Beantwoord

Tele2 BKR

  • 14 January 2024
  • 7 reacties
  • 113 Bekeken

Ik hoop dat deze boodschap je in goede gezondheid bereikt. Mijn naam is Enes,

In 2018 heb ik een abonnement afgesloten bij Tele2 met het telefoonnummer: XXXX en het contractnummer: XXXX. Gedurende de looptijd van dit abonnement heb ik altijd tijdig betaald. Daarnaast heb ik enkele betalingen gedaan aan Bos Incasso, zoals gevraagd en binnen de gestelde termijnen.

Tot mijn grote verbazing ontdekte ik recentelijk, bij het aanvragen van een financiering, dat er een lopend krediet geregistreerd staat bij Odido met de code 2. Dit is voor mij onbegrijpelijk, gezien mijn eerdere betalingen en het feit dat ik e-mails heb ontvangen waarin wordt bevestigd dat mijn contract met Tele2 is beëindigd. Ik heb zelfs een vordering van Bos Incasso ontvangen na de beëindiging, die ik eveneens binnen de gestelde termijn heb voldaan.

Ondanks mijn inspanningen om alle betalingen correct af te handelen, blijft het probleem van het lopende contract bestaan. Dit veroorzaakt niet alleen verwarring, maar heeft ook invloed op mijn mogelijkheden om een financiering aan te vragen.

Ik verzoek je vriendelijk om deze kwestie zo spoedig mogelijk op te lossen en de registratie van het lopende krediet bij Odido te corrigeren. Daarnaast ontvang ik graag schriftelijke bevestiging van de oplossing van dit probleem, zodat ik dit kan gebruiken bij mijn financiële aanvragen.

Ik waardeer je aandacht voor dit urgent probleem en kijk uit naar een spoedige oplossing.

 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

icon

Beste antwoord door eric 14 January 2024, 21:39

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @enes1997y ,

Je geeft aan dat je wel met Bos incasso de zaak hebt behandeld. Dus was er sprake van een achterstand en dat levert een A2 registratie op bij het BKR. Pas 5 jaar na het inlopen van de achterstand wordt deze door het BKR verwijderd.  Wel is het nodig dat de kredietverstrekker,  Tele2, na het inlopen van de achterstand een melding plaats van H(erstel). Dan kunnen andere kredietverstrekkers ook zien dat je geen actieve schuld meer hebt. Staat die H er niet bij?

Hoi @enes1997y ,

Je geeft aan dat je wel met Bos incasso de zaak hebt behandeld. Dus was er sprake van een achterstand en dat levert een A2 registratie op bij het BKR. Pas 5 jaar na het inlopen van de achterstand wordt deze door het BKR verwijderd.  Wel is het nodig dat de kredietverstrekker,  Tele2, na het inlopen van de achterstand een melding plaats van H(erstel). Dan kunnen andere kredietverstrekkers ook zien dat je geen actieve schuld meer hebt. Staat die H er niet bij?

Nee er staat geen H, alleen een A een 2 en een A en volgens het BKR loopt het nog en is het geen beëindigde zaak. Ik heb dit al 4 jaar geleden opgelost en betaald daarna nooit meer iets van gehoord.

Reputatie 7
Badge +14

Nee, inderdaad als er geen achterstand meer is, dan moet de H worden doorgegeven. De komende week zijn er weer mobiele moderators die een ticket voor de backoffice kunnen maken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Enes, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je nog geen Herstelcode ziet. Ik snap dat je je financiële aanvraag zo snel mogelijk wil regelen, dus ik laat dit graag onderzoeken. Stuur je me een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer, de laatste 4 cijfers van je IBAN en het Dossiernummer Bos Incasso? Dan ga ik direct voor je aan de slag! 😄

Hi Enes, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je nog geen Herstelcode ziet. Ik snap dat je je financiële aanvraag zo snel mogelijk wil regelen, dus ik laat dit graag onderzoeken. Stuur je me een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer, de laatste 4 cijfers van je IBAN en het Dossiernummer Bos Incasso? Dan ga ik direct voor je aan de slag! 😄

Hey heb je al een paar dagen terug een berichtje verstuurd.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Enes, bedankt voor je privébericht. Ik kom zo snel mogelijk bij je! 

Hoi Enes, bedankt voor je privébericht. Ik kom zo snel mogelijk bij je! 

Ik kijk uit naar je reactie, bedankt

Reageer