Beantwoord

Telefoonlening aflossen voordat abonnement ingaat

  • 5 March 2024
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Beste community,

 

Mijn vriendin en ik zitten vol in de onderhandelingen voor een hypotheek. Nu heeft mijn vriendin echter een telefoonlening afgesloten die per 26 april actief wordt. Dit zorgde voor een BKR registratie en dus problemen voor onze lening.

Wij willen deze graag onmiddelijk aflossen, echter leek dit pas te kunnen wanneer het abbonement actief wordt. Dat is voor ons te laat.

Ik heb onmiddelijk de klantenservice gebeld vanmorgen. Daar kreeg ik een behulpzame vrouw aan de lijn die vertelde dat Odido de IDeal link eerder beschikbaar kon maken via een technische aanpassing in het contract. Op die manier kon de aflossing per direct gedaan worden, nog vóór het contract in gaat. Ze had daarvoor enkel mijn vriendin aan de lijn nodig, die was op dat moment niet bij mij, dus konden we niet verder... Ik heb mijn vriendin (vanaf haar werk) vervolgens daarom ook laten bellen. Zij kreeg echter een ander persoon aan de lijn die dan weer zei dat dit niet mogelijk was.

Kortom, de mogelijkheid bestaat dus wel degelijk, maar we hebben het nog niet voor elkaar gekregen met de juiste persoon. Wie kan ons verder helpen? Het is voor ons erg noodzakelijk.

Groeten Jeroen en Lyrith

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 March 2024, 23:05

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JeroenBrom 

De bestelling laten annuleren binnen de 14 dagen bedenktijd en later opnieuw bestellen waarbij het toestel direct wordt afgelost lijkt mij de beste optie.

Het contract is nu afgesloten en daar kan niks aan veranderd worden lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Jeroen, van harte welkom op de Community en tof dat je vriendin een (nieuw) abonnement met toestel heeft besteld! Ik heb direct gezocht, maar het afbetalen van het toestelkrediet als het abonnement nog niet actief (future activation) is, kan deze nog niet worden afbetaald. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat mijn collega eerder aan de telefoon bedoelde. De bestelling annuleren lijkt me voor nu de beste optie, zoals @Waqqas zegt. Heb je voor mij het ordernummer? Dan kijk ik graag met je mee om dit in orde te maken en dan hoop ik dat jullie snel krijgen! 😄

Reageer