Beantwoord

Simkaart geblokkeerd door malware

  • 13 October 2023
  • 12 reacties
  • 228 Bekeken

Goede avond 

ik kan nergens zien hoe ik een privé gesprek kan beginnen. Ik heb vandaag een sms gekregen waarin staat dat mijn simkaart is geblokkeerd vanwege malware omdat ik naar jullie zeggen op een link met malware zou hebben geklikt (wat in mijn beleving niet het geval is geweest) Om dit op te lossen moest ik mijn telefoon naar fabrieksinstellingen zetten. Dit heb ik met tegenzin en frustratie gedaan. Kunnen jullie mijn simkaart a.u.b. deblokkeren. Het is echt een super irritant probleem.

Mvg Irene 

icon

Beste antwoord door Erik Beni 30 October 2023, 09:08

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @IreneKatharina 

Ik zie dat je inmiddels bent verder geholpen en dat de blokkade is opgeheven. Hopelijk is hiermee alles weer naar wens!

Hallo Hajar,

 

Mijn simkaart is ook geblokkeerd vanwege malware.

Zondag vanaf 12.00 tot 17.30 geprobeerd een medewerker te pakken te krijgen, maar helaas!

Wat moet ik doen?

Gr. Erik 

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Erik Beni 

Welkom in de community van Odido! 

Je moet  wachten op de hulp moderators en ondertussen alvast maatregelen nemen 
Let op in het weekend kan het iets langer duren voor dat er hulp online is!

Malware oplossing 

Zoals je misschien al via een zoekopdracht hebt gelezen halen ze de blokkering weg als je…

  1. een backup van je gegevens maak 
  2. je telefoon reset en een virusscanner op je telefoon zet! 

    Meld het even als je dit hebt gedaan dan kan een moderator je verder helpen.

Zorg er voor dat je community profiel is ingevuld (klantnummer, geboortedatum)  mag ook mobiel klantnummer zijn bij instelling

Fijne avond hopelijk is het snel opgelost

Hallo Cris,

 

Dit alles is gedaan.

Dus nu wachten op hulp van een moderator.

 

Bedankt

Goedenavond @Erik Beni 

Welkom in de community van Odido! 

Je moet  wachten op de hulp moderators en ondertussen alvast maatregelen nemen 
Let op in het weekend kan het iets langer duren voor dat er hulp online is!

Malware oplossing 

Zoals je misschien al via een zoekopdracht hebt gelezen halen ze de blokkering weg als je…

  1. een backup van je gegevens maak 
  2. je telefoon reset en een virusscanner op je telefoon zet! 

    Meld het even als je dit hebt gedaan dan kan een moderator je verder helpen.

Zorg er voor dat je community profiel is ingevuld (klantnummer, geboortedatum)  mag ook mobiel klantnummer zijn bij instelling

Fijne avond hopelijk is het snel opgelost

Net contact gehad met klantenservice, heel snel, na 25 minuten!

 

Goedemiddag,

 

Ik ervaar op dit moment het zelfde probleem, telefoon gereset en virusscanner geïnstalleerd nu nog wachten op een blokkade opheffing.

 

Mvg Amine

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Amine_2907

Goed dat je de virusscanner erop hebt gezet zo voorkom je ook zulke situaties in de toekomst. Ik heb de blokkade verwijderd. Als je je toestel opnieuw start dan zou het moeten werken. Ik hoor graag of het lukt!

Ook mijn simkaart is geblokkeerd door mogelijke malware. Alle stappen doorlopen maar sim blijft geblokkeerd. Help me aub

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Corne67 Klopt de blokkering moet door de moderator er van af worden gehaald.

Heb je ook een virusscanner gedownload?

Ik weet niet of er nog een mobiel moderator aanwezig is maar ik ga vragen of ze je kunnen helpen.

Geen Garantie maar doe mijn best. 
Anders een shop bezoeken of geduld hebben😊🧑‍🎄https://www.odido.nl/winkels

Hallo @Corne67 Klopt de blokkering moet door de moderator er van af worden gehaald.

Heb je ook een virusscanner gedownload?

Ik weet niet of er nog een mobiel moderator aanwezig is maar ik ga vragen of ze je kunnen helpen.

Geen Garantie maar doe mijn best. 
Anders een shop bezoeken of geduld hebben😊🧑‍🎄https://www.odido.nl/winkels

Opgelost

Goedemiddag,

 

 

 

Ik ervaar op dit moment het zelfde probleem, telefoon gereset en virusscanner geïnstalleerd nu nog wachten op een blokkade opheffing.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kyara245, goed dat je een virusscanner geïnstalleerd hebt! Stuur me even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik direct met je mee!

Reageer