Beantwoord

Stage Spanje half jaar

  • 5 February 2024
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

Hoi!

 

Ik ga binnenkort voor 6 maanden op stage naar het buitenland, Spanje. Nu heb ik een Unlimited Plus abonnement met Buitenland Plus. Wat inhoudt dat ik voor Spanje 50GB kan verbruiken per maand. Alleen nu weet ik al dat als ik daar ben en geen vaste wifi-verbinding heb, ik het daarmee niet ga redden. Zijn er andere opties nog vanuit Odido of zal ik een lokale sim-kaart moeten aanschaffen?

icon

Beste antwoord door Cristien 5 February 2024, 19:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @l82973728  Mijn advies is een lokaal simkaartje kopen om bereikbaar te zijn en om extra kosten te voorkomen je hebt namelijk te maken met roaming like home! 
Verbruik je in het buitenland langere tijd meer dan in NL Uitleg roam like home

Als je 50gig per maand zal gebruiken en in NL minder verbruikt kom je voor kosten te staan.

 

Er is sprake van onredelijk gebruik van het Abonnement als je gedurende een periode van minimaal vier maanden méér tijd buiten Nederland, maar in de EU doorbrengt en gedurende deze periode méér (roaming)
verbruik vertoont in de EU dan in Nederland.
 

Reputatie 7
Badge +14

Het is inderdaad niet volgens de gedachten van de "roam like home" wetgeving om je Nederlands abonnement vooral/alleen binnen de EU te gebruiken. Er volgt eerst een waarschuwing en dan zal de thuis operator een toeslag per MB in rekening brengen. De thuis operator betaald namelijk voor elke MB een bedrag aan de roaming operator. 

Een lokale simkaart is voor jouw doel het beste.

Reageer