Activeren Thuis Veilig Online mislukt - Foutcode: 532.532

  • 2 March 2024
  • 5 reacties
  • 44 Bekeken

Bij het activeren van Thuis Veilig Online krijg ik eerst een minuut 'App wordt aan router gekoppeld’ te zien en dan mislukt het en krijg ik de melding om het later opnieuw te proberen of contact op te nemen met de serviceprovider met de informatie dat het om foutcode 532.532 gaat. 

Ik heb bij alle andere topics die hierover gaan een aantal stappen gezien die ik al geprobeerd heb: 
- 48 uur gewacht
- app verwijderd
- telefoon (iphone) uit en aan gezet 
- app opnieuw geïnstalleerd

Nora van Odido 2 maanden geleden

Hi @JimsJims, super om te zien dat je deze stappen al gevolgd hebt. Ik heb nog een aantal vragen voor je. Heb je toevallig eigen wifi versterkers aangesloten of gebruik je een eigen router? Ik wil je dat geval vragen om deze los te koppelen en jouw toestel direct met het Zyxel modem te laten verbinden totdat de authenticatie afgerond is. Het toestel moet namelijk rechtstreeks verbonden zijn om dit goed te kunnen uitvoeren. Wil je ook voor me controleren of jouw toestel de meest recente software update heeft gehad? Als laatst wil ik je vragen om dubbel te checken of je met het e-mailadres ingelogd bent dat bij het Internet abonnement bekend staat. Dit is een ander e-mailadres dan je voor de Community gebruikt. Je kan dit e-mailadres altijd controleren in jouw Mijn Odido account.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @JimsJims, super om te zien dat je deze stappen al gevolgd hebt. Ik heb nog een aantal vragen voor je. Heb je toevallig eigen wifi versterkers aangesloten of gebruik je een eigen router? Ik wil je dat geval vragen om deze los te koppelen en jouw toestel direct met het Zyxel modem te laten verbinden totdat de authenticatie afgerond is. Het toestel moet namelijk rechtstreeks verbonden zijn om dit goed te kunnen uitvoeren. Wil je ook voor me controleren of jouw toestel de meest recente software update heeft gehad? Als laatst wil ik je vragen om dubbel te checken of je met het e-mailadres ingelogd bent dat bij het Internet abonnement bekend staat. Dit is een ander e-mailadres dan je voor de Community gebruikt. Je kan dit e-mailadres altijd controleren in jouw Mijn Odido account.

Hi @JimsJims, super om te zien dat je deze stappen al gevolgd hebt. Ik heb nog een aantal vragen voor je. Heb je toevallig eigen wifi versterkers aangesloten of gebruik je een eigen router? Ik wil je dat geval vragen om deze los te koppelen en jouw toestel direct met het Zyxel modem te laten verbinden totdat de authenticatie afgerond is. Het toestel moet namelijk rechtstreeks verbonden zijn om dit goed te kunnen uitvoeren. Wil je ook voor me controleren of jouw toestel de meest recente software update heeft gehad? Als laatst wil ik je vragen om dubbel te checken of je met het e-mailadres ingelogd bent dat bij het Internet abonnement bekend staat. Dit is een ander e-mailadres dan je voor de Community gebruikt. Je kan dit e-mailadres altijd controleren in jouw Mijn Odido account.

 

Hallo Nora, 

Dank voor de reactie.
Ik ben rechtstreeks met de modem verbonden en heb geen routers of wifi versterkers. 
Er stond wel een software-update klaar voor mijn telefoon. Die heb ik nu geïnstalleerd. Ik zit nu op de nieuwste iOS (17.3.1.) maar het probleem is helaas niet verholpen daarmee. 
Ik ben ingelogd met het juiste mailadres (hotmail). Dat is inderdaad een ander mailadres dan ik voor de Community heb gebruikt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JimsJims, ik ben meteen voor je gaan kijken, echter krijg ik geen goed contact met het modem. Zou je een powerflip willen uitvoeren zodat ik een volledige lijnmeting kan starten? Dan kan ik kijken waar het misgaat, alvast bedankt!

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hi @JimsJims, ik ben meteen voor je gaan kijken, echter krijg ik geen goed contact met het modem. Zou je een powerflip willen uitvoeren zodat ik een volledige lijnmeting kan starten? Dan kan ik kijken waar het misgaat, alvast bedankt!

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Gedaan! En daarna met succes Thuis Veilig Online kunnen activeren! 👍🏼 Dus eigenlijk is de nulmeting niet meer nodig, het werkt nu. 

Wel vroeg ik me af: ik had verwacht dat het een soort van virusscanner en firewall zou zijn voor al m'n apparaten die verbinding maken met deze wifi. Echter zie ik geen details, alleen maar dat er apparaten verbonden zijn met deze modem en dat er momenteel geen dreigingen zijn. Zou ik mogen vragen wat Thuis Veilig Online eigenlijk precies doet? Welke bescherming biedt het en kan ik er iets van terugzien, behalve dat er apparaten verbonden zijn met de modem? Alvast erg bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Wat fijn om te horen dat het activeren gelukt is @JimsJims

We hebben een uitgebreid topic geschreven over Thuis Veilig Online, hier staat alles in wat het voor je kan doen:   

 

 

Reageer