apparatuur terugestuurd maar niet onvangen

  • 7 January 2024
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste Odido,

Mijn Odido abonnement Internet – tv – vast bellen is onlangs overgezet naar het glasvezelnet van Odido

Ik heb op donderdag 21 december de T-54 modem retour afgeleverd bij DHL. (Bewijs van afgeven / zendingsnummer JVGLOTC0067274715)

Op 5 januari j.l. ontving ik een e-mail dat de terug te sturen apparatuur (modem) nog niet ontvangen was en dat een boete van €75,00 wordt verrekend.

Ik heb het Odido servicenummer al gebeld om dit door te geven.

Toen heb ik ook aangegeven in een eerder gesprek dat het vast bellen niet werkt sinds het overschakelen op glasvezel. Ik heb sinds deze twee gesprekken helaas geen terugkoppeling ontvangen.

 

Zo te zien op track&trace is het pakket blijven steken bij sorteren.

Gaag in behandeling nemen.

Vriendellijke groet,

Paul

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @pablo02 

Goed dat je hierover aan de bel trekt! Ik zie inderdaad dat het pakket blijft hangen om sorteren sinds 21 december. Geen zorgen! Jij hebt de apparatuur netjes naar ons teruggestuurd. Ik heb het pakket afgemeld in het systeem, je ontvangt geen boete. 

Betreft jouw telefoonverbinding help ik je graag verder! Wil je mij hier meer over vertellen? Daarnaast hoor ik graag het volgende:

  • Kan je helemaal niet bellen/gebeld worden?
  • Kan je wel bellen maar niet gebeld worden?
  • Kan je wel gebeld worden maar niet bellen? 

Ik hoor het graag, zodat ik gericht op zoek kan naar de juiste oplossing! 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @pablo02 

Goed dat je hierover aan de bel trekt! Ik zie inderdaad dat het pakket blijft hangen om sorteren sinds 21 december. Geen zorgen! Jij hebt de apparatuur netjes naar ons teruggestuurd. Ik heb het pakket afgemeld in het systeem, je ontvangt geen boete. 

Betreft jouw telefoonverbinding help ik je graag verder! Wil je mij hier meer over vertellen? Daarnaast hoor ik graag het volgende:

  • Kan je helemaal niet bellen/gebeld worden?
  • Kan je wel bellen maar niet gebeld worden?
  • Kan je wel gebeld worden maar niet bellen? 

Ik hoor het graag, zodat ik gericht op zoek kan naar de juiste oplossing! 

Beste Teresa,

Hartelijke dank voor je reactie en het oplossen van de situatie rondom het teruggestuurde modem.

Wat de telefoonverbinding betreft, is er inderdaad totaal geen verbinding meer.

Dus geen in of uit gaande telefoongesprekken mogelijk.

Op de nieuwe modem is ook te zien dat er geen groen lampje oplicht om een actieve telefoonlijn aan te duiden.

Ik heb alles van de stroom gehaald en teruggezet, telefoonkabel gecontroleerd / vervangen zonder resultaat.

 

Vriendelijke groet,

Paul

Reputatie 7
Badge +16

Ik ga je stap voor stap begeleiden door het oplosproces, zo komen we er samen uit! 

  1. Kun je het modem van de stroom halen en dan gedurende 20 seconden stroomloos houden zodat de lijn een zetje in de rug krijgt? 
  2. Voer vervolgens een herstart uit van het basisstation (hoofdstation van de vaste telefoon). Meestal is dit de oplader van de dect set. Als je twijfelt welke het hoofdstation is, dan mogen alle opladers een herstart krijgen. Als je aan het bellen bent (logischerwijs), valt de verbinding uit omdat deze verbroken wordt.
  3. Werkt het nog niet? Voer dan een factory reset uit op het modem. Een factory reset zorgt ervoor dat het modem alle juiste instellingen ophaalt uit het netwerk. Houd er rekening mee dat de vaste telefoonverbinding ook wegvalt. Ook wordt alles teruggezet naar de standaardwaarden (fabrieksinstellingen). Denk aan instellingen zoals: 

    - Naam netwerk (SSID) en het wachtwoord (WPA2key/wireless key) van de Wifi
    - Gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op het modem
    - De standaard inloggegevens staan op de sticker achter op het modem
    - Port forwards
    - Alle overige waardes (bijvoorbeeld toegewezen IP-adressen vanuit de DHCP); dus niet het algemene IP-adres - deze blijft in principe ongewijzigd na een factory reset
  4. Je geeft aan dat het voor alle telefoongesprekken geldt: zijn dit allemaal mobiele nummers of mobiele en vaste nummers?
  5. Ben je in de gelegenheid om een ander toestel aan te sluiten? Ook de RJ11 kabel tussen het modem en de telefoon moet vervangen worden. Je kunt het nieuwe toestel ook naast het modem testen met een kort RJ11 kabeltje. 

Veel succes! Mocht je er nog niet uitkomen, dan schiet ik weer zo snel mogelijk te hulp! 

Reageer