Waarom kan ik met een Unlimited Go abonnement geen Unlimited Samen gebruiken

  • 6 October 2023
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Zojuist viel mijn mond open van verbazing.

Ik heb internet/TV + 1 mobiel Unlimited Go (oude t-mobile) abonnement. Mijn zoon wil graag ook unlimited en zodoende dacht ik gebruik te kunnen maken van Unlimited Samen, waar nu zoveel reclame voor wordt gemaakt.

Als ik echter online een mobiel Unlimited abonnement toevoeg dan blijft de prijs 25 euro en niet de geadverteerde 20 euro. Dus maar eens gebeld met support. En wat blijkt, omdat ik een oud abonnement heb, kan ik geen gebruik maken van Unlimited Samen :-(

Pas ergens in maart 2024  (als mijn huidige contract verloopt) kan ik, als de actie dan nog loopt, hiervan gebruik maken. Bizar. Zo ga je dus met bestaande klanten om. Je veranderd van naam en gooit je bundels op de schop en vervolgens kan je dus als bestaande klant geen gebruik maken van deze actie. 

Ik mag nog van geluk spreken dat ik niet vlak voor de wijziging(en) een 2 jarig contract heb genomen.

En als ik kijk, dan valt mijn Unlimited Go kwa functionaliteit en kosten bijna samen met de nieuwe Unlimited Basis.

Waarom kan je een bestaande klant dan niet gewoon overzetten naar het nieuwe Unlimited Basis abonnement. Waarbij je dan direct de klant weer voor 1 (of misschien wel 2 jaar) binnen hebt voor internet/tv en 2x mobiel.

Is hier echt niets aan te doen?

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Breekie 

Je huidige contract heb je ook afgesloten voor 1 of 2 jaar waar je aan vast zit.

Heb je nu een sim only? Je zou dan nu al kunnen verlengen met een abonnement en toestel, dit heet toestelflexibiliteit en je nieuwe abonnement gaat dan direct in.

Anders is het helaas wachten tot volgend jaar wanneer je kunt verlengen en op het nieuwe portfolio komt.

Hallo @Breekie 

Je huidige contract heb je ook afgesloten voor 1 of 2 jaar waar je aan vast zit.

Heb je nu een sim only? Je zou dan nu al kunnen verlengen met een abonnement en toestel, dit heet toestelflexibiliteit en je nieuwe abonnement gaat dan direct in.

Anders is het helaas wachten tot volgend jaar wanneer je kunt verlengen en op het nieuwe portfolio komt.

Bedankt voor het herhalen van wat ik reeds aan de telefoon heb mogen horen.

Gelukkig heb ik mijn contract maar voor 1 jaar afgesloten. Omdat ik wilde kijken of ik blijer van T-mobile zou worden dan dat ik was van Ziggo/Vodafone. Maar het is blijkbaar overal wel wat.

En nee ik ga geen telefoon via Odido aanschaffen omdat ik dan nu al mag verlengen. Blijkbaar laat het verdienmodel dan wel toe om iemand op een, gelijkwaardig (kwa kosten en functionaliteit) naar een nieuw contract model over te zetten. Een nieuw mobiel jaar contract erbij levert niet voldoende op om ook daar het reeds bestaande contract voor over te zetten naar Basis. Oh had ik nog niet gezegd dat ook mijn andere zoon later zou aansluiten? (Beide nog geen Odido klant.)

Maar het zal vast allemaal in de kleine lettertjes staan. Helaas wordt er bij het bestellen van een nieuw abonnement (ingelogd met mijn account op de website), niet aangegeven dat ik geen gebruik kan maken van deze actie. Ik moest op een factuur zoeken wat ik voor type Unlimited ik had, want dat wordt ook niet duidelijk aangegeven. Toen ik zag dat Go niet meer bestaat, begon mij al het gevoel te bekruipen dat het daarom niet automatisch goed ging. Maar omdat Go overeen komt met Basis, had ik (onterecht) de hoop dat het telefonisch toch mogelijk zou zijn. 

Nu heb ik tot maart de tijd om weer eens rond te gaan kijken of het gras elders groener is.

 

 

Reageer