Beantwoord

Abonnement ongevraagd omgezet

  • 12 October 2023
  • 8 reacties
  • 111 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hallo, onlangs is mijn Internet + TV abonnement door Odido ongevraagd omgezet naar een duurder abonnement. Ik wil dit graag terug gezet hebben en heb dit verschillende keren aangevraagd per mail. Echter krijg ik maar geen reactie terug.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 12 October 2023, 16:39

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Patko2 

Wat is er precies veranderd/omgezet? Als het om een verlenging gaat dan heb je 14 dagen bedenktijd.

Hallo @Waqqas Het betreft geen verlenging. Ons abonnement is omgezet van 20 Mbit/s up en down naar 50 Mbit/s up en down terwijl wij dat niet gevraagd hebben. Ik heb sowieso binnen 14 dagen verzocht om het terug te draaien maar ik krijg dus maar geen reactie/bevestiging van Odido.

Reputatie 7
Badge +14

@Patko2  Ben je ex tele2 klant? Bij Odido bestaat geen 20 Mbits 

En staat daar ook een andere prijs tegenover? Wat is het verschil?

@CrisTien Ex Vodafone. Dus al best lang een trouwe klant 😉 Het verschil is 27,50 voor 20 Mbits tegenover 32,50 voor 50 Mbits. Het gaat mij niet zozeer om dit verschil maar meer om het feit dat mijn abonnement zo maar ongevraagd, zonder toestemming, wordt omgezet. Daarnaast bieden jullie betere abonnementen aan voor nieuwe klanten. Het lijkt wel alsof de trouwe klant wordt gestraft.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Patko2, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je op 06-10 bent doorverbonden met onze sales afdeling voor een verlenging. 20 Mbit/s bieden wij niet meer aan en daarom is het ook niet terug te draaien. Sterker nog, nu heb je een veel betere deal gekregen. Je gaat namelijk de eerste maanden €22,50 betalen in plaats van €42,70. Als de actie verlopen is zul je €42,50 per maand gaan betalen.    

Hey @Tommie van Odido zoals eerder gezegd gaat het mij niet om het geld maar om het feit dat een abonnement zomaar wordt gewijzigd zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Dat vind ik vreemd en niet kunnen.

Reputatie 7
Badge +14

@Patko2  Tommie zei dat je op 6 okt met de sales hebt gesproken voor een verlenging.

20Mbit is er al zo lang niet meer. Bij verlenging ga je automatisch naar een nieuw prijsplan. Heb je dan niet in je account gekeken wat je hebt afgesproken? 

@CrisTien Nadat ik op 6 oktober telefonisch contact heb gehad met de klantenservice over een klacht die al maanden loopt, en waarvoor de Guidion monteur ook geen oplossing wist, werd ik doorgeschakeld naar de sales afdeling. Zij wilden mij een aanbod doen waarop ik duidelijk heb gezegd dat ik daar over na wilde denken. Ik vroeg of men mij het aanbod wilde mailen maar dat kon in eerste instantie niet. Na overleg kon dat opeens wel en ontving ik een mail. Voordat ik die mail goed en wel kon bekijken was het nieuwe contract al afgesloten. Waarom zou ik in mijn account moeten kijken als ik een aanbod ontvang?

Wat mij betreft blijft het hier bij want ik heb geen zin om hier verder nog energie in te steken.

Reageer