Beantwoord

Vervallen klantvoordeel en gewijzigd abonnement

  • 23 September 2023
  • 3 reacties
  • 345 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Hi, na 2 uur bellen met de klantenservice probeer ik het hier maar. Ik heb oud klantvoordeel mobiel + thuis waarvoor ik dus gebeld heb naar de klantenservice. Hier werd ik vanuit Thuis doorgezet naar Mobiel, die mij weer terugstuurde naar Thuis en vervolgens weer naar Mobiel zette. Hierbij zit ook 45 min wachttijd waarbij een collega mij tijdelijk in de wacht zou zetten om het dan eindelijk op te lossen maar nooit meer is teruggekomen (ik kreeg daarna een compleet iemand anders aan de telefoon).

Elke keer zodra ik goed begrepen werd, werd ik doorgezet omdat deze afdelingen naar elkaar blijven wijzen. Ik heb namelijk een oud internet tarief voor glasvezel 1000 Mb van €27,15 (€16,29 klantvoordeel). Hier kom ik uiteraard niet aan, omdat dit een koopje is, en ook de reden dat ik bij Odido blijf omdat ik nergens ooit problemen meet gehad heb.

Vanwege de wijziging in namen bij Odido bestaat het oude mobiel abonnement niet meer (Unlimited “Go”), waardoor de klantenservice de verlenging bij Odido zou aanpassen naar het nieuwe vergelijkbare abonnement, met aparte korting om dit te matchen (ofwel, unlimited “Basis” dat net zoals “Go” €25 is). Op deze wijze zou ik mijn Thuis klantvoordeel van €16,29 kunnen behouden.

Vervolgens heeft de klantenservice mijn abonnement aangepast naar unlimited “Start”, het trage unlimited abonnement voor €22,50 met klantvoordeel. Ook herkent de Thuis-afdeling niet dat de korting hierdoor wordt overgenomen. Ik zit nu dus vast aan een traag unlimited abonnement dat ik niet wil (kan het niet zelf wijzigen omdat de max hierop in de maand bereikt is) en een klantvoordeel op Thuis van €5 in plaats van €16,29 (waarvan Thuis zegt dat ze geen wijziging zien en ik die korting moet behouden). Hoe nu verder? Ik word alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.

icon

Beste antwoord door eric 23 September 2023, 15:48

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als je jouw mobiele abonnement aanpast zie je de volgende informatie:

De naamswijziging heeft geen invloed op bestaande abonnementen en prijzen. Maar zodra je een nieuw abonnement aangaat, dan gelden wel de nieuwe voorwaarden. Bij de nieuwe mobiele abonnementen staat o.a. heel duidelijk: 5 euro korting op thuis. Andere smaken zijn er niet meer. 

 

Reputatie 1

Als je jouw mobiele abonnement aanpast zie je de volgende informatie:

De naamswijziging heeft geen invloed op bestaande abonnementen en prijzen. Maar zodra je een nieuw abonnement aangaat, dan gelden wel de nieuwe voorwaarden. Bij de nieuwe mobiele abonnementen staat o.a. heel duidelijk: 5 euro korting op thuis. Andere smaken zijn er niet meer. 

 

Hoi Eric,

 

Bedankt voor je antwoord maar je gaat niet in op de kern van het probleem.

 

De klantenservice van Thuis geeft namelijk aan dat de korting niet veranderd als Mobiel mijn abonnement zo laat staan als die geldt (verlengd voordat het Odido was, nu enkel met toestel erbij moest het omgezet worden naar Odido abonnement), dit moet kunnen als ze het mobiel abonnement goedzetten, maar ook dat is niet gedaan waardoor ik nu een verkeerd mobiel abonnement heb.

Reputatie 7
Badge +14

Als je een abonnement verlengt met een toestel,  dan ga je een nieuw contract aan met nieuwe voorwaarden (ook nieuw klantvoordeel) en prijzen. Je kunt niet het oude contract alleen voorzien van een nieuw toestel en de rest hetzelfde laten.

Het 'probleem' met de basis unlimited kun je volgende maand oplossen door binnen je nieuwe abonnement een unlimited start of hoger te kiezen. Dat kun je na een maand ook weer naar beneden zetten.

 

Reageer