Beantwoord

E-mail IMAP instellingen outlook 2021

  • 21 August 2023
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

Reputatie 3

Beste lezer/moderator,

 

Wij hebben nog een mailadres van online.nl. deze wil ik nu binnenhalen via Outlook 2021 via het t-mobile thuis internet. Dit wil ik doen middels een imap verbinding dat de mail dus ook op de server blijft staan.

Kan mij hierbij iemand helpen wat daarvoor de juiste instellingen zijn zoals de inkomende als de uitgaande mail en poortnummers. Zelf al veel geprobeerd. Loop er tegenaan dat de mail niet binnen gehaald kan worden.

Hopen op jullie reactie.

 

Groetjes Erik

icon

Beste antwoord door eric 22 August 2023, 11:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Het lijkt erop dat online.nl alleen WEBMAIL ondersteunt.

Makkelijkste optie is dan om daarop aan te melden en een doorstuur regel te maken.

Bestaande e-mails zul je waarschijnlijk zelf moeten doorsturen omdat veel webmail omgevingen exporteren van e-mails niet ondersteunen.

Laatste maar belangrijkste opmerking. Waarom e-mail via een aanbieder ? Er zijn vele al dan niet gratis e-maildiensten op het Internet aanwezig. Op die manier is wisselen van internet aansluiting al een klein stapje eenvoudiger in de toekomst.

Reputatie 7
Badge +14

Hi @Erik35 ,

Zonder nu een klantforum voor online.nl producten te starten hier is er allerlei informatie op de online website over hun email dienst. Daar straalt ook vanaf de beperkingen die @yalerta al benoemde. Je wilt iets wat ze niet ondersteunen. Wel staat er onderaan die pagina een mogelijkheid om emails te archiveren via een reservekopie.

Neem het advies ook ter harte. Provider email is geen beste keuze. 6 maanden na een overstap stopt je email adres, of internet access providers stoppen helemaal met email. Een gratis email acocunt bij gmail of outlook zijn alternatieven. Helemaal top is het als je een eigen domeinnaam neemt met een email hosting pakketje. Paar euro per maand en dan heb je gewoon erik@achternaam.nl  

Reputatie 3

Beste @yalerta en @eric, het is mij gelukt om het werkend te krijgen via Outlook. Bedankt voor jullie hulp. 

Gr Erik

Reageer