Beantwoord

Contract opzeggen

  • 23 August 2023
  • 8 reacties
  • 337 Bekeken

Hoi T-Mobile, 

Ik heb sinds december 2020 T-Mobile Thuis. 
Afgelopen december 2022 heb ik met jullie gebeld dat ik wilde opstappen. Ik heb toen besloten, nadat jullie medewerker mij een half jaar korting had toegezegd besloten om toch te blijven bij jullie. 
Ik ga verhuizen in oktober en heb toch besloten T-Mobile Thuis te verlaten. Echter kan ik mijn contract niet opzeggen op dit moment omdat het nog tot december 2023 loopt?!
Nu heb ik de mails van afgelopen december 2022 opgezocht, en schijnbaar was de tegenprestatie van de korting dat mijn contract is verlengd met 12 maanden. 

Daar was ik dus niet van de op de hoogte. Uiteraard staat er in de mail vermeld dat de looptijd van het abonnement 12 maanden is. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik daar niet na gekeken en staat me ook niet bij dat dit in het telefoongesprek is verteld. Bovendien ben ik al abonnee vanaf 2020 was mijn 1-jarig contract al voorbij en ben ik in de veronderstelling dat mijn abonnement al lange tijd opzegbaar was, met 1 maand opzegtermijn. 

Afijn. Kunnen we iets regelen dat ik mijn contract alsnog per oktober kan opzeggen?

icon

Beste antwoord door JEFFxNL 25 August 2023, 16:57

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het is een normaal proces dat je extra korting krijgt bij verlenging van een contract. 

Je kunt je niet kan herinneren dat het besproken is in het gesprek. Maar daarvoor wordt juist de korting en de verlenging ook nog eens schriftelijk bevestigd. Juist om onduidelijkheid te voorkomen. 

Je hebt nu de maanden met korting achter de rug, nu komen de maanden waarin t-mobile iets kan verdienen. Dat kan niet zomaar worden weggepoetst. 

Wat wel een optie is dat je jouw verbinding verhuisd naar je nieuwe locatie. Dan start je daar een nieuw jaarcontract,  maar dan kun je zonder opzegkosten op je huidige locatie per oktober stoppen. Een verhuizing geef je door in de my-tmobile omgeving.

De maanden waarin T-mobile aan me gaat verdienen, die hadden ze voor dat de korting was aangeboden al achter de rug. Ik wilde opstappen maar ben voor de korting gezwicht om te blijven. Ik begrijp dat voor niets de zon opgaat, en snap ook wel dat het contract met 12 maanden is verlengd. Het staat zelfs in de bevestigingsmail die ik netjes heb ontvangen. Ik baal er achteraf van dat dit niet in het telefoongesprek ter sprake is gekomen. Ik kan me nog goed herinneren dat het een glad gesprek was vanuit T-Mobile. Ook helemaal prima, ik heb er tenslotte korting voor teruggekregen.

De optie die je voorstelt is voor mijn geen optie. 

T-Mobile svp een reactie wat er voor opties zijn?
 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JEFFxNL, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 

Ik ben ook meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat onze Sales afdeling je een nieuwe aanbieding heeft aangeboden. Je gaat dan een nieuw contract in en zit je officiëel een nieuw jaar aan vast. Nu ga je verhuizen en wil ik je allereerst feliciteren met je nieuwe woning! In principe verhuizen wij met je mee mits dit mogelijk is. Is er geen aansluiting nodig dan kun je het contract opzeggen. Als je een verhuisbewijs hebt kunnen we het contract ook nu voor je opzeggen. Ik zag dat je hier op de 15e al contact over hebt gehad met onze klantenservice. Je kunt dit gemakkelijk zelf invoeren in My T-Mobile. Hier hebben we ook een topic over geschreven en je mag ons altijd ook telefonisch bereieken! 

 

 

Ha Tommie, dank je wel! Op mijn nieuwe adres bieden jullie glasvezel aan, ik heb nu een VDL verbinding. 

 

Is er geen aansluiting nodig dan kun je het contract opzeggen. Als je een verhuisbewijs hebt kunnen we het contract ook nu voor je opzeggen. 

 

 

Wat bedoel je met bovenstaande? Is het opzeggen alleen mogelijk als er geen aansluiting mogelijk is? 

Reputatie 7
Badge +9

@JEFFxNL als je een verhuisbewijs hebt kun je het contract inderdaad ook opzeggen. Dit kun je gemakkelijk doorvoeren in My T-Mobile, volg alle stappen in het topic wat ik met je gedeeld heb!

@Tommie Dank voor je snelle reactie. 
Echter als ik de stappen volg kom ik op een pagina terecht waarbij ik alleen een nieuw abonnement kan afsluiten, op het nieuwe adres. Ik zie geen mogelijkheid om het abonnement op te zeggen. 

Reputatie 7
Badge +9

@JEFFxNL, je mag het verhuisbewijs hier ook met mij delen. Dan kan ik het contract voor je opzeggen, houd er wel rekening mee dat je een opzegtermijn hebt van 1 maand.

Hey @JEFFxNL, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 

Ik ben ook meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat onze Sales afdeling je een nieuwe aanbieding heeft aangeboden. Je gaat dan een nieuw contract in en zit je officiëel een nieuw jaar aan vast. Nu ga je verhuizen en wil ik je allereerst feliciteren met je nieuwe woning! In principe verhuizen wij met je mee mits dit mogelijk is. Is er geen aansluiting nodig dan kun je het contract opzeggen. Als je een verhuisbewijs hebt kunnen we het contract ook nu voor je opzeggen. Ik zag dat je hier op de 15e al contact over hebt gehad met onze klantenservice. Je kunt dit gemakkelijk zelf invoeren in My T-Mobile. Hier hebben we ook een topic over geschreven en je mag ons altijd ook telefonisch bereieken! 

 

 

 

Het is inmiddels helemaal geregeld.
Dank voor je inzet Tommie!

Reageer