Beantwoord

Vreemde sms berichten van Odido

  • 30 March 2024
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

Ik zit sinds een kleine week in Portugal op vakantie. Naast de gebruikelijke sms over dat je buiten Nederland gewoon je bundel kan gebruiken ontving ik ineens na 6 dagen een sms dat ik de laatste 4 maanden meer heb verbruikt in de EU buiten Nederland en dat dat gereduceerd dient te worden omdat ik anders meer ga betalen. 

 

Volgens de servicedesk is die sms niet verstuurd of terug te zien in hun systemen. Ik weet 100 procent zeker dat dat wel het geval is en heb maar even een screenshot gemaakt.

 

Overigens zit ik er zeker niet op te wachten om op vakantie hier een hele ochtend aan te moeten besteden…

 

Wat is hier aan de hand?

 

 

icon

Beste antwoord door eric 30 March 2024, 13:16

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Zandbeest ,

Dergelijke smsjes worden zeker door providers gestuurd naar gebruikers die met een NL abonnement in de EU zitten. Als je thuis amper data verbruikt en buiten NL wel, dan zit je al snel aan de “teveel” data volgens de wettelijke bepalingen voor Roam like home

Zoals je in de sms ziet wordt er voor 28-04-2024 geen toeslag berekend. Ben je voor die tijd terug in NL, dan is er dus niets aan de hand. Maar mocht je langer blijven, dan ben je van tevoren geinformeerd. Dat is een provider ook verplicht voordat ze de toeslag in rekening brengen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Zandbeest 

Dit zijn de toeslagen mocht je oneigenlijk gebruik niet verbeteren :

Misschien kan je een lokale simkaart gebruiken?

Hallo @Zandbeest 

Dit zijn de toeslagen mocht je oneigenlijk gebruik niet verbeteren :

Misschien kan je een lokale simkaart gebruiken?

Raar antwoord, Ik heb dus geen oneigenlijk gebruik daar gaat het nou helemaal om. Ik ben net een 6 tal dagen in portugal zoals ik al schreef en heb 2,3 Gb verbruikt van mijn 40GB europa bundel...

Hoi @Zandbeest ,

Dergelijke smsjes worden zeker door providers gestuurd naar gebruikers die met een NL abonnement in de EU zitten. Als je thuis amper data verbruikt en buiten NL wel, dan zit je al snel aan de “teveel” data volgens de wettelijke bepalingen voor Roam like home

Zoals je in de sms ziet wordt er voor 28-04-2024 geen toeslag berekend. Ben je voor die tijd terug in NL, dan is er dus niets aan de hand. Maar mocht je langer blijven, dan ben je van tevoren geinformeerd. Dat is een provider ook verplicht voordat ze de toeslag in rekening brengen.

Dag Eric,

Dat snap ik maar ik zit 6 dagen in het buitenland en heb 2,3 Gb verbruikt van mijn 40Gb EU bundel. Het is dus een bericht dat nergens op slaat en als dan de helpdesk ook nog verteld dat er geen sms is verstuurd vanuit Odido dan is het helemaal vreemd. Ik negeer het en ben intussen weer terug in NL maar het is weer een voorbeeld van iets dat niet goed gaat en niet klopt na de fusie van T-mobile en tele2.

Bovenstaande sms is voor als je de roamlikehome fair use overtreedt en dat heb ik niet dus had de sms niet verstuurd mogen worden. (Dat is hij volgens de servicedesk dus ook niet 😵)

Bellen met de servicedesk levert niets op en hier dus ook niet ondanks dat hier iedereen wel van goed wil is, is het geen goede manier om iets officeel te horen te krijgen als er iets aan de hand is. Dank voor het antwoord maar is niet het juiste antwoord voor mij.

 

Reageer