naar eSIM

  • 25 March 2024
  • 6 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 1

Vandaag ontving ik de SIM voor mijn nieuwe abonnement (ook nieuw nummer).

Ik was in de veronderstelling dat er in mijn telefoon twee SIM kaartjes kunnen, dat blijkt dus niet zo te zijn. Er kan echter maar 1 SIM in en er kunnen eSIMs bij geplaatst worden.

Via “Mijn account” en dan “ … “ en dan “Simkaart, telefoon en smartwatch” staat er onderaan bij “Simkaart bestellen”:

Bestel een eSIM.
Er zijn geen producten beschikbaar.

 

Graag wil ik dus mijn SIM omzetten naar eSIM, hoe doe ik dat?

icon

Beste antwoord door Boogaard 26 March 2024, 12:42

Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb klantenservice gebeld (0800-0092). Binnen 1 minuut had ik de eSIM. Je moet die dmv een sms op jouw fysieke sim, laat die nog even in jouw toestel dus!;)

Reputatie 1

Ik heb ook gebeld, maar kreeg te horen dat er storing is???

Nee,mijn eSIM werd vrijdag na het bellen meteen geleverd alleen de eSIM voor mijn smartwatch kan nog niet geleverd worden vanwege:

https://www.bright.nl/nieuws/1188412/dagenlang-problemen-bij-odido-klanten-kunnen-geen-esims-meer-activeren.html

 

 

Reputatie 6
Badge +6

@Boogaard Het klopt dat het momenteel niet mogelijk is om zelf een eSIM te bestellen, maar dat kunnen wij alsnog voor je in orde maken! Dit heeft te maken met onderhoudswerkzaamheden en die zijn momenteel nog steeds aan de gang.  E-sim bestellingen zijn nog niet mogelijk, het activeren van simkaarten is nu wel mogelijk via Mijn Odido. Is het inmiddels gelukt of had je nog hulp hierbij nodig? Laat het maar gerust weten! 😄

Reputatie 1

@Boogaard Het klopt dat het momenteel niet mogelijk is om zelf een eSIM te bestellen, maar dat kunnen wij alsnog voor je in orde maken! Dit heeft te maken met onderhoudswerkzaamheden en die zijn momenteel nog steeds aan de gang.  E-sim bestellingen zijn nog niet mogelijk, het activeren van simkaarten is nu wel mogelijk via Mijn Odido. Is het inmiddels gelukt of had je nog hulp hierbij nodig? Laat het maar gerust weten! 😄

 

Ik heb gebeld met klantenservice en i.t.t. gisteren kreeg ik dit keer een vriendelijke en uiterst behulpzame meneer aan de lijn die het direct regelde. Ik heb dus nu eSIM 👍😀

Reputatie 7
Badge +9

Superfijn dat het is gelukt met deze vriendelijke collega en bedankt voor het laten weten! 😄

Reageer