Afstandsbediening Mediabox resetten

  • 14 December 2023
  • 10 reacties
  • 608 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Ik heb bij de installatie van de mediabox de afstandsbediening gekoppeld aan mijn soundbar. Ik wil dit ongedaan maken. Hoe kan ik de afstandsbediening resetten? Ik vind nergens het antwoord helaas. Het is een Remote 4K TV box 1.GEN. Y 233000.

Teresa van Odido 4 maanden geleden

@EgonS Ik begrijp dat dit niet gewenst is! Echter raad ik op dit moment af om teveel met de afstandsbediening te rommelen. Op dit moment spelen er een aantal issues omtrent de afstandsbediening. Weet, dat wij er hard aan werken om dit op te lossen. Wellicht, dat dit issue er ook mee te maken heeft. Ik heb het in ieder geval doorgegeven aan mijn collega’s van de juiste afdeling. Tip! In dit topic blijf je op de hoogte omtrent de ontwikkelingen van de Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @EgonS, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Wat bedoel je precies met gekoppeld aan je soundbar? Op dit moment hebben we namelijk issue's met resetten van de afstandsbediening. Hij koppelt daarna namelijk niet meer aan de Mediabox. Is het mogelijk om de soundbar te resetten? Als het goed is zou dit ook moeten werken om de afstandsbediening te ontkoppelen! 

Wat ik bedoel met gekoppeld aan de soundbar is dat bij de eerste installatie van de tx box er wordt gevraagd of je apparaten wil koppelen. Je voert dan het merk van de tv in en er wordt gevraagd naar het merk soundbar. Die van mij stond er niet bij en ik moest handmatig JBL invoeren. Die vond hij en koppelde hij. Nu gaan mijn tv box, mijn tv en mijn soundbar aan op hetzelfde moment als ik de tv box aanzet met de afstandsbediening. Dit geeft bij mij soms problemen. De soundbar moet eigenlijk pas aanspringen als de tv dat zegt na enkele seconden en niet al tegelijk met de tv en de tv box. Vandaar dat ik de soundbar niet meer wil laten reageren op de afstandsbediening. Ik heb geprobeerd de soundbar te resetten maar dat heeft geen effect. Hoe ontkoppel ik de afstandsbediening nu van de soundbar. Alvast dank!

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @EgonS. Op de homepagina van de Mediabox ga rechtsboven naar het tandwieltje → Klik op afstandsbediening en accessoires → dan kun je de soundbar loskoppelen.  

Nee, daar staat hij niet bij. De soundbar reageert op de afstandsbediening en dat wil ik niet meer. De soundbar is niet gekoppeld aan de tv box. De afstandbediening moet opnieuw worden ingesteld zodat hij niet meer reageert op de soundbar. Kan ik evt. Een nieuwe afstandsbediening krijgen zolang er nog problemen mee zijn?

Reputatie 6
Badge +2

@EgonS Ik begrijp dat dit niet gewenst is! Echter raad ik op dit moment af om teveel met de afstandsbediening te rommelen. Op dit moment spelen er een aantal issues omtrent de afstandsbediening. Weet, dat wij er hard aan werken om dit op te lossen. Wellicht, dat dit issue er ook mee te maken heeft. Ik heb het in ieder geval doorgegeven aan mijn collega’s van de juiste afdeling. Tip! In dit topic blijf je op de hoogte omtrent de ontwikkelingen van de Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.

Jammer dat er geen oplossing is en dat er issues zijn. Kan ik wel geholpen worden met een nieuwe afstandsbediening?  

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk niet dat dit aan de afstandsbediening ligt @EgonS. Zou je de soundbar kunnen voorzien van een reset? 

Reputatie 7
Badge +6

@EgonS Je kunt ook nog het volgende proberen: ga naar de Instellingen (tandwieltje) > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC en schakel alles uit. Nadeel is wel dat je TV ook niet meer vanzelf aan gaat. Je kunt nog even spelen met de instellingen, maar ik denk dat je dat niet afzonderlijk kunt regelen.

Dank voor jullie reacties. Bij mijn vorige odido kastje was er geen probleem. De tv reageerde op de  afstandsbediening en de tv zette de soundbar aan. Bij de eerste setup van het nieuwe kastje met de nieuwe afstandsbediening werd gevraagd om het merk soundbar wat ik helaas heb ingegeven. Vanaf dat moment reageert de soundbar ook op de afstandsbediening en dat is niet de bedoeling. De tv moet de soundbar aanzetten, niet de afstandsbediening. Daardoor komt er telkens een fout dat de soundbar het geluid van de tv niet overneemt als die te vroeg, tegelijk met de tv, aanspringt. Alles geprobeert Tommie, ook de reset van soundbar. De afstandsbediening moet opnieuw ingesteld zodat die de soundbar niet meer aanstuurt. Zou je me een nieuwe afstandsbediening kunnnen opsturen Tommie?

Reputatie 7
Badge +9

Er zijn op dit moment wat issue's met de afstandsbediening waardoor hij niet gereset mag worden @EgonS. Dan werkt hij namelijk helemaal niet meer op de Mediabox. We zijn bezig om dit op te lossen en hopelijk is het opgelost in een volgende update. Dan zou je de afstandsbediening als het goed is kunnen resetten. 

Reageer