DSL valt soms uit

  • 9 February 2024
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

Reputatie 2

Laatste dagen begint de DSL uit te vallen soms paar seconden en soms paar minuten

Er is niks aan gewijzigd, heeft jaren zonder problemen gewerkt hier.

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @murat1, fijn dat je dit meldt, ik zie inderdaad dat de internetlijn erg instabiel is. Heb je ergens in huis nog een andere DSL aansluiting, bijvoorbeeld in de meterkast of in de kelder? Graag wil ik je aanraden om, bij wijze van test, de andere DSL aansluiting te proberen als je die in huis hebt. Ik meet namelijk dat er een zogenaamde ‘bridge tap’ is. Dit betekent eigenlijk dat de kans groot is dat je modem is aangesloten op een DSL aansluiting die niet origineel is, maar is doorgetrokken vanaf de oorspronkelijke DSL aansluiting. Omdat dit, ook pas na jaren gebruik, voor veel instabiliteit kan zorgen raad ik je graag aan om na te gaan of je nog een andere DSL aansluiting in huis hebt. Alles over bridge taps lees je hier: 

Ik ben benieuwd, ik hoop dat je het hiermee snel en effectief kan oplossen!

Reputatie 2

 

Inkomend lijn wordt doorgetrokken naar woonkamer waar de modem staat. Er is geen andere aftakking.

Reputatie 7
Badge +14

De eerste stap die je moet doen is het plaatsen van het modem naast het ISRA punt. De kabel naar de woonkamer kan inderdaad storingen introduceren.

Reageer