Beantwoord

Apparatuur

  • 22 December 2023
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Zonet is dhl geweest om het pakket mij te geven. Bezorger was wat non-chalant en nadat ik mijn voordeur opende, liep hij weg. Er werd niet gevraagd om de handtekening te zetten.

Verder heb ik een vraag over het pakket. Wat is Huawei Optical Network Terminal voor een apparaatje? Waar dient dit voor?

icon

Beste antwoord door eric 22 December 2023, 16:02

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Arnout_232 .

De Zyxel router is de gateway en firewall tussen jouw lokale netwerk en het internet. De ONT is een licht naar elektriciteit omvormer. De glasvezel kan niet direct in de router en moet dus even worden omgevormd. Aan de ene kant gaat dus de glasvezel in de ONT en aan de andere kant een Ethernet kabel naar de router. 

Let op, glasvezel is gevoelig. Daarom komt er altijd een monteur bij je langs om beide apparaten re installeren en dan de lijn administratief op te leveren.

Maar bij mij in de woning ligt reeds GLASVEZEL. Ik heb eerder glasvezel abonnement gehad van Telfort (wat nu eigendom is van KPN) en ik heb glasvezel gehad van Online.nl en daarna glasvezel van KPN. Een omvormer is dus denk ik niet nodig. Toch?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Arnout_232 ,

De apparatuur is vast niet voor niets gestuurd. Als de monteur komt zal hij e.e.a. werkend achterlaten. Dus houdt alles in de doos bij elkaar.

Een goede vriend van mij adviseerde mij om de WiFi Versterker van Odido te nemen omdat dat hetzelfde merk is als de router. En die andere zet ik dan op marktplaats. Trouwens ik denk dat de WiFi Versterker van Odido sterker is en die ondersteunt mogelijk ook de snelle WiFi-6. Toch???

Reputatie 7
Badge +14

Een goede vriend van mij adviseerde mij om de WiFi Versterker van Odido te nemen omdat dat hetzelfde merk is als de router. En die andere zet ik dan op marktplaats. Trouwens ik denk dat de WiFi Versterker van Odido sterker is en die ondersteunt mogelijk ook de snelle WiFi-6. Toch???

Correct, zowel de Zyxel t56 als de bijbehorende wifi punten ondersteunen wifi v6.

Reageer