contract wordt niet beëindigd! Advocaat als er nu niets gebeurt.

  • 27 December 2023
  • 12 reacties
  • 283 Bekeken

Hallo,

Ik heb mijn contract in maart 2023 opgezegd. Wij zijn naar het buitenland verhuisd.

Toen kreeg ik een rekening van ongeveer € 125,-. Deze heb ik betaald omdat ik dacht dat er nog oude bedragen openstonden.

Nu zie ik dat mensen nu via automatische incasso geld proberen te krijgen van mijn buitenlandse bank.

Ik ben echt boos op je. Telefonisch kunnen we geen hulp krijgen, medewerkers zijn niet bereikbaar in de chat en er is geen normaal e-mailadres.

Mocht het probleem hier niet opgelost kunnen worden, dan zullen wij juridische stappen ondernemen.

Wat een arme club.

Cal van Odido 4 maanden geleden

Hoi @scotty1710, hopelijk voel je jezelf inmiddels thuis in je nieuwe onderkomen, ik helder dit graag voor je op! Je abonnement is inmiddels al lang en breed opgezegd. De incasso's gaan over oude rekeningen die nog open staan. Graag raad ik je aan om je Mijn Odido Rekeningen pagina raad te plegen, om precies te zijn deze pagina: Mijn Odido Rekeningen. Je geeft zelf in dit topic aan per maart opgezegd te hebben, alleen staat bijvoorbeeld de factuur van januari nog open nadat je deze in diezelfde maand teruggeboekt hebt. Daarnaast is volgens ons systeem het modem niet retour gekomen waarvoor wij de kosten van het modem in rekening hebben gebracht. Geen zorgen, ik vergoed heel graag nog de kosten van het modem als je deze toch retour hebt gestuurd. Kan je hiervoor een foto van het verzendbewijs of de Track & Trace code in dit topic delen?

Ik help je hier heel graag mee, ik zie graag dat we hier samen uitkomen! 😃

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@scotty1710 Goed dat je hier nogmaals contact over opneemt. Ik help je graag verder, maar op dit moment is het verhaal mij nog niet helemaal duidelijk. Wil je mij vertellen welke mensen er via een automatische incasso geld proberen te krijgen van jouw buitenlandse rekeningnummer? Ik kan je verzekeren dat wij geen geld af kunnen schrijven van een rekeningnummer dat niet bij ons bekend is of waarvan er geen toestemming is voor een automatische incasso. Ik hoor graag hoe het precies zit! Wellicht is het sowieso handig om contact op te nemen met jouw bank, zodat zij kunnen achter halen wie deze mensen zijn. 

Hallo,

Ik heb mijn contract in maart 2023 opgezegd. Wij zijn naar het buitenland verhuisd.

Toen kreeg ik een rekening van ongeveer € 125,-. Deze heb ik betaald omdat ik dacht dat er nog oude bedragen openstonden.

Nu zie ik dat mensen nu via automatische incasso geld proberen te krijgen van mijn buitenlandse bank.

Ik ben echt boos op je. Telefonisch kunnen we geen hulp krijgen, medewerkers zijn niet bereikbaar in de chat en er is geen normaal e-mailadres.

Mocht het probleem hier niet opgelost kunnen worden, dan zullen wij juridische stappen ondernemen.

Wat een arme club.

Als je er niet uitkomt dan kun je hiernaar toe: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/

Scheelt je weer advocaatkosten, of misschien heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan kan het natuurlijk altijd schappelijk of kosteloos.

Hallo,

Ik heb mijn contract in maart 2023 opgezegd. Wij zijn naar het buitenland verhuisd.

Toen kreeg ik een rekening van ongeveer € 125,-. Deze heb ik betaald omdat ik dacht dat er nog oude bedragen openstonden.

Nu zie ik dat mensen nu via automatische incasso geld proberen te krijgen van mijn buitenlandse bank.

Ik ben echt boos op je. Telefonisch kunnen we geen hulp krijgen, medewerkers zijn niet bereikbaar in de chat en er is geen normaal e-mailadres.

Mocht het probleem hier niet opgelost kunnen worden, dan zullen wij juridische stappen ondernemen.

Wat een arme club.

Goedeavond,

Denk je dat ik volkomen dom ben?

Ik hoop dat ze nu beginnen te werken, anders word ik echt boos.

Ik heb mijn contract per 1 maart 2023 opgezegd. Wij zijn naar het buitenland verhuisd.

Het rekeningnummer is één van de nummers die ook op uw website staat.

Geef mij alstublieft de gelegenheid om schriftelijk contact met u op te nemen, zodat ik over bewijsmateriaal beschikt.

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt bellen, dit forum en social media gebruiken of natuurlijk een (aangetekende) brief sturen.

Het adres hiervoor is: Waldorpstraat 60, 2521 CC Den Haag.

 

Reputatie 4

@scotty1710 ga hierboven in het bericht van Teresa naar de naam van "Teresa van Odido"

Klik op de naam, dan zie je staan "Stuur bericht "

Klik hierop, dan kun je een persoonlijk bericht schrijven naar Teresa..

Ze kan je dan ook persoonlijk antwoorden!

Succes ermee, hopelijk wordt het snel opgelost nog voor de jaarwisseling!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @scotty1710, hopelijk voel je jezelf inmiddels thuis in je nieuwe onderkomen, ik helder dit graag voor je op! Je abonnement is inmiddels al lang en breed opgezegd. De incasso's gaan over oude rekeningen die nog open staan. Graag raad ik je aan om je Mijn Odido Rekeningen pagina raad te plegen, om precies te zijn deze pagina: Mijn Odido Rekeningen. Je geeft zelf in dit topic aan per maart opgezegd te hebben, alleen staat bijvoorbeeld de factuur van januari nog open nadat je deze in diezelfde maand teruggeboekt hebt. Daarnaast is volgens ons systeem het modem niet retour gekomen waarvoor wij de kosten van het modem in rekening hebben gebracht. Geen zorgen, ik vergoed heel graag nog de kosten van het modem als je deze toch retour hebt gestuurd. Kan je hiervoor een foto van het verzendbewijs of de Track & Trace code in dit topic delen?

Ik help je hier heel graag mee, ik zie graag dat we hier samen uitkomen! 😃

Hoi @scotty1710, hopelijk voel je jezelf inmiddels thuis in je nieuwe onderkomen, ik helder dit graag voor je op! Je abonnement is inmiddels al lang en breed opgezegd. De incasso's gaan over oude rekeningen die nog open staan. Graag raad ik je aan om je Mijn Odido Rekeningen pagina raad te plegen, om precies te zijn deze pagina: Mijn Odido Rekeningen. Je geeft zelf in dit topic aan per maart opgezegd te hebben, alleen staat bijvoorbeeld de factuur van januari nog open nadat je deze in diezelfde maand teruggeboekt hebt. Daarnaast is volgens ons systeem het modem niet retour gekomen waarvoor wij de kosten van het modem in rekening hebben gebracht. Geen zorgen, ik vergoed heel graag nog de kosten van het modem als je deze toch retour hebt gestuurd. Kan je hiervoor een foto van het verzendbewijs of de Track & Trace code in dit topic delen?

Ik help je hier heel graag mee, ik zie graag dat we hier samen uitkomen! 😃

Goededag,

1. Bedankt voor je moeite.

2. Ik heb nog nooit ingelogd op Odido. Ik heb ook geen inloggegevens. Ik heb het contract getekend met t-mobile. Deze inloggegevens werken niet.

3. De router is door mij verzonden.

4. Waarom ontvang ik facturen met een datum na 1 maart 2023? Je zegt dat mijn contract al voorbij is. Voor mij als consument is dit niet goed te volgen.

Factuur bijv. van 15 juli 2023. Er staat niets over oude facturen in de e-mail. Zoals reeds vermeld heb ik na beëindiging een “factuur” van € 125,- betaald.

5. Hierboven stond geschreven dat afschrijvingen van onbekende rekeningnummers niet mogelijk zijn. of is het?

6. En bij het afschrijven wordt ook een actueel factuurnummer vermeld. Dit is hoe het er voor mij uitziet.

Ik ben bereid de zaak op te helderen, maar ik denk dat de fouten door u zijn gemaakt.

Ik wacht op een antwoord. Ik zal geen tijd en moeite meer verspillen aan deze kwestie. Het zou fijn zijn als u het mij zo gemakkelijk mogelijk zou maken om de kwestie te begrijpen. Het feit dat je op een openbaar forum moet rapporteren is echt heel triest.

Bedankt

Reputatie 5
Badge +4

Hi @scotty1710, ik geef je hier graag meer duidelijkheid over! 

Jouw abonnement bij ons is stopgezet op 19 april 2023 door een andere aanbieder. In april heb je nog een factuur ontvangen voor de volledige maand. Omdat dit niet terecht is, hebben we je daarom in mei nog een factuur gestuurd met de herberekening van de periode van 19 april tot en met 30 april zodat je het te veel betaalde bedrag weer terug zou krijgen. De factuur die we in juli naar je toe gestuurd hebben, is de boete voor het niet retourneren van de apparatuur die je van ons hebt ontvangen. Je geeft aan dat je dit wel hebt gedaan, als je mij het verzendbewijs of de track-en-trace code wil opsturen dan ga ik hier graag voor je achteraan om dit recht te zetten. De factuur van december zijn de incassokosten voor de betalingsherinnering die we op 13 november naar je toe gestuurd hebben. 

Mocht je geen toegang meer hebben tot het Mijn Odido account, dan kan ik de facturen ook per e-mail naar je toe sturen. Laat je me weten welke facturen je graag zou willen ontvangen? Dan kan ik dit voor je in orde maken. 

 

 

OK bedankt.

Maar ik krijg nog steeds een maandelijkse afschrijving...

Hier zijn een paar factuurnummers:

Op één factuur staat een bedrag van € 75,-

De andere kost €15

TMT1032486920

TMT1036207702

 

 

en wat ik veel problematischer vind. U schrijft af van een rekeningnummer waar ik u geen toestemming voor heb gegeven.

Misschien kunt u mij uitleggen hoe dit kan gebeuren? Ik heb u een factuur (€ 120) betaald vanaf dit rekeningnummer (via bankoverschrijving) en niet via automatische incasso. En nu proberen ze geld van dit rekeningnummer af te halen. (15€)

Reputatie 7
Badge +5

Hi @scotty1710, wanneer je een abonnement afsluit geef je toestemming dat wij mogen incasseren op het door jou doorgegeven rekeningnummer. De rekeningnummers die je noemt zijn die van november (boete) en december (incassokosten). Meer informatie staat in het bericht van Nora, ook over de boete van het modem. Mochten we daarbij kunnen helpen, check dan het bericht van Nora!

OK bedankt.

Stuur mij alstublieft de factuur en het totaalbedrag dat ik u verschuldigd ben per e-mail. Is dat mogelijk?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @scotty1710, de facturen zijn allemaal makkelijk in te zien in Mijn Odido → Rekeningen. Dan kun je alle facturen bekijken! 

Reageer