Beantwoord

afstandsbediening mediabox wil niet koppelen

  • 15 January 2024
  • 27 reacties
  • 737 Bekeken

Omdat ik mijn afstandsbediening van de mediabox niet helemaal naar behoren werkte (niet alle functies deden het). Heb ik deze ontkoppeld, nu krijg ik deze echter niet gekoppeld.
Is er een manier om dit thuis op te lossen of moet hiervoor een nieuwe afstandsbediening komen? Ik lees al dat dit vaker voorkomt. 

icon

Beste antwoord door HanL 22 January 2024, 18:12

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 3

Ik heb inderdaad soortgelijke problemen met de afstandsbediening van de mediabox maar ben niet overgegaan tot het ontkoppelen van de afstandsbediening, dus werkt deze nog wel maar zeer onbetrouwbaar. De mediabox in één keer opstarten met de witte knop werkt bijvoorbeeld niet. De witte knop moet soms meerdere keren worden ingedrukt om de mediabox ‘aan de praat’ te krijgen. Ook het dempen van het geluid (knop met kruis door speaker) en het harder en zachter zetten van het geluid
is soms problematisch. Dus ook ik houd mij aanbevolen om eventueel te vernemen hoe de werking
van de afstandsbediening betrouwbaarder gemaakt kan worden.
Groet,   HanL.

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst welkom op onze Community! 😀 @ChrisHaan 

Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening voor je besteld, deze komt snel jouw kant op! Ik wil je vragen om de afstandsbediening niet nogmaals te ontkoppelen. 

@HanL Het is bekend dat de werking van sommige knoppen niet optimaal is, maar het is niet de bedoeling dat de afstandsbediening niet handelbaar is. Ik heb daarom ook voor jou een nieuwe afstandsbediening aangevraagd. 

Ik wil jullie verzekeren dat wij druk bezig zijn om de Mediabox en bijbehorende afstandsbediening te optimaliseren. Ik adviseer dan ook om dit topic in de gaten te houden, hier plaatsten wij alle updates omtrent de Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

Reputatie 3

Met dank voor de snelle reactie. Ben benieuwd of een nieuwe afstandsbediening uitkomst gaat bieden voor de ongemakken die de huidige afstandsbediening geeft!
Moet trouwens de huidige afstandsbediening teruggestuurd worden?
Hartelijke groet,
HanL

Reputatie 7
Badge +9

Laten we het hopen @HanL! De oude afstandsbediening hoeft niet retour. 

Reputatie 3

Gisterenmiddag de nieuwe afstandsbediening in gebruik genomen en na het downloaden van nieuwe firmware werkte deze prima (althans na het downloaden van de fimware gebeurde er eerst niets en zag ik alleen een horizontale lijn op de TV. Het uit- en aanzetten van de mediabox gaf geen resultaat pas toen ik op de home-toets (huisje) drukte had ik weer beeld). Tot gisteravond want toen was het over. De mediabox reageerde totaal niet meer op de afstandsbediening (wel een knipperende toets op de afstandsbediening voor het inschakelen van de mediabox). Uiteindelijk maar weer de oude afstandsbediening gepakt om toch een avondje TV te kunnen kijken. Vanmiddag weer de nieuwe afstandsbediening gepakt en getest of deze weer werkte. En zowaar…! Een vreemde zaak maar vanavond maar weer eens kijken of de nieuwe afstandsbediening nog steeds werkt….! Ik heb echter niet het gevoel dat de bij de mediabox behorende afstandsbedieningen echt betrouwbaar werken…! 
Meer mensen met een dergelijke ervaring met een onbetrouwbaar werkende gloednieuwe afstandsbediening?
Groet!

Reputatie 7
Badge +9

Houd het in de gaten @HanL! Als hij weer niet werkt dan kan ik het voor je laten onderzoeken door het TV-team. 

Reputatie 3

Dank voor je bericht Tommie. Ik houd de nieuwe afstandsbediening zeker in de gaten want de werking van de afstandsbediening geeft soms problemen. Bijvoorbeeld het inschakelen van de Mediabox middels de witte knop (TV Box) op de afstandsbediening werkt nooit in één keer. Ik moet de knop minimaal twee keer indrukken en dan even wachten alvorens de  Mediabox reageert. Soms schakelt de TV dan ook ineens aan zonder de TV knop te gebruiken. Maar goed, of de TV nu wel of niet gelijktijdig inschakelt vind ik minder relevant. Ook andere toetsen waaronder het geluidsniveau regelen of het geluid even dempen reageren soms wat lastig (of helemaal niet). De zenderkeuze toetsen (de pijltjes) werkten laatst ook niet meer maar na een herstart van de Mediabox was dat probleem verholpen. Kortom ik heb nog steeds m’n twijfel over de bij de Mediabox behorende (en nieuw door mij ontvangen) afstandsbediening maar mogelijk geeft eventueel nieuw uit te brengen firmware in de toekomst een verbetering inzake de communicatie tussen de afstandsbediening en de Mediabox. Trouwens over de Mediabox gesproken, deze lijkt mij tot nu toe een stuk betrouwbaarder dan de oude TV-Box m.u.v. het feit dat er wel veel korte onderbrekingen optreden de laatste tijd tijdens het TV kijken en het kijken naar opgenomen uitzendingen. Maar misschien heeft dit niks met de Mediabox te maken!
Met een vriendelijke groet!

Vorige week overgestapt naar Odido. Alles werkte, alleen het geluid was heel zacht. Ik wilde de afstandsbediening ontkoppelen, het geluid van de box maximaal zetten en de afstandsbediening weer koppelen, maar nu krijg ik hem niet meer gekoppeld en kan ik er niks meer mee. Ik lees overal dat er een nieuwe afstandsbediening moet komen? Als er geen andere oplossing is, dan ontvangen wij ook heel graag een nieuwe afstandsbediening. 
 

Hoe kunnen we er dan voor zorgen dat we met de nieuwe afstandsbediening wel iets horen? Het geluid staat op maximaal, maar met opnames terugkijken niet te horen. 

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom bij Odido! @BirgitvW 😀

Ik help je graag, zodat je optimaal kunt genieten van TV kijken. Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening besteld, deze komt snel jouw kant op!

Voor het geluid op de Mediabox kun je de volgende aanpassingen doen:

  1. Ga naar Instellingen > Apparaat voorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet vervolgens de volumeregeling op ‘aan’. 
  2. Mocht de eerste optie niet werken, dan kun je dit proberen: Instellingen > Apparaat voorkeuren > Weergave en geluid ? Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De standaard instelling is ‘Automatisch’, je kunt dit wijzigen naar ‘Passthrough’. 

Als het geluid nog steeds zacht is, laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat om je verder te helpen! 

 

@Teresa van Odido hartstikke bedankt! Ik wacht de afstandsbediening af en ga dan kijken of ik de instellingen aan kan passen! Is het met de nieuwe afstandsbediening alleen een kwestie van batterijen indoen en dan reageert hij al direct op de tv? 
 

 

@Teresa van Odido vandaag de nieuwe afstandsbediening ontvangen en deze koppelde zonder moeite direct aan de box, heel fijn. Het geluidsvolume is nu ook goed, via de tweede optie die je stuurde. Super bedankt voor het helpen! 

Reputatie 6
Badge +2

@BirgitvW Wat super fijn om te lezen dat je de afstandsbediening hebt ontvangen en alles inclusief het geluid weer naar behoren werkt! 😀

Mocht ik in de toekomst iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag!

Hallo Odido,
Ruim 3 weken geleden mijn nieuwe mediabox ontvangen en helaas is er iets mis gegaan en koppelt de afstandsbediening niet meer. Ik heb nu meerdere malen gebeld de afgelopen 3 weken en er zou mij een nieuwe afstandsbediening toegestuurd worden. Maar elke keer als ik bel voor een update krijg ik te horen dat het bestellen niet lukt i.v.m. een storing op mijn account. Bij andere klanten lijkt het wel te lukken. Uiteindelijk is er op 12 februari eindelijk een ticket aangemaakt voor de technische dienst (ref. 69021048), die zouden mij dan zsm de afstandsbediening sturen. Er is is mij binnen drie werkdagen een update / afstandsbediening beloofd maar het is nu alweer de 9 dagen later ik hoor niets en ontvang niets.

Tot overmaat van ramp ontving ik gisteren ook nog eens de opdracht om mijn oude tv box op te sturen. Maar dat doe ik pas als de nieuwe mediabox naar behoren werkt.

Graag actie nu, want ik kan al 3 weken niets met de nieuwe mediabox!

Gr, een teleurgestelde Odido abonnee.

Reputatie 7
Badge +1

En is de a.b. ook niet opnieuw te koppelen met de optie “instellingen” het tandwieltje rechtsboven op het scherm,  bij mij werkte de a.b. laatst ook niet meer de baterijen er uit gehaald en meteen er weer in en vervolgens werkte het weer.

En is de a.b. ook niet opnieuw te koppelen met de optie “instellingen” het tandwieltje rechtsboven op het scherm,  bij mij werkte de a.b. laatst ook niet meer de baterijen er uit gehaald en meteen er weer in en vervolgens werkte het weer.

Hoi, dank voor je reactie.
Ik heb al van alles geprobeerd. En als ik de mediabox aanzet komt ie na het opstarten met het verzoek de ab te koppelen. Dus waar het mij nu om gaat is dat ik zsm een nieuwe ab ontvang. Die is mij ook al door meerdere medewerkers toegezegd. Maar ik zal ook nog eens proberen wat jij aangeeft.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @groovebastards, zou je de Mediabox eens direct bedraad op het modem willen aansluiten? Als het goed is zal de Mediabox na 10 minuten een update starten. Dan moet je de afstandsbediening weer kunnen koppelen. Als dit niet het geval is trek dan opnieuw aan de bel. Dan kijk ik of ik je een nieuwe afstandsbediening kan opsturen! 

Hey @groovebastards, zou je de Mediabox eens direct bedraad op het modem willen aansluiten? Als het goed is zal de Mediabox na 10 minuten een update starten. Dan moet je de afstandsbediening weer kunnen koppelen. Als dit niet het geval is trek dan opnieuw aan de bel. Dan kijk ik of ik je een nieuwe afstandsbediening kan opsturen! 

Hoi, dat heb ik geprobeerd. Heb de mediabox rechtstreeks op het modem aangesloten en 20 minuten gewacht. Ik zie geen melding van updates oid voorbij komen en na het opstarten van de mediabox komt meteen weer de melding met het verzoek de afstandsbediening te koppelen (melding blijft staan op ‘zoeken'.., verder gebeurt er niets meer). Dus graag een nieuwe ab aan mij toesturen. Dit zou volgens al uw collega's die ik gesproken heb het probleem moeten oplossen.

Reputatie 7
Badge +9

Thanks voor het testen @groovebastards. Ik heb je een nieuwe afstandsbediening opgestuurd! Deze past in de brievenbus dus je hoeft niet thuis te zijn hiervoor. Zou je mij wel nog willen laten weten of het met de nieuwe afstandsbediening wel lukt?

Thanks voor het testen @groovebastards. Ik heb je een nieuwe afstandsbediening opgestuurd! Deze past in de brievenbus dus je hoeft niet thuis te zijn hiervoor. Zou je mij wel nog willen laten weten of het met de nieuwe afstandsbediening wel lukt?

Hoi Tommy, dank je! Ik laat het je weten! Gr, Wim (groovebastards)

Thanks voor het testen @groovebastards. Ik heb je een nieuwe afstandsbediening opgestuurd! Deze past in de brievenbus dus je hoeft niet thuis te zijn hiervoor. Zou je mij wel nog willen laten weten of het met de nieuwe afstandsbediening wel lukt?

Hoi Tommy, dank je! Ik laat het je weten! Gr, Wim (groovebastards)

Hallo Tommie, het is gelukt. De ab werd meteen gevonden. Tevens kwam na de koppeling van de ab met de mediabox meteen een firmware update achteraan. Weet alleen niet of dit voor de remote of de mediabox was. Er stond alleen bij dat ik de batterijen niet uit de ab mocht halen. Ik hoop dat je zo voldoende info hebt.

Nog wel een vraag: kan ik de nieuwe ab nu wel ontkoppelen en later weer aankoppelen? Want dat is wat er bij de eerste ab niet meer lukte nadat ik 'm ontkoppelt had. Ik wil namelijk de originele ab van mijn LG tv gebruiken..

Nogmaals dank!

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @groovebastards, fijn om te horen! Het advies blijft om Mediabox en afstandsbediening niet te ontkoppelen of te resetten en gewoon gekoppeld te laten. Ook na nieuwe firmware update: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 3

Dank voor je bericht Tommie. Ik houd de nieuwe afstandsbediening zeker in de gaten want de werking van de afstandsbediening geeft soms problemen. Bijvoorbeeld het inschakelen van de Mediabox middels de witte knop (TV Box) op de afstandsbediening werkt nooit in één keer. Ik moet de knop minimaal twee keer indrukken en dan even wachten alvorens de  Mediabox reageert. Soms schakelt de TV dan ook ineens aan zonder de TV knop te gebruiken. Maar goed, of de TV nu wel of niet gelijktijdig inschakelt vind ik minder relevant. Ook andere toetsen waaronder het geluidsniveau regelen of het geluid even dempen reageren soms wat lastig (of helemaal niet). De zenderkeuze toetsen (de pijltjes) werkten laatst ook niet meer maar na een herstart van de Mediabox was dat probleem verholpen. Kortom ik heb nog steeds m’n twijfel over de bij de Mediabox behorende (en nieuw door mij ontvangen) afstandsbediening maar mogelijk geeft eventueel nieuw uit te brengen firmware in de toekomst een verbetering inzake de communicatie tussen de afstandsbediening en de Mediabox. Trouwens over de Mediabox gesproken, deze lijkt mij tot nu toe een stuk betrouwbaarder dan de oude TV-Box m.u.v. het feit dat er wel veel korte onderbrekingen optreden de laatste tijd tijdens het TV kijken en het kijken naar opgenomen uitzendingen. Maar misschien heeft dit niks met de Mediabox te maken!
Met een vriendelijke groet!

De nieuwe mediabox zorgt toch nog voor de nodige verrassingen. Het opstarten van de box verloopt nog steeds slecht (moet meerdere malen de witte knop indrukken) en dan, als de box is opgestart ontbreekt het geluid (dat gebeurd regelmatig) en moet de box weer opnieuw opgestart worden. Een ander probleem is dat er wel geluid is maar zeer zacht. Ook dan helpt het als de mediabox opnieuw wordt opgestart maar dat lijkt mij toch niet echt normaal dat de mediabox meerdere keren moet worden opgestart voor dat je (eindelijk) naar een TV uitzending kunt kijken. Maar misschien loop ik een ‘update’ van de box achter en heeft ODIDO de problemen met de box al opgelost! Als dat zo is dan verneem ik dat graag…!
Met een vriendelijke groet…!

Reputatie 1

Ik  heb de afstandsbediening van de nieuwe interactieve mediabox wel kunnen koppelen nadat ik hem had ontkoppeld.

Omdat ik problemen had met de afstandsbediening (enkele knoppen werkten niet) heb ik een nieuwe afstandsbediening ontvangen. Deze doet het goed. Hierna aan het testen gegaan met de ontkoppelde afstandsbediening en deze opnieuw kunnen koppelen met de mediabox. Het werkt als volgt:

Houd de homeknop (het huisje) en de ok knop ingedrukt totdat de lampjes gaan knipperen. Als het goed is zie je dan op het tv scherm een scherm met de volgende stappen.!--startfragment>

Beide afstandsbedieningen werken nu correct. Alleen de “source-knop” werkt nog niet. Als je hier op drukt valt de afstandsbediening voor ongeveer 20 seconde uit. Daarna doet de afstandsbediening het automatisch weer. (Dit laatste probleem is bekend bij Odido en er wordt aan gewerkt).

Ik hoop dat de oplossing van koppelen voor anderen ook werkt. Ik heb deze oplossing al eerder doorgegeven aan Odido maar ik zie dit (nog) nergens in het forum staan als oplossing voor het koppel-probleem.

 

!--endfragment>

 

 

Reputatie 1

Vervolg op mijn vorige bericht (De Source-knop)

Na het lezen van deze volledige topic ben ik alle instellingen op de mediabox nog eens nagelopen.

Ik heb de via het instellingen menu/afstandsbediening de afstandsbediening opnieuw laten zoeken naar de TV. In eerste instantie leek het er op dat er niets veranderde. Hij vond gewoon weer mijn Samsung TV. Maar……. Nu werkt de source-knop ook!

Kortom: De afstandsbediening werkt nu volledig! (Met dank voor alle berichten van de moderators en de klanten die mij daarmee op weg hebben geholpen).

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Wim_A, super fijn dat je weer helemaal kan genieten van je afstandsbediening en top dat je hier de oplossing leest, daar zullen anderen zeker wat aan hebben! 😃

Ik wens je nog heel veel plezier toe met je afstandsbediening, veel kijkplezier!

Reageer