Beantwoord

Verlenging afgewezen

  • 3 April 2024
  • 14 reacties
  • 166 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Mijn verlenging is afgewezen maar kom er met geen mogelijkheid achter waarom. Heb al formulier ingestuurd maar ook daar geen reactie op. Alleen dat ik het formulier nog maar een keer moet invullen. Heb al meer dan 20 jaar een abonnement via Orange/tmobile/odido. Nooit problemen gehad. Nu het Odido is lukt het niet om te verlengen. Loop overal tegen een muur aan. Reden mag men niet inzien. Snap ik, maar laat dan iemand contact opnemen die het wel mag. Klacht indienen kan ook niet. Kom iedere keer bij een chat uit die weer naar dezelfde pagina verwijst waar ik niks mee kan. Mijn vraag is niet zo moeilijk maar een antwoord krijgen lukt niet.

icon

Beste antwoord door eric 3 April 2024, 11:48

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @WDJ58  Ben je soms te vroeg met verlengen?

Betaalregeling?

Betaalachterstand?

Wil je een telefoon bestellen duurder dan €250 maar staat er een BKR (eigen huis of iets anders)? Dit zijn oa. Redenen om (even) af te wijzen. 
https://www.odido.nl/afwijzing-abonnement

Nee allemaal niet. Nog nooit een achterstand gehad. Betaal grootste deel meteen voor toestel waardoor bedrag onder de 250,-, blijft. 

Ik heb alle linkjes zoals bovenstaande al een keer doorgestuurd gekregen. Maar daar kan ik niets mee. Ik wil alleen de reden weten maar die kan niemand mij vertellen.

Ik kom er gewoon nergens door. Niemand die het echt oppakt

Reputatie 7
Badge +14

@WDJ58 De moderators pakken het hier op maar of je dan ook het antwoord krijgt wat je wil weet ik niet. Tegenwoordig mag je volgens de wet geen privégegevens enz. Inzien.

Zet even je telefoonnummer in je forum account in het privé deel.

Misschien gaat er gewoon iets op de website fout.

 

Reputatie 7
Badge +14

Heb je dus dit formulier ingevuld en met een kopie ID al naar het postadres gestuurd?

 

Ja die heb ik ingevuld en met kopieën van mijn ID opgestuurd.

Ik snap de privacy, alleen maar goed! Maar wanneer ik vraag of iemand van die afdeling dan met mij contact kan opnemen, kan dat ook niet. Het lukt niet om met iemand in contact te komen die mij iets kan vertellen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @WDJ58 

Welke legitimatie gebruik je? Het kan zo zijn dat je alleen een sim only abonnement kan nemen of een abonnement met toestel waarbij je het toestel in 1 keer aflost.

 

Ik heb mijn NL rijbewijs opgegeven bij ID

Maar hoezo zou ik naar al die jaren nu alleen nog maar een sim only of alleen een toestel kunnen nemen wat ik in een keer aflos? Ben al +20 jaar klant. Heb altijd kunnen verlengen . Had nu zelfs voor een abonnement gekozen met een lager maandbedrag dan dat ik nu betaal. En krediet onder de 250,-

Reputatie 7
Badge +9

Hi WDJ, van harte welkom op de Community en leuk dat je bij ons blijft met je verlenging! Nu moet dat natuurlijk wel lukken en met een nieuw toestel. Heb je er al een op het oog?

Ik heb direct meegekeken naar eerdere contactmomenten en ik zie dat het verschil in je naam wellicht een reden was van de afwijzing, maar dat dit inmiddels goed staat. Het kan even duren, voordat de juiste afdeling de reden van afwijzing naar je stuurt. Ik zie dat je hier al even op wacht, dus wat ik zou aanraden is om 1 van onze winkels bij je in de buurt binnen te lopen. Als je dan samen met mijn collega de verlenging doorloopt dan moet het hun direct duidelijk worden waar de verlenging op vastloopt. Wellicht hebben ze zelfs een mooie aanbieding voor je! Dit allemaal kan natuurlijk ook telefonisch. Als je belt naar 0800-0092 en vraagt naar de afdeling Telesales (optie 2). Op deze manier kom je er direct achter en hoef je niet op de brief met de reden te wachten.

Laat je het ons weten als je een van mijn Sales collega's hebt gesproken? Ik blijf graag op de hoogte en ik hoop dat het snel duidelijk wordt wat er aan de hand is, zodat je alsnog gewoon kan verlengen! 😄

Vandaag ben ik naar een filiaal geweest. Helaas ook daar geen antwoord gekregen op mijn vraag. Het enige wat de medewerker kon zien is dat ik nu niet kan verlengen omdat het nu te maken heeft met het feit dat een verlenging binnen 30 dagen niet mogelijk was ivm eerdere afwijzing/aanvraag/krediet check of zoiets dergelijk. Dat is is enerzijds logisch omdat ik al een paar weken probeer te verlengen maar aan de kant heb ik gekozen voor een krediet onder de €250,- waardoor er geen BKR registratie is. Daarbij zou ik €160,- (!) duurder uit zijn als de verlenging nu wel was gelukt. De reden van 1e afwijzing weet ik dus nog steeds niet. Kreeg het advies om te bellen want dat de medewerker in de winkel kon ook niets zien. Kortom weer van het kastje naar de muur. Het is echt verbazingwekkend hoe Odido met (totaal) klanten omgaat. Vertel mij ajb wat ik nog in vredesnaam moet doen!?! Ik heb gebeld, gemaild, gechat, stukken opgestuurd, naar een filiaal geweest. Maar nog steeds geen steek verder. Mijn vraag is niet moeilijk volgens mij maar een antwoord krijgen is helaas niet mogelijk. Ik wil een reden weten en gewoon tegen een redelijk aanbod verlengen. Is het mogelijk om mij met iemand in contact te brengen die mij hiermee kan helpen???

Reputatie 7
Badge +9

Hi WDJ, ik heb wellicht iets gevonden. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd! 😄

Reageer