Account verwijderen

  • 25 February 2024
  • 11 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Verwijder mijn account a.u.b, zeer irritant dat je dat via het forum moet doen.

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Goed dat je hier een topic over start! @picomatic 

@CrisTien heeft gelijk en dit is inderdaad waarom het niet mogelijk is om je account zelf te verwijderen. Natuurlijk doe ik dit graag voor je, heb ik bij deze jouw toestemming om het account te verwijderen? 

@WouterEngel dit geldt natuurlijk ook voor jou, heb ik akkoord? Ik zorg ervoor dat het zo snel mogelijk geregeld wordt! 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

@picomatic De moderators verwijderen je account. Zet even het klantnummer in je forumprofiel en vertel hier welk account verwijderd moet worden.

Misschien irritant maar tegenwoordig moet je oppassen dat een vreemde om wat voor reden ook iemand zijn gegevens wil verwijderen. 

MVG

Dit forum, heb geen klantnummer volgens mij. Vreemden gaan eerder met je gegevens aan de haal dan je account verwijderen 😂

Reputatie 7
Badge +14

@picomatic Domme opmerking. Veel succes.

Jouw slimme antwoord slaat ook nergens op, ik heb nergens een klantnummer staan, ik wil mijn FORUM account verwijderd hebben.

Ik ben het eens met picomatic. Ik kan nergens op dit forum vinden hoe ik mijn forum account kan laten verwijderen. Ik vind het ook niet OK dat ik dit nota bene via een openbaar forumbericht moet vragen. (Andere forumgebruikers hebben namelijk niets te maken met mijn wens om mijn account te verwijderen.) Nergens op het forum is een e-mailadres of instructies te vinden.

Het is absoluut niet transparant hoe Odido hier mee omgaat en dat geeft een zeer onbetrouwbaar gevoel. Ik vind het echt heel erg slecht en klantonvriendelijk.

Ik vraag me zelfs af of hier geen regels voor zijn vanuit de wet AVG: het recht om vergeten te worden.

@Odido, graag jullie assistentie!

Vanaf 1700 uur is het online klachten formulier weer beschikbaar 😀:

https://klachten.autoriteitpersoonsgegevens.nl/

Ha, ja goed punt om daar een en ander na te vragen.

 

Ik ben mijn accounts aan het nalopen en het is verbazingwekkend hoeveel websites totaal geen duidelijkheid geven over de mogelijkheid om je account te verwijderen.

Hoeveel mailtjes ik inmiddels al heb gestuurd naar allerlei websites met het vriendelijke verzoek om mijn account op te heffen, kan ik niet meer tellen.

Dat is grappig, ik ben met hetzelfde bezig! Het klopt inderdaad het is een brei van ingewikkelde en of onmogelijke procedures van afmelden c.q. wijzigen. Vaak moet je je aanmelden om af te melden 😂. Enige wat we kunnen doen is dit soort praktijken melden.

Reputatie 6
Badge +2

Goed dat je hier een topic over start! @picomatic 

@CrisTien heeft gelijk en dit is inderdaad waarom het niet mogelijk is om je account zelf te verwijderen. Natuurlijk doe ik dit graag voor je, heb ik bij deze jouw toestemming om het account te verwijderen? 

@WouterEngel dit geldt natuurlijk ook voor jou, heb ik akkoord? Ik zorg ervoor dat het zo snel mogelijk geregeld wordt! 

Goed dat je hier een topic over start! @picomatic 

@CrisTien heeft gelijk en dit is inderdaad waarom het niet mogelijk is om je account zelf te verwijderen. Natuurlijk doe ik dit graag voor je, heb ik bij deze jouw toestemming om het account te verwijderen? 

@WouterEngel dit geldt natuurlijk ook voor jou, heb ik akkoord? Ik zorg ervoor dat het zo snel mogelijk geregeld wordt! 

@Teresa van Odido Hallo, JA, waarom zou ik anders een topic starten? Ik heb nog nooit zo’n onzin verhaal gehoord, ‘de vreselijke account-delete bende heeft het op u gemunt’ 😂 Ik ga toch even horen wat de autoriteit persoonsgegevens hier van vind.

@Teresa van Odido Ja, je mag mijn account verwijderen. Mijn laatste opmerking is dan dat ik het uitermate bizar en zeer klantonvriendelijk vind dat het verwijderen van mijn forum account dient te gebeuren via het openbare gedeelte van het forum zelf. Waar is mijn privacy? Ik heb nog nooit zoiets raars meegemaakt. Dit moet echt veranderen. Daarnaast is het bijzonder klantonvriendelijk dat er nergens enige informatie in de forum site te vinden is over het opzeggen van gebruikersaccounts. Ik ga hier zeker een melding van maken bij de Autoriteit Persoonsgegevens en ik hoop dat jullie dit intern ook per direct oppakken en veranderen. 

Reageer